Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 300 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-10 20:56 | |
![]() | Och Cibo? Jag sökte ett jobb med 2514 sökande till 62 platser och jag fick, inte bara ett av dom jobben utan 2, eftersom jag sökte till två olika avdelningar.. Jag har inte gått i gymnasiet. Jag har ingen annan utbildning än grundskola, knappt det ens. Har jobbat inom handel, telefoni, gatuförsäljning, livsmedel, städning, diskare, barnpassning, bagare, affärsbiträde, gruppledare, arbetsledare, reception, marknadsundersökningar osv osv. Dvs INGET jobb har varit skit för mig utan ett steg på vägen till där jag är idag. Resten av livet har inte heller varit en dans på rosor precis, utan jag har fått kämpa hela tiden.. Och om man FICK så skulle jag gladeligen ta ut dom pengarna som står i orangea kuvertet redan nu och bara påta i trädgården istället.. Men tyvärr får man inte det utan måste vänta. Och vadå inte flytta för ditt barn har halvsyskon!? Om fler tänkte så skulle ju ingen kunna flytta och ta jobb. Du har ju själv valt att flytta ner dit och det verkar som om du inte trivs med det alls. Mitt råd är att flytta i alla fall, om inte så för att få ett jobb som kanske i det långa loppet gör så att du kan flytta tillbaka dit senare. Och vad säger att du måste ta ungen med dig? Kan inte pappa ta hand om barnet medan du gör karriär?? Eller är du rädd att bli av med bidragen? Jag fattar inte heller hur man efter 6 års studier, iofs i KONST??, inte får ett jobb ens på McDonalds.. Jag tror du vill att vi ska tycka synd om dig. | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-10 23:35 | |
![]() | jag har faktiskt funderat på att ta livet av mig och era elakheter gör det inte lättare jag berättar ju att jag sökt över 300jobb vad mer kan jag göra? hitta på egna jobb? jag vill inte förstöra livet för min son genom att lämna honom han bor redan hos sin pappa vafan det är 2000talet inte 40talet | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-10 23:37 | |
![]() | läs igen hur kan ni ens vara så elaka och du tess eller vad det var? hur kan du vara så elak? jag fattar verkligen inte detta blev en häxjakt på mig som inte har jobb jag vill ha jobb men jag har inte fått nåt på 3 mån jo jag har jobbat som kursledare ni är så jävla elaka och det är såna människor jag INTE vill jobba med | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-10 23:39 | |
![]() | ni har dragit i mig och velat ha information jag har svarat ärligt och personligt ändå dömer ni mig jag vet att mitt tangentbord tappar bokstäver är det därför ni dömer mig? tror ni jag är dum ? | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-10 23:40 | |
![]() | jag har min son och jag vägrar förstöra hans liv för att idioter som ni säger det DRA ÅT HELVETE | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-10 23:42 | |
![]() | ewalena jag har haft en hel del jobb oxå inom olika områden döm inte innan ni har fakta det stör mig ändå att vissa äldre måste vara kvar på jobb när de helt klart vill gå i pension som min förra chef tex 63år och endast kvar på jobbet för att hon inte ville gå innan 65 pga pengarnas skull vilket innebar att hon gjorde livet surt för oss andra på arbetsplatsen | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-10 23:44 | |
![]() | ni skulle bara veta hur dåligt jag mått de närmaste 3 månaderna pga detta det hjälper inte ert skitsnack och att ni gaddar ihop er och nu inte ens svarar fy fan säger jag jag är lika mycket värd som ni om inte mer tänk er för | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-10 23:46 | |
![]() | jag blev så himla ledsen | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-10 23:48 | |
![]() | ska jag flytta då? för att ni säger det? har ni rätt? har jag inte gjort tillräckligt? tror ni jag vill leva på bidrag? det är min sons pappa som får bidrag jag betalar underhållsstöd jag lever på 18kvm jag lever under existensminimum ändå är det MIG ni gnäller på | |
| krutmarie | 2008-12-10 23:49 | |
![]() | deathinvegas, fd cibo, hur kan du vara så elak som du varit i dina uttalanden mot en 60-årig käring (gamling som du uttryckte dig också)? Du skriver att jag bara vill vara kvar på jobbet p g a pengarnas skull, nej det är ju inte alls sant, det har jag också uttryckt här. Ingen av oss här har väl mobbat dig och uttalat oss utan att ha fakta som du själv har skrivit om. Om du nu studerat konst i 6 år så kanske det inte finns så många jobb att leta efter, men det finns ju annat arbete som man kan ta för att försörja sig och sitt barn. Skulle du kunna klara av din 63-åriga chefs jobb? Varför gjorde hon livet surt för er andra? | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-10 23:49 | |
![]() | "FLYTTA BARA" "ÄR DET BARA BIDRAGEN DU VILL HA" "ÄR DU VERKLIGEN 34 ÅR" | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-10 23:52 | |
![]() | krut: jo jag hade kunnat ha hennes jobb, jag hade det på helgerna ifs. hon var bitter och det blev dålig stämning jag ville ha ett jobb dä r jag kände mig uppskattad så det är vad jag söker nu för om jag inte mår bra SÅ KAN JAG INTE VARA EN BRA MAMMA så tänker jag | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-10 23:53 | |
![]() | jag gick en konstskola på 2 år resten ha tess fantiserat ihop | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-10 23:55 | |
![]() | ewalena: ska man ringa INNAN man skickar brev? jag trodde det bara upplevdes som jobbigt? | |
| krutmarie | 2008-12-10 23:58 | |
![]() | Du skriver att du mått dåligt i 3 månader, hur många månader tror du andra mått dåligt inklusive mig själv. Det finns andra som också mår och har mått dåligt inte bara du. Ingen vill väl egentligen frivilligt leva på bidrag, men ibland är det ju tyvärr ett måste och barn har ju iaf rätt att ha en viss standard. Du har alltså inte hand om din son utan dt har hans pappa? Det är därför du flyttat till Skåne för att vara nära din son antar jag? Det är väl inte så att ALLA gnäller på dig, det känns så för dig, men det stämmer inte alls. Du har varit den påhoppande, aggressiva för det mesta och då måste man räkna med att få svar därefter. Hoppas det ordnar sig för dig på nåt sätt iaf. | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-10 23:59 | |
![]() | det var fler här innan som höll med om att det är befängt att söka jobb i en stad långt bort ifrån sitt/sina barn-familj helt plötsligt är jag "dum" som inte gör det. Hade ni gjort det? jag HAR pendlat till sthlm en sommar min platsförmedlare tycker inte att jag behöver detta med tanke på vad det kostar att åka fram o tillbaka | |
| Caligatia | 2008-12-11 00:02 | |
![]() | Man kan få jobb på att vara jobbig. Jag ringde ett företag som sysslade med telefonförsäljning 2-3 ggr i veckan, till slut tog de in mig. Kanske för att de bara var trött på mina ständiga samtal, kanske för att jag var en enveten fan (bra egenskap när man jobbar med sälj), eller för att de helt enkelt insåg hur gärna jag ville ha jobb. Samtidigt har jag förståelse för att det blir ett moment 22. Jag fick inget jobb när jag tog studenten. När man skickar iväg ansökan på ansökan på ansökan, och bara ytterst sällan ens får svar, så tappar man förtroendet. Man tappar tron på att det hjälper att jaga. Dessutom, ju längre tid som gick, desto mer kändes det som jag ifrågasattes varför jag inte redan HADE ett jobb. Det faktum att jag inte har körkort gjorde ju inte saken bättre. Deathinvegas; om du söker jobb i en annan stad, så kanske du kan ha en övernattningslägenhet där, eller hyra ett rum, och åka hem på helgerna? Det finns gott om möjligheter, men ibland får man svårt att se dem. :) | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-11 00:03 | |
![]() | vi bodde båda i sthlm först men eftersom pappan inte trivdes gick jag med på att flytta t skåne FÖR ATT VARA STORSINT vi lever inte tillsammans men vi är goda vänner barnet bestämde vi fick bo med pappan för att vi tyckte "hans stad" verkade barnvänligast och där har sonen en bra skola, bra vänner, allting bra det är bara jag som måste ha jobb och jag ska på intervju på tisdag så ni kan sluta klaga nu | |
| Caligatia | 2008-12-11 00:04 | |
![]() | Stort lycka till på den! | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-11 00:04 | |
![]() | cali; tack för hjälpen ja det låter bra jobbade så i sthlm förut ja detta innebar att jag plankade på tåget flera gånger jamenar tjänade inte så jättemycket | |