Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 20 052 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| DennisPlz | 2008-09-22 21:42 | |
![]() | Sylvia: Wow, intressant vändning :P Jag kontrar med... Givetvis är alla diskussioner utan generaliseringar/fördomar meningslösa. Jag ber om ursäkt för mitt tidigare snedsteg där jag försökte påvisa motsatsen. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-22 21:44 | |
![]() | SylviaPlath: Kan du hänvisa till den forskning du syftar på? Även om man kan reducera allt till kemi så täcker det aldrig helhetsbilden utav en människa, och det faller därmed som riktigt relevant utgångspunkt tycker jag. Det är dessutom ganska våghalsigt överlag att dra sociala/kulturella slutsatser från fysiska fakta. | |
| Dyslekso | 2008-09-22 21:47 | |
![]() | Låt en snygg kille gå fram till ett antal tjejer, prata lite med dem, och sedan fråga dem om de vill följa med hem och ha sex. Gör om experimentet fast med ombytta roller (dvs snygg kvinna osv). Ingen tvekan om vem som oftast skulle lyckas med att få partners med sig hem? Eventuellt skulle det inte följa med SÅ många fler män med kvinnan, just för att situationen skulle upplevas som alltför osannolik för många och kanske som en upptakt till rån. Men givet valet att ha sex med någorlunda attraktiv, okänd person av motsatta könet "vinner" nog män stort. Är det så konstigt att kvinnor skulle vara mer sexuellt försiktiga än män? Experimentet ovan har för övrigt gjorts: www.guardian.co.uk/e....r esearch1 | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-09-22 21:47 | |
![]() | Eftertanken behöver nödvändigtvis inte hindra henne anser jag. Möjligen är män mer "tanklöst" otrogna än vi kvinnor är. Då menar jag att kvinnan kanske vrider och vänder lite innan steget tas - medan män kanske tar det där med tankarna sen? Jag har ingen aning, men jag tror verkligen inte det är ngn större skillnad, om ngn alls, mellan mäns och kvinnors otrohet. Jag har fått för mig (kanske taget ur luften) att otrohet är vanligast mellan män och kvinnor som båda har partners...om det är sant, så blir ju udda trots allt jämnt tillslut. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-22 21:58 | |
![]() | Dysleko, jaha? "Men givet valet att ha sex med någorlunda attraktiv, okänd person av motsatta könet "vinner" nog män stort. " Om det nu förefaller naturligare att mannen tar initiativet, så har de väl ändå sex på lika villkor? Prostitutionskulturen kanske får kvinnor som tar initiativet att verka som om de erbjöd en tjänst? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:00 | |
![]() | Mommes, prostitution är på männens villkor och existerar för att det finns efterfrågan. Kvinnan är objekt, mannen subjekt. | |
| ANDERStG | 2008-09-22 22:06 | |
![]() | "Att vara skicklig med predikatet" | |
| DennisPlz | 2008-09-22 22:07 | |
![]() | Sex öht har varit på männens villkor genom tiderna. Tacka naturen, religionen och lokala traditioner för det :P Skulle inte denna tråd handla om otrohet förresten? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:07 | |
![]() | Gariam: Jag har läst en uppsjö böcker som behandlar människan som biologisk varelse - där skillnadn mellan könen bara är en intressant aspekt av ämnet. Är du verkligen intresserad kan jag ge dig tips på vilka böcker du kan läsa. Själv har jag också läst en massa genusvetenskapliga texter under mina idéhistoriska studier, men för mig stannar de teorierna vid ytan. Jag är intresserad av det hos människan som går djupare än så. | |
| Dyslekso | 2008-09-22 22:10 | |
![]() | Bra poäng där, mommes. "Om det nu förefaller naturligare att mannen tar initiativet, så har de väl ändå sex på lika villkor?" Det kan man kanske säga, fast på _relativt sett_ lika villkor, om man ska vara petig. Absolut sett är det ju ändå så att mannen får anstränga sig mer. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:16 | |
![]() | Samförstånd utifrån givna könsroller, visst - sådana är alla däggdjur. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:17 | |
![]() | Kurtisen följer ett speciellt mönster osv. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:21 | |
![]() | Den person som är i ett förhållande och är otrogen upprepade gånger är väl ändå mest sentimental? Kanske de har svårt att göra framsteg, de vill tillbaka in i modern på nåt vänster? En impulsiv person skulle bara hoppa till en ny gren och sedan nästa, inte vela och hänga kvar i sin fru/man samtidigt. Ah, jag vet inget om såna här vuxensaker... | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:23 | |
![]() | Säg inte det, Dysleko, och vad ska ni ha er muskelmassa till annars :) Eller jaha...haha...det var inte fysisk ansträngning du menade utan ansträngningen att skaffa partner. Ja, jag vet inte...det beror väl på din doft, nykterhet, utstrålning bl a :) | |
| Dyslekso | 2008-09-22 22:41 | |
![]() | mommes: muskelmassa...ansträngnin g? Jag brukar ligga som ett lik och stirra upp i taket. It's the Swedish Way!:) Nej men allvarligt är ju ögonkontakt något som tjejen gör...sen är det upp till mannen om han vill ta initiativ till samtal eller stärka sig med fyra öl till. Budalv säger något bra där imho, även om modersbiten inte känns helt självklar. Otrohet är nog bra om man vill ha både trygghet och spänning. Om man inte har behov av trygghet är längre förhållanden oftast rätt tråkiga, eller? Ingen poäng att vara otrogen om man lika gärna kan dra. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:46 | |
![]() | Fine. Jag fortsätter ändå att undra varför det verkar vara en bra idé att dra sociala slutsatser av biologiska processer och sen tycka att det är en fullgod grund att bygga sitt sätt att se på män och kvinnor på. Vem som helst kan skriva en bok, det duger inte som hänvisning. Jag vill ha källor till seriös forskning. | |
| uffe6y | 2008-09-22 22:49 | |
![]() | Eftersom kvinnan har så lågt intellekt så viker de ut sig och säljer sina kroppar för pengar....för ni kan ju inte tänka själva och förstår att det inte är bra för er.....eller? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:50 | |
![]() | Hehe ingen bör undra länge varför uffe finns på div dejtingsidor. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:50 | |
![]() | "Nej men allvarligt är ju ögonkontakt något som tjejen gör...sen är det upp till mannen om han vill ta initiativ till samtal eller stärka sig med fyra öl till." Det där känner jag igen... Hur många gånger har man inte råkat stirra förvånat på något miffo lite för länge så att det har trott att man vill ha det? ;) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:52 | |
![]() | Gariam, källorna finns förstås i böckerna, som de brukar. | |