Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 987 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2012-02-15 17:39 | |
![]() | Problemet är som marmaj skriver här ovan, folk blandar ihop begreppen och är inte införstådda med skillnaderna, inte heller hur liten skillnad det faktiskt är nu från innan Alliansens styre. Det är stor populism i de här frågorna. Att människor hamnar mellan stolarna är beklagligt men det sker i alla system och detta kommer alltid att inträffa oavsett regering. Ett helt perfekt system existerar inte, liksom perfekta människor inte existerar. | |
| le-lou | 2012-02-15 17:40 | |
![]() | ett exempel är begreppet "ättestupan" som de rödgröna myntade lagom till valet. tidbegränsningen har också funnits innan, eller tror verkligen folk att det var fri sjukskrivning hur länge man ansåg sig själv behöva det? Men det var roligare att slå an på begreppet såklart. | |
| Pocaloca | 2012-02-15 17:41 | |
![]() | det håller jag med om....tyvärr krävs det att vi människor är det...trots att det är omöjligt... | |
| groenmeyer | 2012-02-15 18:19 | |
![]() | För snart 20 år sedan ville fk sjukpensionera mig pga min värkproblematik (Reumatism), jag var då strax över 30 och ville verkligen försöka jobba och jag hittade själv ett arbete som jag klarar på 50% men det är ju iaf något. Jag lever på massor med mediciner för att kunna ha ett drägligt liv och det fungerar bra. För 3 år sedan blev jag tydligen frisk i fk's ögon så dom kastade ut mig med huvudet före från min halvtidssjukpeng och sedan dess har jag fått leva på min halvtidslön. Hade jag valt att ta sjukpension 100% från början så hade jag fortfarande haft detta men som tack för att man vill jobba så mycket man klarar så åker man ut. Mina läkare är helt vansinniga och har hjälpt mig överklaga men inget hjälper för fk vet ju mycket bättre hur jag mår. Så fungerar det i Sverige idag och det är bara att bita i det sura äpplet och gilla läget. =(( | |
| marmaj - Ej medlem längre | 2012-02-15 18:19 | |
![]() | Visst var det lite "lättare" att gå långtidssjukskriven utan att det ställdes några krav tidigare. Men idag skall det vara driv och aktivitet i de flesta sjukfall, tidiga kundmöten, möten med sjukskrivande läkare mm. Försäkringskassans roll är att samverka med bla vården, arbetsgivare, Af mm för att den försäkrade skall komma åter i arbete igen. Långa och passiva sjukskrivningar gynnar inte någon... | |
| marmaj - Ej medlem längre | 2012-02-15 18:24 | |
![]() | groenmeyer: varför tror du att du inte skulle ha blivit "utslängd" om du haft en hel sjukersättning? din sjukersättning var förmodligen tidsbegränsad? | |
| le-lou | 2012-02-15 19:12 | |
![]() | Det märkligaste är att folk nu för tiden verkar dra likhetstecken mellan gruppen de långtidssjukskrivna och Försäkringskassan. En av de faktiskt minsta grupperna som bär ersättning från FK har blivit själva symbolen för FK. | |
| Spiran5 | 2012-02-15 19:21 | |
![]() | Det är visst STOR skillnad sen alliansen kom till makten! Jag vet, har varit sjukskriven o haft sjukersättning under både röd/grön regering o denna. Folk kastas ur försäkringen, klyftorna o barnfattigdomen har ökat enormt! LÄS berättelse av oss som drabbas o inte får del av denna FÖRSÄKRING som det faktiskt är! www.xn--utfrskrade-u5a7s. se/ | |
| le-lou | 2012-02-15 19:55 | |
![]() | jasså. hur stor är skillnaden då när det gäller tidsbegränsningen ? Eller menar du rehabkedjan? | |
| le-lou | 2012-02-15 19:58 | |
![]() | eller menar du att det fanns inga missnöjda kunder till fk innan? Barnfattigdomen ökar enormt. . . okej. Det där håller jag inte ett dugg med om. | |
| Spiran5 | 2012-02-15 20:30 | |
![]() | Le-Lou, du är bara här för att tjafsa, jag faller inte i den fällan! Bara att läsa o lyssna på vad som sägs på denna sidan. Det är sanningen! Hör bara vad socialsekreterarna säger: www.youtube.com/watc...78 pYqSSVhU | |
| boyitsyou | 2012-02-15 20:35 | |
![]() | Svin är dom! | |
| Spiran5 | 2012-02-15 20:37 | |
![]() | Här är fakta om barnfattigdom: www.raddabarnen.se/v...fa ult.aspx | |
| le-lou | 2012-02-15 21:35 | |
![]() | Spiran . Rädda barnen har ett skulle jag säga, unikt sätt att räkna barnfattigdom. Att inkomstskillnaderna ökat något innebär inte automatiskt att fattigdomen ökar. Här kan du läsa om detta: ”De disponibla inkomsterna har överlag ökat för barnfamiljer i alla inkomstskikt under det senaste årtiondet.” Detta står att läsa i sammanfattningen i Rädda Barnens senaste ”larmrapport” om barnfamiljers ekonomi i Sverige. Jodå, läs första meningen långsamt igen. Men den mediala rapporteringen kom att handla om ”barnfattigdom” – eftersom man laborerat med ett relativt fattigdomsbegrepp där det centrala är hur de med lägst inkomster relaterar sig till de som tjänar mer. www.fof.se/tidning/2...r- framsteg Även här diskuteras Rädda Barnens sätt att räkna barnfattigdomen i vårt land. www.dn.se/ledare/sig...gt -problem Faktum är att historiskt sett, har vi en låg barnfattigdom. | |
| le-lou | 2012-02-15 21:36 | |
![]() | Spiran 5, du är bara här för att tjafsa, faller inte i den fällan! (visst är såna kommentarer korkade på ett diskussionsforum? ) | |
| Gautama | 2012-02-15 21:40 | |
![]() | Le-lou, den kommentaren är ju för konstig..., tredje inlägget av vederbörande och hon får inte medhåll, då är det tjafs?? | |
| le-lou | 2012-02-15 21:54 | |
![]() | Gautama : yes ^^ | |
| Pocaloca | 2012-02-15 22:12 | |
![]() | men barnfattigdomen (som naturligtvis gäller hela familjen), HAR ökat enormt i Sverige nu...vi lever mer och mer i klass-samhälle | |
| le-lou | 2012-02-15 22:21 | |
![]() | Rädda barnen talar om en RELATIV barnfattigdom. Det innebär i andra ord : att fokus ligger inte då på vad man själv har i plånboken utan vad andra har i relation till den egna plånboken. Hur kan detta översättas till att barnfattigdomen ökat i Sverige undrar jag? "Det relativa fattigdomsbegreppet är ett mycket missvisande, eftersom med det som utgångspunkt för att definiera fattigdom finns det ingen fattigdom i ett land där alla svälter då ingen har det bättre än den andre. Det enda raka vore att bara mäta absolut fattigdom, men det väljer inte Rädda Barnen att fokusera på i sin senaste rapport." | |
| Pocaloca | 2012-02-15 22:23 | |
![]() | all info går ju att vrida på. ALL. =) | |