Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:02 | |
![]() | Jo, Hotcold, min erfarenhet säger iaf att de allra flesta verkligen vill knarka under en period (alla som en gång börjat menar jag). Det är just den viljan som är helt omöjlig för utomstående att bryta. Det finns ju helt klart positiva effekter av droger, det är ju trots allt i regel därför man tar dem från början. | |
| MissT | 2008-09-23 19:04 | |
![]() | Haha fan va patetiskt sagt hotcold. Hur kan du då sitta och försvara alla stackars prostituerade, knarkare, barn som är utsatta för övergrepp etc när du uppenbarligen tycker att det har med intelligens att göra. Det är bara dumma männsikor som råkar ut för dessa tragiska livsöden. Varför ska vi då tycka synd om dem, dom är ju bara puckade? Dina ord. Du säger emot dig själv ju. | |
| hotcold | 2008-09-23 19:06 | |
![]() | Tolka som du vill. Men jag tror inte alla har samma styrka att säga NEJ. Jag ser inte dessa människor som puckade utan tycker mer synd om dom. | |
| MissT | 2008-09-23 19:08 | |
![]() | Du sa ju nyss att du är för smart för att börja knarka. Alltså ser du ner på dom som gör det för att dom är dumma (motsatsen till smart om du inte visste det). | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:08 | |
![]() | Skulle säga att det nästan kräver me styrka att säga JA. De flesta är - på gott och ont - livrädda för "droger" och knaprar hellre antidrepressiva medel och kedjeröker än att ta en tripp. Och bra är väl det, när man tänker på det i ett större perspektiv. | |
| låst - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:11 | |
![]() | MissT: Du låter verkligen klok och mogen i ditt resonemang. | |
| MissT | 2008-09-23 19:13 | |
![]() | Låst, jag kan i alla fall utläsa ironi i ett inlägg. Bli mest förbannad när folk inte kan hålla sig till sitt argument utan ändrar sig under resans gång och kommenterar saker de inte har en blekast aning om egentligen. Förlåt om det inte är klokt och moget nog. | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:14 | |
![]() | Jag menar att slumpen avgör våra färdighet att ta oss ur den ena eller andra påfrestande situationen. Det är vilka vi föds som. Sen finns det människor som säger att dom har en fetma gen och därför inte kan gå ner i vikt och mäniskor som är totalt sjuka och begår våldsbrott som är det vidrigaste jag vet. Jag vill bara belysa att du och jag antagligen har helt olika possitioner i livet när det gäller att tackla sociala och medfödda utmaningar. Jag kan bara inte stå ut med tanken att en grupp som klarar av och är extremt kompetetna sätter ribban för hur folk ska klara av att leva sina liv. Sen har vi lagar i Sverige och ett system som följer just ett oberoende tankesätt för att säkerställa att vi någonstans har en mall att gå efter. Dessa lagar och regler kommer ju från oss som folk och bearbetas enligt alla demokratiska principer. Där har vi också säkerställt med psykologiska tester för att säkerställa att indviden är vid sina sinnens fulla bruk vid våldsdådet. Jag försvarar inte våldsdåd eller männsikor som begår orätt men jag vurmar väldigt varm för den människa som har mindre tur än vi och utan den känslan ... var är vi då på väg? | |
| MissT | 2008-09-23 19:19 | |
![]() | Soapan det enda jag menar är att innan en människa inser att den behöver hjälp kan ingen annan göra något. Man kan inte tvinga människor. Sen tycker jag självklart att vi ska vilja hjälpa de människor som vill bli hjälpta. Jag är en hjälpsam människa och precis som du vurmar jag för medkänsla och empati. Men hur mycket jag än vill hjälpa någon kommer jag alltid sparka huvudet i en vägg om den människan inte är villig att låta mig hjälpa. | |
| MissT | 2008-09-23 19:19 | |
![]() | sparka huvudet i en vägg kan vara svårt... stånga kanske ;) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:19 | |
![]() | Jag håller med dej i mycket soapan, men jag tror att du själv sätter ribban, inte andra extremt kompetenta människor.. Livet börjar olika hos oss alla, men du bestämmer själv hur fortsättningen ska vara..Det kanske låter lite enkelt, och jag vet att det INTE är det, men ambitionen och viljan måste finnas hos den enskilde individen.. Fortfarande säger jag att ingen kan tvinga dej att sluta med droger, våld m.m omdu själv inte vill det! | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:20 | |
![]() | vem föds med vilja? vem föds utan? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:20 | |
![]() | Det är lätt för den som har det bra, och bor i ett land där socialbyrån kan ge försörjningsbidrag till en del av tillvaron, att fördöma prostitution och droger. Verkligheten för majoriteten av jordens befolkning ser ju inte ut sådan. Gatubarn som hamnar i prostitution (även om de också kan sägas gå in i det frivilligt) eller som industrislav hade säkerligen valt en helt annan tillvaro om de haft den möjligheten. De blir fysiskt skadade och dör ofta unga. De allra flesta prostituerade har absolut inte såna liv som t ex i filmen "Pretty woman". | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:21 | |
![]() | Förlåt TS om vi ballade ur lite från det ursprungliga ämnet.. | |
| MissT | 2008-09-23 19:22 | |
![]() | Alla föds väl med vilja? Men den kanske är olika stark hos olika människor. | |
| MissT | 2008-09-23 19:26 | |
![]() | Mommes jag håller med, därför skrev jag från början att mina argumet gäller människor i Sverige. Här är vi bortskämda med det socialsystem som finns. Här har vi ett val. Barn i Brasilien har också ett val men valmöjligheterna är långt ifrån lika stora som här. Jag är ingen hjärtlös människa. Men alla verkar tro att alla prostiturerade är tvingade till det livet. Jag tror att det finns vissa som VÄLJER det livet. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:29 | |
![]() | En fotboll har stora förutsättningar att få vara med på VM. Nagla en spik i den och förutsättningarna förändras drastiskt... Det går inte att döma/mäta människan så som vissa av er gör här. Människan är i början av sitt liv ett litet skört barn, mycket lätt att forma och skada, permanent. Men vi har en tendens att glömma det när det lilla barnet blivit en vuxen människa (med ett fortfarande trasigt barn inuti sig...)Sen är "den egna viljan" hos den individen inget rättvist mått att gå efter. Sen finns det många som har varit med om mycket, men väljer att inte offentliggöra det här på betas forum. Så att säga att någon inte har en aning om ditten och datten kan vara ett starkt felaktigt antagande som man kanske skulle vara lite försiktig med. | |
| MissT | 2008-09-23 19:32 | |
![]() | Grönöga jag pratade till hotcold som är för smart för att knarka. Det innebär att hon aldrig har gjort det. Jag kan då skriva att hon inte vet vad hon pratar om utan att det är ett starkt felaktigt antagande. | |
| --Robban-- - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:36 | |
![]() | Det är väl bara i just denna ankdamm som vi kallar Svedala någon kan tro att det inte finns kvinnor som av fri vilja livnär sig på prostitution. Det är möjligt att jag kommer att få på skallen big time nu, men jag ser inget fel i denna "handel". Två vuxna människor vid sina sinnens fulla bruk borde få göra vad som faller dem in, utan att någon ska komma och peka finger... | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:37 | |
![]() | ducka Robban! | |