Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 580 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:39 | |
![]() | Jag känner att jag får be om ursäkt i förväg nu, kan inte låta bli att bli frustrerad: Läser du vad jag skriver över huvudtaget? Jag börjar tro att du skojar med mig. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:41 | |
![]() | Du?? Jag är verkligen inte ensam om att inte förstå dej! Läs tråden en gång till så kanske du förstår dej själv. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:42 | |
![]() | Caligatia: Du har räddat min dag. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:43 | |
![]() | Kissed: Ja, det där kan jag behöva be om ursäkt för igen. Blev bara frustrerad. | |
| Imaginos2010 - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:44 | |
![]() | Bollo: Drar du verkligen ett likhetstecken mellan att skämta om män respektive ett mördat barn? | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:47 | |
![]() | Imaginos2010: Inte i större utsträckning än att det inte är upp till den som drar skämtet att avgöra vem som har rätt att ta illa upp. Det var ett överdrivet exempel och det var i hopp om att få en reaktion. | |
| Imaginos2010 - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:48 | |
![]() | I så fall går det ju inte att skämta om någonting. Det finns alltid någon som kan ta illa upp. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:52 | |
![]() | Det kommer alltid finnas de som tar anstöt av olika skämt. Men skämtar man om en mördad pojke så kan du kallt räkna med att det är överhängade människor som tar illa upp. Skämtar man om män som halva jordklotet består av så är det absolut inte lika många som tar åt sig. Om det var det du ville säga så är det ju så självklart att det inte ens behöver nämnas?! | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-12 21:59 | |
![]() | Imaginos2010: Nja, det var inte heller det som var poängen. Som jag skrev innan så tycker jag själv att nästan allt går att skämta om. En sista förklaring innan jag ska ut: 'Felet' ligger inte i att dra skämtet utan begås när jag tar mig rätten att avgöra om du har rätt att bli förolämpad eller inte. Jag kan dra nog så osmakliga skämt som folk kan ta illa upp av men jag förnekar dom inte rätten att just ta illa upp. En principsak? Javisst. Kissed: Nej, det var inte det jag menade. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-12 21:59 | |
![]() | Men det Apan menar är ju bara att när vi skämtar så kränker vi samtidigt någon. Kanske inte alla män här på beta, men det finns säkert någon som idag inte skulle orka med ett skämt till om män. Precis, som vi alla inte klarar av ett Bobbyskämt idag. Har ett annat exempel. Jag känner en tjej som är mycket kort och som arbetar på en förskola. Alla, föräldrar, arbetskamrater, BARNEN skämtar om hennes storlek. "Du har säkert ätit krumelurpiller", "Du syns inte bland barnen, du är så liten" . . . ni fattar. Hon skrattar alltid med den som skämtar. Men en dag så sa en pappa när han kom in och skulle hämta sin son "Jaha, är ni utan fröken igen." Förskolläraren stod precis framför honom bland de andra barnen. Den dagen skrattade hon inte. Det kanske var för mycket skämt om hennes storlek just den dagen . . . . Det gäller ju alla "skämt". De är alltid kränkningar . . . för någon. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-12 22:00 | |
![]() | Eller vad det kanske inte det du menade, APan? | |
| Mebiti | 2008-12-12 22:00 | |
![]() | Jag tycker det är rätt konstigt att ni inte verkar förstå vad Bollo menar, det har jag gjort från början, och jag håller med Bollo. | |
| Bitte - Administratör | 2008-12-12 22:46 | |
![]() | En liten om om både män och norrbottningar (OBS jag är själv norrbottning) Två vänner (Kjell och Bengt) från Arvidsjaur sitter på den lokala pizzerian och talar en eftermiddag. Kjell säger rätt som det är; "Jag är trött på att slava i fabriken, jag skall skaffa mig en utbildning via Komvux och få ett bra och välbetalt arbete!". Bengt tyckte det lät som en bra idé, och en stund senare lämnar de pizzerian. Dagen därpå går Kjell till Komvux och får träffa en studievägledare, som anmäler honom till fyra kurser: Matematik, engelska, historia och logik. "Logik?" säger Kjell. "Vad är det?" Studievägledaren säger: "Jag skall förklara. Äger du en gräsklippare?" "Japp." Eftersom du äger en gräsklippare, så borde du logiskt sett ha en trädgård." "Det stämmer, jag har en trädgård." "Jag är inte färdig," säger studievägledaren. "Eftersom du har en trädgård, så borde du logiskt sett ha ett hus." "Ja, jag har ett hus." "Och, eftersom du har ett hus, så borde du logiskt sett ha familj." "Jag har en familj." "Jag är inte färdig ännu. Eftersom du har en familj, borde du logiskt sett ha en fru." "Ja, jag har en fru." "Och eftersom du har en fru, så borde du logiskt sett vara heterosexuell." "Jag är heterosexuell. Det är fantastiskt, du lyckades att få reda på allt det bara för att jag äger en gräsklippare!" Kjell tackade och skakade studievägledarens hand och skyndade sig till pizzerian för att träffa Bengt och berätta för honom om hans nyvunna studieintresse. Han berättar om sin utbildning, och hur han anmälde sig till de fyra kurserna, Matematik, engelska, historia och logik. "Logik?" Säger Bengt, "Vad är det?" Kjell säger, "Jag skall förklara.. Äger du en gräsklippare?" "Nej." "Jaså Bengt, du är bög du?!?" | |
| Caligatia | 2008-12-12 22:48 | |
![]() | *asg* | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-12 23:12 | |
![]() | Jag sållar mig med Mebiti. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-12 23:53 | |
![]() | Jag är ändå inte med på poängen i apans "travesti", kanske inte riktigt rätt ord men nära nog. Att alla skämt skulle vara en förnedring av någon tycker jag är långsynt. Men om det nu skulle vara så så är de flesta skämt sådanna att det kan accepteras utan att den utsatte mår dåligt utav det och borde kunna ta det och istället vända på det och ge tillbaka med samma mynt. Jag har små fötter (39 och man) och fick i skolåldern höra att jag hade Barbie och Ken collection i skor. För min egen del så vände jag på det och sa att man står stadigare med små breda fötter än med stora långa som borde vara vingligt. Och i skolan var det få som fick omkull mig eller kom ifatt mig om jag blev jagad. Om det sen berodde på att jag tränade judo och hade bättre fysik än de andra låter jag vara osagt. | |