Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 431

Forumkategorier

Användare Inlägg  
crooked rain - Ej medlem längre2011-09-11 20:39
Antal inlägg: 6334

Jamen då håller du ju med den, le-lou? Filmen avfärdar ju bara NIST-slutsatsen, som trots allt den _absoluta majoriteten_ av arkitekter och ingenjörer från de stora universiteten i världen står bakom.

Men bara för att en liten minoritet (där de mest framstående är någon från AIA och någon från Köpenhamns universitet) tror annorlunda och gör en film med en massa dramatisk musik och pyramid-footage blir det mer trovärdigt för vissa. Tomma tunnor skramlar mest.

crooked rain - Ej medlem längre2011-09-11 20:41

Fast kanske fel tråd att ta detta i, någon får starta en tråd för allmänt foliehatteri.

Delicious - Ej medlem längre2011-09-11 20:46
Antal inlägg: 11661

Hur blev det med det läskiga överhängade jubileumshotet idag då? Inte har de väl skrämt folk i onödan?

Magnetix2011-09-11 21:21
Antal inlägg: 85

@crooked:
Ditt inlägg tyder på att du INTE har läst NIST's rapport, alternativt att du inte har tillräcklig kompetens på området för att förstå den.

Om du orkar, och verklligen VILL veta mer om vad NIST's rapport säger, kan jag rekommendera den här sidan: stj911.org/

I den mittersta kolumnen finns länkar till både dokument och videos som mängder av sakkunnigt folk har skapat efter att ha analyserat NIST's rapport och konstaterat att den är medvetet fabricerad för att ge en annan bild av händelserna än verkligheten.

Men se till att du har gott om tid och energi, för det är många och långa dokument.

Uisge - Ej medlem längre2011-09-11 21:31
Antal inlägg: 572

Om man inte är konspiratoriskt lagd- varför skulle man då inhämta information från en konspiratorisk sida? Vad är det för fel på att tro likadant som majoriteten ändå gör? Skulle majoriteten ha fel, så lär väl konspirationsreoretikerna med alla dess vetenskapsmän och kännare tillslut hitta hållbara bevis som får över oss på deras sida?

Tills dess... Tillåt mig tvivla å det grövsta!?

Delicious - Ej medlem längre2011-09-11 21:36

Kan man inte vara kritisk utan att vara konspiratorisk?

Magnetix2011-09-11 21:37

@Uisge: Men, men... det är ju just det dom har gjort Uisge, och anledningen till att sidan jag länkade till finns är ju helt enkelt för att dom som HAR hittat hållbara bevis vill dela med sig av dom till resten av världen för att skapa en opinion som är stark nog att ställa de ansvariga inför rätta.

Magnetix2011-09-11 21:40

Absolut Delicious... det där ordet har blivit en modegrej och används ständigt för att förlöjliga människor som har väldigt legitima frågor.

Didis2011-09-11 21:45
Antal inlägg: 103

Jag var ju 7 år men jag minns att pappa kollade på "Vuxna barnprogram" (rapport) och när jag frågade varför han var så arg sade han "Det är några idioter som har gjort något idiotiskt för en idiotisk sak"

Nästa dag i skolan när vår lärare frågar om vi sett på tv dagen före (självklart kollat på rapport då) räcker jag upp handen och tänkte säga bolibompa... Tur jag inte blev tillfrågad antar jag.

Delicious - Ej medlem längre2011-09-11 21:47

Ingen vuxen pratade om det på vår skola. Mycket märkligt.

Didis2011-09-11 21:48

Hmm, det var det första vi tog upp på morgonen...

Didis2011-09-11 21:48

Och då var det liksom en 1-3 så det känns som att en högstadieskola också borde tagit upp det?

crooked rain - Ej medlem längre2011-09-11 21:49

Oh lawdy. Jag säger som Uisge; "Om man inte är konspiratoriskt lagd- varför skulle man då inhämta information från en konspiratorisk sida?"

Har du ens läst igenom namnen på medlemslistan? Haha, den mest framstående personen är en snubbe med en MFA (!!!) från Stanford. Vilket skämt. Jo jag har läst NIST-rapporten (det var ju därför jag tog upp den) och till skillnad från dig behövde jag inte en konspirationsteoretisk hemsidas s.k. förklaring att förstå den. Nä förlåt, men jag väljer nog att lita på erkända vetenskapsmän, snarare än några enstaka arkitekter och en Stanford-estet.

För den som vill vara kritisk: människor som konstant kallar sig själva för "scholars" och "intellectuals" och hävdar att de minsann kämpar för "the truth" är inte nödvändigtvis trovärdiga källor. Snarare tvärtom.

Delicious - Ej medlem längre2011-09-11 21:49

Var 12år då också..Kommer ihåg att vi undrade varför ingen tog upp det.

Didis2011-09-11 21:51

Ja, det förstår jag. Jag visste ju inte att det hade hänt förrän vår lärare tog upp det ordentligt - och faktum är att jag inte brydde mig speciellt mycket. Tyckte mest det var rätt coolt (och jag hoppas att detta faktum kan förlåtas av min ringa ålder). Det är först några år senare som jag insåg vilken betydelse det fick för världen.

Delicious - Ej medlem längre2011-09-11 21:54

Gick nog på en skum skola. Var en som tog livet av sig, men inte där fick vi reda på vad som hänt och varför så alla spred rykten men visste att personen varit mobbad. Den som gjorde detta var 12år och jag gick då i trean! Sjukt.

Delicious - Ej medlem längre2011-09-11 21:55

Skolan sa alltså inte att personen tagit livet av sig, utan att X var död. Sorry för OT :P

Magnetix2011-09-11 21:58

Men crooked.. om du inte tycker att dom människorna är trovärdiga, kan du inte då bara använda lite sunt förnuft? Det behövs inte mer än så när man ser filmklippen där WTC7 snyggt och prydligt försvinner ner till marken. Det du ser där kan helt enkelt inte hända utan teknisk assistans.

Uisge - Ej medlem längre2011-09-11 22:01
Antal inlägg: 572

Ja jag önskar alla truth seekers lycka till av hela mitt hjärta! Det är svårt att föra fram sanningen i den totala mörkläggning som tokiga makthavare tydligen lyckats åstadkomma. Men sinom tid segrar ni nog!

crooked rain - Ej medlem längre2011-09-11 22:13

Haha men varför kan det inte hända? Bara för att det inte hänt förut? Det är ju en helt unik situation och det förklaras tydligt (Bl.a. i ES.3.) varför byggnaden kollapsade på det sätt den gjorde.

Detta (www.youtube.com/watc...z czJXSxnw) ser t.ex. också osannolikt ut, men det hände ju faktiskt.

Vad är det ni egentligen tror förresten? Att USA visste att WTC 1 och 2 skulle förstöras i ett terrorattentat och därför bestämde sig för att paja WTC 7 när de redan var igång? Eller att USA själva låg bakom terrorattentaten kanske? Förklara, jag vill gärna veta.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?