Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 733

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2008-08-08 20:05
Antal inlägg: 18678

ELiN1991: Tja just nu stör inte ditt bolmande mig så sluta hetsa.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-08-08 20:06
Antal inlägg: 7605

Ja, usch för doften av gammal fylla.

ELiN1991 - Ej medlem längre2008-08-08 20:07
Antal inlägg: 236

Come_play - vill jag prutta så gör jag det. Vill jag röka, gör jag faktiskt det också.
mommesfrites - Usch för dig som klagar! Gör inte svenskar något annat än klagar?

Yazzy2008-08-08 20:07
Antal inlägg: 71

Elin,

Lite vanliga ljud i ett hus och det jag beskrev är ju inte riktigt samma sak...

Vad är en (1) gammal tant mot tusen (1000) ungars avgrundsvrål? Förutom allt det andra då...

Det måste väl finnas nån anledning till att hon bankar och skriker? Musik i nån lägenhet i huset på nätterna kanske som gör att hon inte får sova?

På natten kan man ha öronproppar mot oväsen/buller - funkar bra - men hur ska man kunna koncentrera sig på dagen (jobbar hemma)?

Och hur ska man låta bli att andas medan man är hemma?

Har hållit tyst för länge om det här tror jag. Därför låter det säkert (i sån här högkoncentrerad form) som "gnäll" för dem som har det förhållandevis bra... I vanliga fall blir det mer uppblandat med annat och inte lika påtagligt... Man måste ladda ur kanonen rejält då och då.

;-)

mommesfrites - Ej medlem längre2008-08-08 20:08
Antal inlägg: 7605

Ja, usch för mig.

Come_play - Ej medlem längre2008-08-08 20:09
Antal inlägg: 754

Elin: Håll inte ciggen för nära rumpstumpen när du pruttar bara. Fär då säger det KA-BOOM!

Yazzy2008-08-08 20:09

Trashone,

Några krigstips? ;-)

trashone - Ej medlem längre2008-08-08 20:11

Rökare är förklädda mördare.

Yazzy: Well vattenballonger är mys ;)

ELiN1991 - Ej medlem längre2008-08-08 20:11

trashone - sluta klaga då förfan.
Yazzy - I huset där vi bor, bor det mest 60+are som inte poppar musik. Lilla tanten ovanför går och skvallrar att vi festar hela nätterna fast vi kan vara hemma hos mina föräldrar en helg (12 mils avstånd). Ingen annan har nyckel till killens lgh, så vem kan det vara. Hon är gammal & senil.
Hellre liv & rörelse än tyst. VI BYTER!

ELiN1991 - Ej medlem längre2008-08-08 20:12

Men shit. En fråga... Hur gammal är ni egentligen? Ni beter er verkligen som dagisbarn.

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-08-08 20:13
Antal inlägg: 993

Varför ska det vara tillåtet att röka på balkongen? Jag antar att anledningen till att man vill röka på balkongen är att man tycker det är äckligt att göra det inomhus. Det är alltså ok att välja att inte röka ner sin egen lägenhet men sen skita i att ngn annan drabbas eller måste anpassa sig efter det genom att stänga fönster mm?
Det känns ju rätt konstigt.

Men, fortfarande, det mesta löser sig med sunt förnuft och respekt. Det går inte att förvänta sig att grannen aldrig ska få röka på balkongen och det går inte heller att som rökare förvänta sig att man alltid ska få göra det.

trashone - Ej medlem längre2008-08-08 20:14

Skulle just säga detsamma Elin.
Och klaga är livet. Speciellt om det stör fina flickor som tex dig.

Come_play - Ej medlem längre2008-08-08 20:14
Antal inlägg: 754

Du vet, Elin, vi tillhörde inte det tuffa gänget i skolan som började röka. Sanningen att säga så är vi fortfarande lite töntiga av oss, men ack så gudagott vi doftar.

Yazzy2008-08-08 20:16

Det enda jag kan komma på:

*surströmming eller tårgas genom grannens brevlåda - som helst utlöses automatiskt varje gång hon röker på balkongen

*lirka upp en bomb på grannens balkong som detonerar när hon tänder nästa cigg (definitivt slut på problemet)

Fast ingendera är särskilt smart (förutom surströmmingen då), för det kan ju drabba även oskyldiga.

Nånstans är det ju fel att hon går ut på balkongen och röker för att slippa få in rök i sin egen lägenhet - när den samtidigt sugs in hos andra.

Det här handlar ju inte om rök utomhus - utan om rök som väller in i andras hem.

Ja, stuga i skogen/hus på landet har jag tänkt på många gånger - minns inte vem som skrev det.... Tyvärr svindyrt....

ELiN1991 - Ej medlem längre2008-08-08 20:16

Apan Bollo - Du är inte heller rökare hör jag.
Jag röker inne & ute. När det är fint väder ute med mycket sol går man gärna ut på balkongen & tar en kaffe & rök.
Det är fan lika underbart som att åka på spa ibland.

Yazzy2008-08-08 20:16

Trashone,

Äsch - du är för snäll.. ;-)

trashone - Ej medlem längre2008-08-08 20:16

Yazzy: Påminn mig att inte bli din ovän <3

vita_syrener - Ej medlem längre2008-08-08 20:17
Antal inlägg: 22144

Jag är en sk. ickerökande egoist. Har varit rökare själv men slutat för över 10 år sedan. Jag fick lungemfsem, så jag är väldigt tacksam om ingen står och blossar mig i ansiktet. Eller på någon balkong. Tycker det är ett märkligt resonemang. Varför tvinga på andra sina laster och jag vet att jag själv haft den lasten och fick betala dyrt. Idag förstår jag inte hur jag kunde sitta och röka bilen tillsammans med mina barn..Och ja moraliserar inte men det finns faktiskt sjuka människor i vår närhet så lite ömsesidig hänsyn skadar väl aldrig. På jobbet får rökarna inte stå mindre än 10 meter från byggnaden. Tycker för övrigt att det är underbart att det är rökfritt på restauranger för då kan även jag gå dit och avnjuta en god måltid. Och sen vill jag så klart att alla rökare ska sluta att röka. Var rädd om er hälsa !!!

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-08-08 20:19
Antal inlägg: 993

Elin: Det finns gott om folk som röker på balkongen just för att dom inte vill röka inomhus och det är detta jag ifrågasätter.

En kort fråga:
Om din granne hade frågat om du kunde röka lite mindre på balkongen, hade du respekterat det då?

ELiN1991 - Ej medlem längre2008-08-08 20:19

Come_play - eftersom inte du vet ett skit om mej eller varför jag börjat röka en gång i tiden, kan du knipa igen din lilla käft.
Tror du jag har tillhört det "tuffa gänget" i skolan? Dream on baby..
I min klass va det bara jag & en till som rökte.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?