Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| PTcruiser | 2008-12-15 12:54 | |
![]() | Det som retar mig är snorvalpar på eu-mopeder, som inte kan köra. Folk som inte kan ta att man kör om dom,lastbilar som kör om på motorvägen. Pensionärer som ligger som bromsklossar på vägen & inte vågar köra fortare än 30. | |
| Mimikryp | 2008-12-15 19:27 | |
![]() | VW; Skaffa kupévärmare!!! | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-12-15 19:33 | |
![]() | Jag skulle kunna skriva en roman i ämnet, men mest av allt retar jag mig på att stadsjeepar saknar blinkers. Ska passa på att säga att detta inlägg är fullständigt jämställt. Det är min fulla övertygelse att ingen man eller kvinna bakom ratten på en stadsjeep/mördar-SUV någonsin har känt ett behov att berätta för sina medtrafikanter åt vilket håll de tänker köra. | |
| Amiable | 2008-12-15 19:40 | |
![]() | Värsta grejen idag! ...sånt jag verkligen irriterar mig på.. Dottern o jag var påväg till skolan ihop, femtio meter från övergångsstället kom vi o gick. En katt var på gång över(vid övergångsstället, tro det lr ej)... den tvekade och tog sen sats och började springa över. Då kommer det en bil(såklart) och kör rakt över den... inte en uns att bromsa, innan, under överkörningen lr efteråt!!!! Vi hör dunsarna och det skar i kroppen. Vi springer fram men katten är borta, den raglade över vägen innan vi hann fram. Sånt retar mig som f*n! Vi hann tyvärr inte se reg.skyltarna heller.. | |
| Amiable | 2008-12-15 19:42 | |
![]() | Nej - vi hittade inte den sen för vi letade. Men det var mörkt också, så det var svårt att se nåt, tyvärr! | |
| Mimikryp | 2008-12-15 19:45 | |
![]() | Amiable; Åååh, fy fan vilken hjärtlös jävel! *fräser* | |
| mrperfect | 2008-12-15 20:13 | |
![]() | Skrämde livet av farsan en gång då jag var 10: STANNA!!!!!!!!!!!!!!!!!.. en myra.... | |
| Mrs Jonsson | 2008-12-15 20:16 | |
![]() | När jag irritera mig på folk i trafiken tänker jag oftast på att de är osäkra kommer från någon annanstans eller övningskör.. Jag tog körkort för snart ett år sen men glömmer aldrig hur nervös och uppjagad jag blev då bilar tutade bakom mig när jag kanske fick motorstopp eller något annat, | |
| Hr Winbladh | 2008-12-15 20:18 | |
![]() | Jag retar mig alldeles otroligt på folk som i diskussioner om trafik inte klarar av att skilja på "kilometer" och "kilometer per timme". Att påstå att någon kör 20 kilometer för fort betyder att denna har kört för fort under hela två mil, hur mycket för fort sägs inte. Orkar man inte med att säga per timme/i timmen efter kilometer är det bättre att helt utelämna enheten. | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2008-12-15 20:29 | |
![]() | Jag kör buss strax utanför och ibland i Stockholm, irritationstoppen är: 1. Folk som inte blinkar i rondeller, särskilt när dom ska längre än rakt fram i dom 2. Folk som ligger i 80-85 på motorvägen (Oftast gubbar i keps) 3. Folk som trampar gasen i botten för att hinna före när man håller på köra ut från en hållplats 4. Folk som håller nån konstig hastighet, är sega att uppfatta situationer osv och när man kollar på dom ser man att dom i 99% av fallen snackar i telefon. 5. Taxibilar och Ryska postenbilar som alltid kör som galningar | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2008-12-15 20:33 | |
![]() | Glömde kärringar som fastnar längst ut på infarterna till motorvägarna för att dom inte vågar köra in, där kan dom stå hela dan.. | |
| Amiable | 2008-12-15 20:34 | |
![]() | cyklister som tror att de är odödliga vid övergångsställena... lr som inte har lyse på cykeln när det är mörkt!!! Gångare som också inte stannar vid övergångsställen!!!!! *grr* Idag efter katten blev överkörd så var det en minibuss, ägd av länets bussbolag, som körde vid rött när vi stod vid trafiklysena(5min eft, katten vart påkörd).... | |
| ViktorWig | 2008-12-16 08:01 | |
![]() | Jonatoon: är du en sån där busschaufför som bara blinkar ut och kör?? | |
| Amiable | 2008-12-16 08:19 | |
![]() | Yrkeschaufförer som tror att de _äger_ gatan de kör på! De om några borde kanske tänka på att inte alla är lika säkra i trafiken som de på att köra, med tanke på erfarenhet i trafiken!! De verkar bli självgoda! | |
| nerolis | 2008-12-16 08:28 | |
![]() | Inte alls, yrkeschaufförer är oftast erfarna och vet vad de gör, kör tryggt och säkert, kan bedöma situationer bättre en vanliga förare. Fast detta gäller inte stockholm taxichaufförer, och inte alla gånger stressade busschaufförer i stan heller. | |
| nerolis | 2008-12-16 08:29 | |
![]() | Bussarna HAR förtur på 50 km/h vägar, detta "glöömer" bilförare alltför ofta. De MÅSTE passa tidtabeller, och det är inte lätt när folk skiter i att respektera bussfiler och så vidare. | |
| ViktorWig | 2008-12-16 09:26 | |
![]() | Nerolis! Bussnissarna som sätter tidtabellen måste väl göra det av hänsyn till trafikreglerna??? Inte sätta press på chaufförerna så dom måste begå trafikbrott för att klara tidtabellen??? | |
| DennisPlz | 2008-12-16 09:27 | |
![]() | Precis, nerolis. Därför är cyklisters, gångtrafikanters och bilisters hälsa och liv alltid mindre värda än den oersättliga tidtabellen. | |
| emmylicious | 2008-12-16 13:59 | |
![]() | fuego, det var då inte vad mina trafiklärare lärde mig för 3 månader sen när jag tog mitt körkort. enligt dom så har man helt enkelt ingen skyldighet att låta någon bakom köra om, så länge man inte är ett hinder i trafiken (t. ex. kör med släpkärra osv). Om man håller hastigheten så är det jud en som kör om som gör fel, eftersom man inte ska överstiga hastighetsgränserna vid en omkörning. | |
| emmylicious | 2008-12-16 14:00 | |
![]() | ju den* | |