Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 387 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vulcan | 2008-11-11 14:27 | |
![]() | Angående att citera från andra trådar: Det måste vara okej om det är relevant för diskussionen. Det kan det vara om personen förefaller att ha motstridiga eller logiskt osammanhängande synpunkter. Särskilt får man nog finna sig i att exponeras för sånt om man framför moralkritik mot andra. Av det skälet tycker jag t ex att Mintas inpass kl 12.26 i tråden "Kalla människor" var i högsta grad relevant och alls inget "angrepp" på trådstartaren. | |
| Bitte - Administratör | 2008-11-11 14:36 | |
![]() | Läser, och funderar mothugg en sak , men då pratar vi ju om sak/ämnet, och personliga påhopp,är INTE samma sak,, Finns fakstisk en devis om detta * Den som sig i leken ger, leken h*n får tåla. Bitte | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-11 14:39 | |
![]() | *skriver lite mellan raderna* | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-11 14:45 | |
![]() | Hm, nu skriver vulcan att det är okej att citera från andra trådar om det är relevant. Jag efterlyste flera gånger exempel i den där tråden, för att kunna diskutera seriöst. Men det var nästan så jag blev tillsagd av en annan admin, eller snarare att Bino fick beröm för att hon inte gav oss ett exempel. Som synes är jag inne på vulcans linje, dels för att jag tycker att det behövs exempel för ett sådant stort ämne i sig och dels också när trådskaparen menar att många här är något som hon upplever som negativt. Men framför allt, det blir lite klurigt när admins säger så olika saker. Att ni sedan är två helt skilda personer förstår var och en, men det som kan innebära offentlig tillsägelse från en kan vara något den andra "uppmanar" till! ( i det här fallet att få exempel så man vet vad trådskaparen menar och vill diskutera) | |
| vulcan | 2008-11-11 14:49 | |
![]() | Men det du efterlyste handlade väl om konkreta exempel. Och då är vi liksom inne och tassar på personangrepp... Iofs hade man kunnat stänga den här tråden från början med hänvisning till att den inte är möjlig att dra runt utan att gå in på enskilda personer (vilket alltså inte är tillåtet). Nu fick den dock vara öppen. Utfallet i diskussionen är dock knappast bättre än liknande och tidigare trådar har haft. Det går enligt min mening helt enkelt inte att diskutera på det här sättet, särskilt inte om målsättningen är att bli överens om nån slags uppföranderegler här inne. | |
| Dalkullan | 2008-11-11 14:52 | |
![]() | Håller med vulcan om att det är okej att citera från andra trådar om det är relevant för tråden. Vad jag inte tycker är okej är när man kommer med kommentarer typ, du ska alltid starta den där typen av trådar, du har alltid så konstiga åsikter, du skriver alltid si eller så. Då tycker jag det är ett personligt påhopp för det säger mer om vad inläggsskrivaren tycker om personen i fråga än om saken som diskuterades. Observera att jag inte pratar om Bino eller nån annan utan rent allmänt. | |
| Raggsocka_ | 2008-11-11 14:56 | |
![]() | Jag jag ser de som så, skit i forumet och spela beta istället, är väl därför vi är här? | |
| tipitina | 2008-11-11 14:56 | |
![]() | Är det ett påhopp att säga: du tycker alltid så? Ingen tråd har, såvitt jag kan se av de jag varit inne och läst på, hållit sig strikt till sakfrågan. Hamnar man i en hetsig debatt så kommer det leda till att man ifrågasätts... | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-11 14:57 | |
![]() | Ja och nej. Trådskaparen skrev att många här är känslokalla och saknar empati för djur. Den enda frågan (?) som väl snarare var ett konstaterande var att hon inte förstår varför! Vad kan man svara på det? "Ja, du förstår dig inte på det".."Nej, det verkar inte som du förstår dig på det"...är väl ungefär det enda utan att få konkreta exempel på vad personen menar. Som ett exempel skulle det kunna varit (Jag vet inte om det här existerar på Betapet för jag har inte sökt i trådar) "Flera här anser att man kan ha en stor hund även om man bara bor i en etta, men jag tycker inte det är att ta hänsyn till hundens behov och känslor och att man då saknar empati"...Detta är t ex en åsikt som säkert en del har (angående hundar i små lägenheter) medans andra inte delar det. Det var ett exempel, och det liknar ju inte exempelvis "Många här anser att bästa sättet att döda en katt är att skjuta den på nära håll eller dränka den, jag tycker det är att vara känslokall och empatilös då man bör ta den till veterinär"... Förstår du nu hur jag menar Vulcan? Det är jättesvårt att diskutera att många här (i relation till "var" kan man också undra) enligt trådskaparen är känslokalla och saknar empati för djur då det är stor spännvid på vad som ryms inom det. | |
| Dalkullan | 2008-11-11 14:58 | |
![]() | Förvisso men jag tror att forumet har stor betydelse för många, rätta mig om jag har fel. Själv bor jag så att min numera enda kommunikation på dagarna är just datorn. Jag kan förvisso ta min bil och åka en bit och hälsa på nån ibland men det är ändå ett sätt att kommunicera med nära, kära och okända. | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-11 14:58 | |
![]() | Mitt inlägg ovanför var alltså ett svar på det vulcan skrev! | |
| Dalkullan | 2008-11-11 14:59 | |
![]() | mitt svar var till raggsockan som ville spela =) | |
| Dalkullan | 2008-11-11 15:01 | |
![]() | tiptina...om du skriver så en enda gång i nån tråd till någon så är det inte säkert att det är ett påhopp...men om du alltid kommenterar samma människa med den typen av inlägg så blir det ett påhopp och det var bara ett exempel... tror nog jag får sälla mig till kategorin som har svårt att få fram det jag vill säga *ler* | |
| Raggsocka_ | 2008-11-11 15:07 | |
![]() | Jo jag håller med, forumet fyller ju en funktion, Men om man känner att man blir påhoppad för de ena och andra så kan man ju byta forum, finns ju överallt. | |
| kokills | 2008-11-11 15:12 | |
![]() | Håller med Raggsocka...det måste väl ändå vara spelet som är fokus här. Min egen erfarenhet av Betapet är att alla är mycket rara och trevliga. Har aldrig stött på någon som varit varken otrevlig eller hånfull...Trist om folk är det men å andra sidan är ju internet en grogrund för just sådant. Eller? | |
| Mismatch - Ej medlem längre | 2008-11-11 19:04 | |
![]() | Kokills: Vänta tills du stöter på mig. Då jeevlar! ;-P | |
| lagaronne - Ej medlem längre | 2008-11-11 19:17 | |
![]() | Problemet med forumet är att många trådar lockar till intressanta och vassa repliker/dialoger, men ribban för vad som är tillåtet läggs några centimeter under jordytan.90% av de som får otillåtna kommentarer förtjänar dem genom att själva ha inbjudit till dem medvetet eller omedvetet. | |