Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
5
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 720

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nunnelunan2008-09-03 18:08
Antal inlägg: 1172

redhead: Jävla myt???
www.sos.se/FULLTEXT/...10 7-17.htm

redhead2008-09-03 18:29
Antal inlägg: 9

Visst som det står, det kan vara en hälsorisk, men det är det även att ta hål i öronen.. De kan ryckas ut, de kan bli infekterade, de kan vara i vägen vid magnetröntgen, man kan skada nerver även vid håltagning i öronen..
Faktum är att det kan vara farligt att göra hål i öronen med en håltagningspistol.. Då hinner nerverna inte flytta sig på samma sätt som de gör när man gör det med nål hos piercare.. Dessutom kan man inte lägga en sådan pistol i en autoklav, vilket innebär att man kan inte rengöra den helt och hållet..

Att folk reagerar så på piercingar är för att det fortfarande, trots att samhället ser ut som det gör, är smått tabu-belagt.. Det är något äckligt, något orent..
Men då är hål i öronen också äckligt enligt min mening.. Det är också ett hål igenom huden.. Det är lika stor risk att det blir infekterat som någon annan piercing..

Nunnelunan2008-09-03 18:38

Exakt, så var det inte någon jävla myt! :)

redhead2008-09-03 18:45

Suds McDuff: Pappa pratade inte med mig på två veckor när jag hade gjort min i underläppen.. Numera höjer han knappt på ögonbrynen.. :p

Nunnelunan: Vad jag ville få fram är precis som det stod.. Visst det KAN vara det.. Men det är inget som säger att det ÄR så, som så många vill påstå i denna tråden..
Man kan aldrig säga att saker och ting inte är si eller så, för det KAN vara åt andra hållet..

Jag är väldigt "open-minded" när det gäller allt.. Men jag kan verkligen inte förstå hur folk kan vara så trångsynta och mena på att ens livstil är äcklig och ohygienisk.. (för detta är min livsstil, en del av mig och den jag är)

redhead2008-09-03 18:51

Jaja, detta är en sån diskussion som inte leder någon vart alls.. har viktigare saker för mig.. Leva livet exempelvis och stolt visa mina töjda hål, mina 8 (synliga) piercingar och mina tatueringar..

På mitt job bryr de sig inte om hur jag ser ut.. För de vet att jag är jäkligt duktig på mitt jobb..

Peace out

Suds McDuff2008-09-03 18:53
Antal inlägg: 1308

Jaha och vad jobbar du som då?

Nunnelunan2008-09-03 18:54

Peace redhead!

Candee2008-09-06 20:44
Antal inlägg: 1256

Kan inte annat än hålla med readhead oxå..kunde inte sagt det bättre själv..;)

Mj Sviskon2008-09-06 21:07
Antal inlägg: 58

Vad är det Ni vill uppnå med denna kroppsutsmyckning? Det mesta av denna sänker ju generellt Er status socialt , dock inte i den krets som Ni vill tillhöra.

Snyggt är det ju inte ofta. (Har tyvärr sett många snygga kroppar förstöras av tatueringar).

Candee2008-09-06 21:23
Antal inlägg: 1256

Varför ska man behöva uppnå något med att ha ett tycke för piercingar..men måsta jag svara på det så är det väl för att man vill känna sig vacker. Sen om du inte tycker om det Sviskon är ju upp till dig, jag delar inte din uppfattning om att det inte är snyggt.

Och man blir inte förstörd av tatueringar. Har man den inställningen så tatuerar man sig inte alls. Om du inte tycker det är snyggt är ju ändå din ensak..alla ser inte det med dina ögon.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?