Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 48 |
Mobilspel
Pågående | 19 541 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lill-IT | 2008-12-10 21:34 | |
![]() | Jag är i hundväntans tider.. uppfödaren jag haft kontakt med har parat en tik... och blir där en tik i den kullen, med sådan teckning jag vill ha, så jäklar... då köper jag den! | |
tipitina | 2008-12-10 21:35 | |
![]() | Mysigt. Vad är det för sort? | |
Åskmoln - Ej medlem längre | 2008-12-10 21:36 | |
![]() | Det står att föreningen bildades 1928 i alla fall. Men som sagt, jag vet inte. Jag googlade mig fram av ren nyfikenhet. Läste även något om att det som kallas ridponny är en korsning som blivit så populär att den "blivit" en egen ras? Nå, jag ska lämna diskussionen då det känns som om jag har för lite att tillföra, tråden handlar ju ändå om hundavel. Avel som sköts korrekt (oavsett om det är blandras eller renrasig) torde ju vara det enda rätta. Tack och hej för mig. | |
Lill-IT | 2008-12-10 21:38 | |
![]() | Med risk för att bli hånad: Whippet:-)) Jag älskar boxer, men jag vill ha en mindre och lugnare hund. Har fallit helt för whippetens fina temperament och underbara päls. | |
Baffin_Bay | 2008-12-10 21:44 | |
![]() | Åskmoln: "ridponnyrasen" är inget som jag personligen uppskattar, det finns jättebra "ridponny" avel med superfina hästar. MEN du kan i stort sett göra VILKEN korsning som helst och registrera den i deras rasförening, de tar in allt... Vettig mening du avslutar med! Lill-IT : Whippet är en riktig kanonras! Supermysiga och tillgivna. Det enda problemet jag vet att folk haft med dem är att de fryser så fruktansvärt på vintern. En kvinna jag känner sydde en overall till sin :) | |
Lill-IT | 2008-12-10 21:47 | |
![]() | Baffin: Jag har forskat lite, de är en av de friskaste raserna och därför mindre än hälften så dyr att försäkra som en boxer. Klart att de ska ha overall på vintern! | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-12-10 21:53 | |
![]() | Åh nice, har haft en som tyvärr dog i valplådan. Kanske mailbombar lite sen ;) | |
Baffin_Bay | 2008-12-10 21:55 | |
![]() | Vad kul, lycka till med din valp! Är SÅ sugen på en till hund, men det passar tyvärr inte för tillfället. Hon jag känner hade täcken men fick sy en söt fleeceoverall att ha under täcket :) Nu blir det thé och sen sova! Gonatt! | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-12-10 22:10 | |
![]() | Baffin_Bay: Nej jag behöver inte skilja på dessa. Har man hundavel som seriöst intresse vill man väl vara med att verka för friska rasdjur. Lägger man ner så mycket jobb på att föda upp så varför inte joina dem med samma intresse och samarbeta. Att djuruppfödningsvärlden kan te sig något inskränkt kan jag hålla med om, men då är det ännu viktigare att fler kommer in och att fler hjälps åt för att nå målet. Dock är de allra flesta som föder upp blandraser inte alls intresserade av uppföljning eller regelverk. De kanske inte missköter själva uppfödandet men vid valparnas 8 veckors ålder och leverans tvärdör allt ansvar och allt intresse. | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-12-10 22:13 | |
![]() | (skall nu mörda samtliga hundar här som ätit upp mitt påläsningspapper till provet imorgon) | |
Tess 08 | 2008-12-10 22:27 | |
![]() | Trash: Sånt däremot är helt ok! Pappersätande (och helst då läx-papperätande) hundar kan med fördel mördas en aning.... | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-12-10 22:29 | |
![]() | Mitt i allt var det lite sött, de har verkligen samarbetat att mala ner ett par A4 till pappersnö... | |
Tess 08 | 2008-12-10 22:29 | |
![]() | Samarbete/lagarbete skall alltid premieras! | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-12-10 22:32 | |
![]() | :P Jag röstar för att Tess dammsuger | |
Tess 08 | 2008-12-10 22:32 | |
![]() | Eehhh, skulle PRECIS gå och sova, annars hade jag naturligtvis gjort det... | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-12-10 22:33 | |
![]() | :D | |
znizze | 2008-12-10 22:37 | |
![]() | anacondan.... snälla TYST ok | |
Baffin_Bay | 2008-12-10 22:52 | |
![]() | Trashone: Vad har du för tankar om de utställningsintresserade "seriösa" uppfödarna som avlar fram hundar som är defekta (tänker på schäfrar som ser ut som räkor osv). Enligt mig så är det fruktansvärt att det avlas fram sjuka djur bara för att det är det rådande idealet. Har skrivit några rader om det tidigare i tråden. | |
belugavis - Ej medlem längre | 2008-12-10 22:55 | |
![]() | Jag håller med Micro och sen så tänker jag såhär att om nu hundar bara styrs av vilka ägare de har...¨dvs en del säger alltid "Ja men den där hunden bet ihjäl ett barn för ägaren var dålig" ...då kan man ju lika gärna påstå att en golden kan vara en vakthund om man vill det som ägare.... Med andra ord Det är en tydlig skillnand mellan olika hundar ochman kan inte styra allt. Just att vissa raser är avlade på ett visst sätt och har lägre impulskontroll när de blir skrämda. Det är läskigt. Det andra som är läskigt är de människor som ibland verkar köpa en speciell ras för att de själva har en aggressivitet som de vill få ut genom att trigga hunden eller bara för att ha för att skaffa sig "respekt". De som bor där jag bor har en sån hund lös...och min granne har varit uppe hos dem 2 ggr och sagt att ni måste ha hunden kopplad. Klart provocerande och de gör det helt medvetet och med flit. De vill skrämma folk i själva området. Jag tycker de hundarna som i trådstarten ska helt enkelt förbjudas. Man ska sluta avla dem så det blir färre och färre såna hundar. Inga barn ska behöva dö för att en ras är mer känslig och ägaren kanske aggressiv. Ok jag kan inte massor om hundar men jag tycker ändå så. Rotveiler är väl mest farlig i grupp...efter vad jag läst | |
Heartandsoul | 2008-12-10 23:54 | |
![]() | En lite fråga när vi är inna på att bitas, vilken hund ligger i topp med att bita Människor??? Jag har hört att det är golden eller labbe... | |