Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade67
Mobilspel
Pågående19 502

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Slips12008-08-18 00:51
Antal inlägg: 48

Thanx Nemi... ;)
Godnatt alla tyckare - whereever You are.

Gud älskar oss alla - vi väljer själva om vi älskar tillbaka.

God natt!

/J

Lejonbalsam - Ej medlem längre2008-08-18 00:52
Antal inlägg: 185

Ja, godnatt... ska predika vidare på jobbet om 5 timmar :)

Slips12008-08-18 00:52
Antal inlägg: 48

;)

trashone - Ej medlem längre2008-08-18 00:53
Antal inlägg: 18678

Risken att skriva att man hellre räddar ett djur i stället för en medmänniska är att snart blir man inspärrad för man faller utanför normen.

Dysihopiker2008-08-18 00:55
Antal inlägg: 634

Det var år sen man gick ur! Gisses, inte ger jag pengar till några som springer runt och tror dom har låssaskompisar. no way.

kristendomen är en vacker saga. that's it.

Mimikryp2008-08-18 06:35
Antal inlägg: 9057

Lejonbalsam; Bra att du tar upp det och påminner folk.
Det är flera år sedan jag gick ur.

Man behöver inte skriva ut något från nätet, det är bara att knalla in i närmaste kyrka och säga att man vill gå ur, så får man papper där, att fylla i på plats.

Pg up - Ej medlem längre2008-08-18 07:08
Antal inlägg: 1354

Skönt att man inte är döpt :-)
Ateist som jag är.

saittam75 - Ej medlem längre2008-08-18 08:37
Antal inlägg: 16806

Tack o hej svenska kyrkan.

*done*

little-erik2008-08-18 11:06
Antal inlägg: 105

Jag kommer betala kyrkoskatt när jag blir myndig, tycker verkligen den ger valuta för pengarna! Är själv medlem i undomsgruppen i en församling här i kalmar och kommer nog aldrig kunna betala tillbaka vad det har gett mig i form av trygghet, gemenskap, kunskap och framför allt vänner.

trashone - Ej medlem längre2008-08-18 11:37

Skulle jag få barn så skulle jag vilja att de var med på kyrkans barntimmar. Just det vore värt att betala för. Kommer inte på något bra substitut, vet ni något?

Ordfobi2008-08-18 11:45
Antal inlägg: 66

Dagis? Öppan förskolan?

Limerick - Ej medlem längre2008-08-18 12:09
Antal inlägg: 4099

Att gå ur kyrkan eller inte kan nog vara ett rätt svårt beslut att ta för vissa och ibland kanske man inte tänker på vissa praktiska saker i samband med det.

En nära släkting till mig gick bort för några månader, på tok för tidigt i livet.
Han var sedan många år inte medlem i kyrkan längre men som för de flesta av oss så fanns väl aldrig några tankar om att livet kan ta slut när som helst.
Så när det blev dags för minnesstund så var det ingen som visste vad han själv ville, vare sig vad gällde var han skulle bli begravd eller hur hans minnesstund skulle se ut. För det finns inte några direkta riktlinjer som det gör vid en kyrklig begravning. Det lämnar väldigt mycket till de anhöriga att ta ställning till i en stund när det finns många andra saker att fundera över.

Så visst kan det kännas bra att få några tusenlappar över i fickan om man nu ändå inte lever med nån religiös tro men glöm inte att sätta dig ner och planera vad som ska hända efteråt.

Wilsson - Ej medlem längre2008-08-18 12:21
Antal inlägg: 325

Nemi skrev: "Själv är jag fortfarande medlem i Svenska Kyrkan men enbart för att jag tycker de gör ett bra humanitärt arbete. Jag ser det som ytterligare ett medlemskap i en hjälporganisation."

Att hjälpa dom med ännu mer pengar? Hjälpa världens rikaste inrättning som dessutom är kriminella och pedofiler? Varför? Hur ofta läser man inte att kyrkans män varit inblandande i saker som inte hör till en troende kyrkans man? Påven åker tom runt på turné för att be alla om ursäkt för vad prästerna har gjort.

90% av alla krig i världen är tack vare kyrkan och dess religion. FY FAN säger jag för kyrkan och religion. Avskaffa skiten IDAG världen över så slipper vi massa krig för den sakens skull iaf.

Jag gick ur kyrkan för 25 år sen när jag visste jag kunde. Skulle inte ge dom en sekin i onödan, bluff o båg-företag är det.

BiNo8 - Ej medlem längre2008-08-18 13:33
Antal inlägg: 3473

Ja till djurens rätt:) Har själv varit medlem där många är. Så det är såååå mycket man betalar till kyrkan, det visste jag faktiskt inte så tack för upplysningen:)

trashone - Ej medlem längre2008-08-18 13:49

Limerick: Fast det är ett ansvar som alla oavsett bör göra. Och väljer man att inte göra det så får de anhöriga göra som de tycker, det är väl ändå för deras skull en begravning sker.

little-erik2008-08-18 14:02
Antal inlägg: 105

Wilsson: Var har du fått uppgifterna ifrån (visste inte att svenska kyrkan var världens rikaste inrättning :P)? Och sen när började svenska kyrkan stödja påven?

Wilsson - Ej medlem längre2008-08-18 14:34
Antal inlägg: 325

little-erik: De var generellt.. du tror inte kyrkan (globalt dett) är rikt på pengar?

Och var skrev jag att svenska kyrkan stödjer påven? Är du full eller?

Argumentet var att kyrkan och religion överlag är korrumperad och kriminell. Präster har tom åkt fast i Sverige för att stjäla ur kollekten. Bara DET räcker för mig.

Clop2008-08-18 15:00
Antal inlägg: 3

Märkligt tankesätt! det handlar väl ändå inte om pengar om man ska vara med i Svenska kyrkan eller inte?! Om man nu väljer att gå ur så bör det ändå baseras på något djupare och mer meningsfullt än sparade kronor.

trashone - Ej medlem längre2008-08-18 15:11

Finner inte det märkligt alls.

13359912008-08-18 15:33
Antal inlägg: 376

Det första jag gjorde när jag
fyllde 18 år,var att gå ur
svenska kyrkan,
och detta enbart för att jag
icke vill betala för ngt som
jag inte tror det minsta på.

Jag var en av dom som blev