Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade69
Mobilspel
Pågående20 031

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Budalv - Ej medlem längre2008-09-21 20:46
Antal inlägg: 2199

Tack y not :)

Ska tillägga till mitt förra inlägg att det faktum att tobak och alkohol är lagligt på sätt och vis i sig är felinformation, främst gentemot de yngre. I alla fall de som inte har hunnit bli anarkister.

Nemi2008-09-21 20:47
Antal inlägg: 5952

Skärpning i debatten!
Försök att hålla en sansad diskussion där inlägg såsom"du svarar inte så därför håller inte dina argument" eller "varför ska jag svara på ditt trams" undviks.
Vad gäller diskussion om människovärde så finns det andra trådar om det ämnet.

Ett tips för att underlätta diskussionen är att ni sätter citationstecken kring text ni citerar samt skriver ut namnet på den ni väjer att replikera, det kan så lätt uppstå förvirringar när det inte är tydligt vem som sagt vad eller vem som får svar/frågor.

bizzzy - Ej medlem längre2008-09-21 20:47
Antal inlägg: 3169

Jag tar den som är närmast.

Om det står mellan någon jag inte känner och någon jag känner så räddar jag den jag känner först.

DennisPlz2008-09-21 20:47
Antal inlägg: 4031

Det är väl ingen större skillnad mellan att röka eller skjuta upp i barns närvaro?

trashone - Ej medlem längre2008-09-21 20:47
Antal inlägg: 18678

Dill, jamen där räddar man ju ingen?

DILLIGAFF - Ej medlem längre2008-09-21 20:48
Antal inlägg: 492

budalv: ok, med andra ord bör vi låta rökarna betala för sitt val.. då premierar samhället verkligen en sund livsstil!

SaraAras2008-09-21 20:48
Antal inlägg: 222

De som röker när de är gravida eller ammar eller nära barn fattar nog inte vad de gör, o försöker man förklara så vill de inte lyssna, puckon! ok att förstöra sin egen kropp men fan inte sina barns, de kan inte välja själva. Tycker de borde vara förbjudet!!
Såg en gång en kvinna som satt i bilen på en parkering o rökte, hon hade barn i bilen oxå, svårt att kliva ut tydligen.

DILLIGAFF - Ej medlem längre2008-09-21 20:49

nemi: sorry, ska skärpa mig! :)

pensionären2008-09-21 20:51
Antal inlägg: 258

Dilligaff, haha den var bra, måste jo veta innan att person nr 2 är just nerknarkad a-lagare även dom andra sakerna på meritlistan, får jag en lapp innan? eller syns det på dom när dom håller på att drunkna.

Skämt åtsido, tycker att alla har rätt till sin åsikt, men vi ska inte vända till personangrepp.

DILLIGAFF - Ej medlem längre2008-09-21 20:55

bizz: personerna ligger exakt lika nära, är tvillingar åtskiljda från födelsen (samma längd och vikt) och du vet inget mer om dessa personer mer än den informationen du erhållit tidigare.

bizzzy - Ej medlem längre2008-09-21 20:56

Nej du försök inte. Jag ställde en fråga till dig som du sa att du skulle svara på om jag svarade på din. Så visa nu att du är en man som står för vad du säger!!

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-09-21 21:00
Antal inlägg: 1161

Vad är det för värde man pratar om när man säger att alla är lika mycket värda?
Pratar vi värde i kronor?
Eller människovärde?

Värde, är det en summa av en människas alla + och - egenskaper?

Min fundering kanske låter naiv...kanske värt att tänka efter vad man egentligen menar när man prata om alla lika värde.

Budalv - Ej medlem längre2008-09-21 21:05

DILLIGAFF: Att betala för sitt val i förväg genom någon form av straffskatt för att sporras i rätt riktning är en sak och att betala priset när det redan är för sent för en sund livsstil och man är i behov av vård är en annan. Är inte riktigt säker på vad du menade med att betala för sitt val.

DILLIGAFF - Ej medlem längre2008-09-21 21:06

budis: ja, antingen det (straffskatt) eller att man får finansiera sin egen vård på något privatsjukhus.

DILLIGAFF - Ej medlem längre2008-09-21 21:07

bizz: men du svarade ju inte, du fick bara två val.. person 1 eller 2 (utan om eller men..).

Nemi2008-09-21 21:08
Antal inlägg: 5952

Bizzy:
Sluta upp med inlägg såsom "..visa att du är en man..".

Är man upprörd över att inte få svar eller de svar man vill ha så går det att uttrycka det på andra sätt än genom drygheter och insinuationer.
Jag vill flytta denna tråd till "seriöst" då ämnet är viktigt och seriöst men efter det jag läst i de senaste sidorna i tråden så är jag tveksam att den kan klassas som seriös. Jag förstår att det är ett ämne som rör upp mycket känslor och att det finns starka åsikter men jag är övertygad om att dessa går att framföra på ett civiliserat sätt utan personangrepp och syrligheter.

mekonium2008-09-21 21:09
Antal inlägg: 129

Ickerökare är de största sillmjölkarna i världshistorien. Helt opålitliga är de också. Rökning är gott och bra för karaktären. Ni som inte gillar röken får helt enkelt andas åt ett annat håll.

Budalv - Ej medlem längre2008-09-21 21:10

Har lite svårt att visualisera den sunda livsstilen. Jag ser framför mig en låginkomsttagare med barn som också drabbas av att föräldern inte får hjälp. De söker sin tröst i alkohol och tobak :)

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-09-21 21:10
Antal inlägg: 1161

För att gå tillbaka till trådämnet.
Jag undrar hur mycket kunskap de rökande mammorna besitter angående deras rökning. Deras barn utsätts ju för passiv rökning.
Att jämföra det med bilavgaser är ju helt absurdum.
Har ni bilavgaser i barnkammaren?
Ni jämför verkligen konstigt. Bilolyckor mm.
De här rökande mammorna gör det med vilje. De röker av egoistiska skäl. De har blivit nikotinslavar.
Jag har själv vuxit upp med en kedjerökare.

bizzzy - Ej medlem längre2008-09-21 21:15

nemi, du behöver inte gå till personangrepp och påstå att jag är dryg..

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?