Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 493 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nystan1 | 2008-11-27 06:28 | |
![]() | Fjärde dagen idag. =) | |
| Miss_jk | 2008-11-27 06:32 | |
![]() | Sjätte veckan nu... =D Alltså, jag kan inte beskriva hur stolt jag är. Hade aldrig trott att jag skulle lyckas. Har så ruggigt dålig självdisciplin och karaktär. Bra jobbat nystan1! Keep up the good work! | |
| anettej | 2008-11-27 07:56 | |
![]() | Lycka till nystan1 och Misss_jk + alla andra! Har själv varit rökfri nu i 9 mån 1 v. vet precis vad ni går igenom, men man fixar de, ibörjan känns de som om man misst en "vän". men de e ingen snäll vän! Håll ut! | |
| mydominion - Ej medlem längre | 2008-11-27 10:13 | |
![]() | de säger det tar 21 dagar att bryta en vana | |
| nystan1 | 2008-11-27 21:31 | |
![]() | mydominion: då hoppas jag att de följande 17 dagarna går snabbt. Heja Miss_jk och anettej! Har ni förresten några tips att ge, när det riktigt kliar i fingrarna? Fick tips av min überkäcka coach att ta en morot när jag vill röka. Så här sitter jag och knaprar och tuggar (fastän jag inte ens tycker om morötter), men det känns inte riktigt som att det hjälper.. | |
| Miss_jk | 2008-11-27 22:12 | |
![]() | Jag tuggar tuggummi (vanliga men med någon god smak, typ melon eller jordgubb) och försöker sysselsätta mig med något. Men det är egentligen bara att ge sig f-n på att INTE röka. Har vart så otroligt nära så många gånger. "Bara ett enda bloss". Det är så lätt att åka dit igen, men sätt ner foten! Nu jäklar ska jag klara detta! | |
| ajohansson | 2008-11-27 23:50 | |
![]() | "lite jävlar anamma" och vilja att sluta och tänker på att det e Farligt! tuggummi! en dag i taget och unna dig något trevligt! T,ex 3mån= Ny mobil! Sen har jag fått väldigt mycke uppbackning av min sambo och min dotter på 19år! tala om de för många! Som sagt va sätt ner foten! | |
| mydominion - Ej medlem längre | 2008-11-28 00:03 | |
![]() | ja ni är duktiga | |
| Miss_jk | 2008-11-28 06:47 | |
![]() | ajohansson säger en smart grej (som jag inte vågade...): Berätta det för så många som möjligt för då blir det betydligt jobbigare att röka (om man skulle få för sig det) när man är med dem. | |
| Jumanjia | 2008-11-28 07:45 | |
![]() | hej, när jag slutade röka så var det helt enkelt att jag hade bestämt mig för det,, jag ville helt enkelt inte röka längre,, och det är den viljan man ska ha. jag klarade mig bra utan alla tuggummin och plåster och dyl. Har man viljan och motivationen,, så behöver man inte lägga ner en massa pengar på sånt. Det är juh typ dyrare att sluta röka än att röka om man ska hålla på med allt såntdär. | |
| le-lou | 2008-11-28 08:34 | |
![]() | varning för champix bara - ändamålet må vara bra men det har har visat sig innebära ganska allvarliga biverkningar. Kolla upp o läs på innan ni provar. | |
| lemjau | 2008-11-28 08:44 | |
![]() | Kolla in Allen Carr´s bok Antligen icke-rokare. Det finns aven Allen Carr-kliniker dar de haller svindyra kurser med bra statistik (95% slutar roka) och om du trillar dit igen, sa far du pengarna tillbaka. | |
| Tauberman | 2008-11-28 09:29 | |
![]() | ja köp boken äntligen ickerökare! den fungerar helt klart! | |
| foxy_1 | 2008-11-28 09:42 | |
![]() | Heja alla som försöker sluta röka. Håll ut, ni är jätteduktiga. Jag har varit rökfri i 17 månader nu. Gick inte upp ett kilo under första året men gått upp 12 kilo senare. Kilona betar jag av ett efter ett så det ser jag inte som något problem. Jag åt Champix och hade inga biverkningar mer än de som oftast uppkommer ändå när man slutar. Och så Allen Carr´s bok som är suverän. Pocket kostar 39 kr på CDON.com. Ta den hjälp ni behöver bara ni klarar det. Lycka till allihop. | |
| Miss_jk | 2008-11-28 18:21 | |
![]() | Usch, jag har gått upp ett par kilon, helt klart, men det får det vara värt. Har bytt ut -istället-för-godiset mot yoghurt nu i alla fall. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-11-28 18:41 | |
![]() | Oroa dig inte, det du går upp går du lätt ner om några månader. Gick upp duktigt många kilon men allt rasade av mig när suget var borta. | |
| Affebet | 2008-11-28 18:47 | |
![]() | Spara 2000kr per månad,bästa bonusen = 24000 kr / år ! Jag skall sluta ,har ambitionen...men svåårt,jag har iallafall gått ner från 20 cig-till10-12 jaja ibland 15...vifår se ..lyckatill!!!! | |
| Gilena | 2008-12-05 19:22 | |
![]() | Hittade denna texten i min skrivbordslåda, som jag skrivit till mej själv för ca 2 år sedan. Kanske kan den ge något till flera sluta-röka-orienterade här. (Tyvärr glömde jag lika fort som jag skrev, eftersom jag fortfarande röker, så texten är mera aktuell än någonsin!) "Mina rädslor hinner ifatt mej. En efter en. Dunk – dunk – dunk! Dom bankar på dörren och letar sej in genom minsta spricka, om så än bara som en vindpust – så lätt smiter dom in genom dörren till mina innersta kamrar. Och jodå – visst är jag påhittig med att uppfinna nya demoner, även om de flesta som sliter mej sönder och samman inuti är högst påtagliga och verkliga. Hotbilden tätnar. Luft! Luft! Jag måste andas snart för att kunna tänka klart! Hotbild 1 är en annalkande KOL – kronisk lungsjukdom pga. alltför flitig rökning. Om jag älskar livet? Jo, jag tror det i alla fall…. Fast det kan man inte tro när man betänker hur jag beter mej. Det är som själva djävulen slagit klorna i mej, och gett sej fan på att golva mej ordentligt pga. dåligt uppförande. I den lede hins ögon måste jag vara ett drömkap! En komplett idiot, som villigt lallar med och låter sej förföras och förledas rakt ner i avgrundsdjup förtvivlan. Hur inihelvetes dum får man bli egentligen? Tycker jag verkligen inte om livet mera än så? Jo, det gör jag visst det! Kom inte och påstå nåt annat! Vilka vägar kan jag välja?  Fortsätta som vanligt – och gå en plågsam framtid med för tidig död tillmötes! Det var väl inte riktigt så jag hade tänkt mej att livet skulle bli…  Sluta röka – tiga lida och pinas ett tag för att sedan inse att jag skrämt demonen på flykten, att jag svultit ut honom. Vem fan lovade ett så elakt monster att bosätta sej i min kropp? (Ja, jag vet – det var jag själv!) Jag är också den enda som kan be fanskapet flytta ut permanent!  Röka mindre – ett för ögonblicket mera resonabelt alternativ! Visst har jag provat ibland att bara röka de goda ciggen, och visst funkar det! Men så fort man släpper taget är det färdigt igen. Kanske en första målsättning ska vara färre än 15 cig om dagen? Ingen dålig början i alla fall Rökning är numera allmänt pinsamt, man betraktas som riktigt blåst i huvet som rökare – I know! Och varför inte, förresten? Dom har ju rätt! Hur pinsamt är det inte att bli förpassad ut i ur och skur, där står man och ser allmänt löjlig ut och helt i händerna på sitt beroende. Detta samtidigt som man bränner både tid och stålar! Hah! My Godness – jag har ju så otroligt gott om båda – eller? (Hör mej själv klaga över att jag har ont om både tid och pengar!) Att göra nåt åt saken – är inte det ett åtminstone lite vuxet beteende? Går det inte? Jo, det gör det visst det. Prioritering, fröken!" Lycka till nu, alla starka sluta-rökare! Hoppas att jag snart kan mobilisera kraften att sälla mej till icke-rökare-skaran! | |
| JuicyM | 2009-01-09 18:15 | |
![]() | Blir man mer mottaglig för sjukdomar såsom magsjuka etc när man slutar röka? Eller är det bara ren tillfällighet att en bekant till mig som slutat röka - och för övrigt hållt sig i snart 2 veckor - nu fått magsjuka och inte haft det på snart 10 år.. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-09 18:19 | |
![]() | alltså att sluta under en sjukdomsperiod är väldigt smart det smakar förjävligt när man är sjuk och så har du lätt klarat första veckan sen är det bara 2 kvar de säger det tar 21 dagar att bryta en vana som jag sagt tidigare | |