Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 1 |
Mobilspel
Pågående | 19 996 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Caligatia | 2008-09-24 01:04 | |
![]() | Vi småungar i grannskapet blev varnade för "fyllegubben" (en gravt alkoholiserad man som vi hade äran att bo granne med). Jag trodde att en fyllegubbe skulle se ut som en elakare variant av plåtniklas i "Trollkarlen från Oz", och gick nervöst och spanade mig över axeln när jag var ute och lekte. Pappa brukade skoja med oss och säga att om vi inte var snälla skulle han plocka fram knogjärnen. Jag uppfattade att det var på skoj, men trodde han menade att han skulle slå oss i huvudet med stekpannan. Farmor varnade alltid för "källargubben" som skulle komma och ta oss om vi lekte i källartrappan. (Pappa har berättat att det var brunnsgubben när han var liten, och de då hade en brunn på tomten). Jag riskerade aldrig att ramla i den trappan, jag var så rädd för källargubben att jag inte ens vågade gå in i köket. Tom när jag blev äldre och insåg att källargubben inte fanns, tyckte jag fortfarande att det var lite otäckt att gå in i hennes kök. | |
Basta - Ej medlem längre | 2008-09-24 01:09 | |
![]() | Det är så man skapar människor som följer mittfåran. | |
SirMattBusby | 2008-09-24 01:23 | |
![]() | Jag trodde inte flickor bajsade:) | |
bullfest | 2008-09-24 02:31 | |
![]() | trodde att nubbe-texten "när som sädesfälten böja sig för vinden, står en jävel där och böjer dom tillbaks" handlade om en sädesärla uppe på min vind som försökte böja på en djävul... :/ weird stuff | |
remvanrijn | 2008-09-24 05:03 | |
![]() | När jag var liten fanns en lärare på skolan som hade rött hår. När jag frågade honom varför han hade rött hår svarade han att han som barn sov i en säng med metallram som hade blivit rostig efter stora översvämmningen och rosten färgade av sig på håret. Översvämmningshot hade vi väl alltid över oss, men det lugnade mig att jag hade jag en trägavel på min säng. ( nu blir mitt hår grått och undrar på vad det då kan bero på??) På raffinaderierna facklade de av överskotts-och farliga gaser, vilket ibland kunde ge en rätt så tjutande ljud., speciellt på natten när det blev tystare i stan. När jag blev rädd och undrade vad det var svarade mamma alltid att de" blåste glas". Vad en glasblåsare var visste jag, men oj vad jag funderade mkt varför de skulle göra sånt på natten tills jag kom underfund med att mamma sa " blåser gas" | |
sabinemc | 2008-09-24 08:03 | |
![]() | Att köttbullar växte på träd... Att järnbrist va en sjukdom i hjärnan.. Mamma sa alltid att de gör inget om man e lite dum bara man e söt. Hmmm.. | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2008-09-24 08:40 | |
![]() | Jag trodde att Lena Ph sjöng "dansa in i ån" och inte "Dansa i Neon". Gav upphov till en viss förvirring faktiskt. Funderade ofta över varför hon skulle stå i en å och dansa. Vad var syftet? Hade hon stövlar på sig? Skulle fler hoppa ned i ån för att dansa? | |
Mummelumman | 2008-09-24 09:08 | |
![]() | Jag undrade alltid var "Abonnerad" låg, som det stod på endel bussar. =) | |
Jaap | 2008-09-24 09:30 | |
![]() | Funderade länge det fanns så nånga stationer längs Rolslagsbanan som hette Nyponstigen (nypåstigen) och att inga gick av där..... och varför hållplatserna på bussarna hade skatnamn, Hornsskatan, S St Eriksskatan osv :) | |
knådarn | 2008-09-24 09:43 | |
![]() | min mamma skojade med oss när vi var små och sa att om man sväljer melonkärnorna så växer det upp ett träd ur munnen. gissa om jag käkade melon efter det? | |
laiste | 2008-09-24 09:51 | |
![]() | min kompis mamma (som var läkare) sa att om man sväljer ett tuggummi så fastnar det mellan revbenen. | |
hemliga anna | 2008-09-25 10:24 | |
![]() | jag och min kompis trodde på klassikern att om man lägger sin tappade tand i ett glas vatten över natten så ligger det en peng där på morgonen. Om man däremot la tanden i ett glas med coca cola fick man ett helt paket! jag och min kompis tyckte att alla som inte visste detta var suckers som inte fattade hur många presenter de gick miste om. Tillägas bör även att min och hennes mamma faktist fixade ett paket varje gång vi hade tappat en tand. det är imponerande. men jag minns att nån gång ville mamma inte köpa coca cola.. antagligen för hon inte hade fixat ett paket ha ha | |
einsturz | 2008-09-25 10:35 | |
![]() | hjälp! jag drömde om den här tråden inatt! | |
ronja11 | 2008-09-25 10:47 | |
![]() | Min bror trodde att "farligkorv" (falukorv) var gjord av vilda djur. haha. Jag själv trodde att om man använde de olika schampon som visades på reklamerna så skulle man få lika långt vackert hår som tjejerna på reklamen. haha | |
Palini | 2008-09-25 10:51 | |
![]() | Jag irriterade mig nåt så frunktansvärt på att det stod på glasspaketet: "GB glass smakar bäst då den får tina". Varför skulle glassen smaka bäst när min storasyster Tina fick den? *morr* | |
Jack Sanchez - Ej medlem längre | 2008-09-25 12:01 | |
![]() | Jag trodde att om man bröt en arm så tappade man hela armen. | |
angie_hell | 2008-09-25 12:46 | |
![]() | Jag trodde att man inte kunde få barn när man blev stor om man pussa en katt el hund på munnen. trodde även att om man hade nylonstrumpbyxor på vintern frös dem fast på kroppen. och tvättade man ansiktet på morgonen när det var kallt ute kunde huden spricka. | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-25 13:54 | |
![]() | det här med sex jag trodde killen bara skulle stoppa in den som en korv i bröd och sen var det klart det trodde jag länge | |
Nephelia - Ej medlem längre | 2008-09-25 14:07 | |
![]() | Jag undrade alltid hur kineserna på andra sidan jordklotet inte ramlade av jordkotet, eftersom de gick upp-och-ner. | |
Snowbirdie | 2008-09-25 15:04 | |
![]() | Jag trodde att växhuseffekten var relaterat till växthus :S | |