Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 404 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-09 19:10 | |
![]() | Jodå, men vill du inte svara, eller låtsas om annat så fine, pm mig inte iaf. Jag skall se på hockey | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-09 19:12 | |
![]() | såg dina första inlägg nu när jag tittade igen, ber omursäkt ha en trevligt med hockeyn | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-09 19:13 | |
![]() | trashone till ditt första inlägg vill jag säga att jag har märkt att dom finns på många forum inte bara detta, men vill inte ge ut namn här. Utan bara prata om vad det kan bero på | |
| mrperfect | 2008-11-09 19:46 | |
![]() | trashone Vi har inte sett dina inlägg förrän nu, så därför blir du snart avstängd *obs skämt :)* | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-09 20:23 | |
![]() | mrperfect: ;) Man vet aldrig. bino: Liten fråga utan att starta diskussion. Kan det vara att det är du som är lite överkänslig i dina tolkanden på forumet? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-09 20:25 | |
![]() | trashone nej det tror jag inte, jag bara säger vad jag tycker och känner:) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-09 20:29 | |
![]() | Men å andra sidan ligger djur mig väldigt varmt om hjärtat | |
| Skogs Finnen | 2008-11-09 20:30 | |
![]() | mick ha ämpati med hondvalpar,, jack påde klappa ock äta!!,, | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-09 20:47 | |
![]() | satana perkele vitto, fyfan skit i frugan och skaffa sig ko istället vafan, mat, partner och kläder... all inklusive, kippis! | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-11-09 20:47 | |
![]() | :D | |
| mrperfect | 2008-11-10 00:29 | |
![]() | Djur ligger mej också varmt om halsen, tänker på min fårskinnspäls. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-10 01:02 | |
![]() | mrperfect:( | |
| SämstpåBeta | 2008-11-10 04:08 | |
![]() | vad mycket kärlek ger inte mina hundar mig? Jag älskar att gå ut med dem, träna dem, se hur de på olika sätt löser problem som jag ger dem. Jag har två stora Rottweilers och en liten Cavalier. Men den lilla är dotterns så den har jag inte så mycket att göra med. Jag springer och cyklar mycket med mina Rottisar ofta. Det är så häftigt att se, bara genom att säga ordet cykel bli de helt exalterade, springer till dörren och tar ner sina koppel. Hundar är smarta, långt ifrån de smartaste djuren men ändå. Vilka otroliga användningsområden vi kan använda dem till. Blindhundar, knarkhundar, diabeteshundar, räddningshundar, sök och- spårhundar, epilepsihundar för att bara nämna några få exempel. Hunden är i många fall människans bästa vän, tyvärr är det ju inte alltid så vice versa. Det skär i hjärtat när man ser Djurpolisen på Animal Planet i bland. Vi har säkert lagt ner över 100.000 kr på våra hundar för att de ska få ett så optimalt liv som möjligt. Folk tycker säkert vi är tokiga över det. Men det är val vi har prioriterat. De ger oss så mycket, så då ska de också ha det bästa. Jag har alltid haft hund sedan barnsben och min farfar hade en Vorsterskennel (stora hundar som gärna drar slädar). Hunden kommer en nära och säkert vilket annat husdjur som helst. Det blir som en familjemedlem och går ofta före övriga familjen. Något som kanske kan vara svårt att förstå för en icke hundägare. Viktigt för oss som har så stora hundar är att vi har god pli på dem och att de är mycket väluppfostrade. De ska lyda minsta vink och gäster vi har ska känna sig trygga då de kommer hem till oss. Jag har lärt båda Rottisarna att leta kantarell och de älskar att söka efter dem. Inte för att de tycker om dem utan för de belöningar de får i form av korv och kött och mycket kramar. Detta har jag lärt dem också för att påvisa för skeptiker att även en så skarp hund som en Rottis kan man utmärkt använda till sådana ändamål. Hundar visar på en variationer av känslor. Men eftersom de inte kan använda ansiktet till i den utsträckning som vi människor kan så använder de ju hela kroppen i stället, speciellt svansen. Svansen mellan benen betyder alltid något negativt medan i högt lägg, gärna viftande något positivt. Resa ragg och stå i skarp ställning känner vi ju alla till. Sedan är det ju en enorm trygghetskänsla, på nätterna både inomhus och utomhus. Det finns inget bättre inbrottsalarm än en stor hund. Flera hus i vårt grannskap hade inbrott i somras men inga där det fanns en hund. Självklart kan man eliminera en hund men tjuven/arna väljer hellre huset bredvid. Detta är min kärleksförklaring till mina hundar och djur i övrigt! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-10 06:03 | |
![]() | Sämstpåbeta tack för ditt fina inlägg:D | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-10 06:27 | |
![]() | Men fortfarande Bino..Du skriver att det handlar om att många HÄR är det. HÄR måste väl vara Betapet. Då borde det väl finnas exempel på det, om du drar den slutsatsen. | |
| Mouche - Administratör | 2008-11-10 07:57 | |
![]() | Ingen idé att ens försöka med att namnge andra spelare här i negativ anda, vilket Bino8 vet och undviker att göra det. Mycket bra gjort av dig Bino8. =) Mouche | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-10 09:45 | |
![]() | Mouche, jag menar så här..Om jag skulle skriva så här "Många här är känslokalla och saknar empati för homosexuella" så tror jag då att flera skulle undra "Vad har du fått det ifrån, att många här är det?" eller om det skulle handla om andra saker också. Men att påstå att många här saknar empati för djur går bra utan att kunna tala om på vilket sätt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-10 10:30 | |
![]() | Paniksurr: Det är nog alla vi som inte skriver att vi älskar våra djur i varenda inlägg, och vi som äter kött. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-10 12:03 | |
![]() | Men det är okej att älska sina hundar djupt och sen mata dem med slaktavfall? Trash, bino har ingen som helst rätt att ge människor en diagnos av kyla och empatilöshet. Djursjukhusets personal är varma djurvänner men de tvingas då och då agera mördare, precis som jag då jag avslutar ett djurs lidande eller ser till så att vi får mat i kastrullerna. De veterinärer jag känner äter både ost och kött. | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-10 14:01 | |
![]() | *ler mot trashone* Då har jag syndat i dag. Jag har ätit fläskfilé -och dessutom njutit av det. ;-) Jag känner en del som säger sig älska djur och att vi behandlar djuren illa (vilket många gånger är sant i och för sig) men samtidigt röker inomhus trots att de har husdjur och gärna använder hundpromenaden till ett tillfället att också röka på. Det tycker jag är lite "kul". | |