Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 370 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Angeloflove | 2008-12-22 22:32 | |
![]() | vattenmelon och jordgubbe eftersom de är varandras motsatser typ. den ena e stor den andra liten, den ena e grön utanpå o röd inuti, den andra röd utanpå o grön inuti. mumse! | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-12-22 22:44 | |
![]() | melon? | |
| SimonG81 - Ej medlem längre | 2008-12-22 22:54 | |
![]() | är förresten melon en frukt? o avocado? | |
| annienilsson | 2008-12-22 23:04 | |
![]() | ja, är avokado en frukt? isåfall slår den alla andra frukter. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-12-23 01:21 | |
![]() | från en liten bok om avocado: "Avocadon är en så kallad stenfrukt, men den innehåller så mycket fett och protein att den nästan skulle kunna räknas som grönsak." hur som helst spelar den ju lite i en egen division vad gäller godhet, så jag tycker inte riktigt det är sjyst mot de andra frukterna om den får vara med. | |
| Caligatia | 2008-12-23 01:22 | |
![]() | Jag ställer mig emot alla former av avocadodiskriminering. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-12-23 01:30 | |
![]() | se det som en form av seedning, avsedd för att ingen ska behöva möta avocadon förrän i finalen. | |
| -50- | 2008-12-23 05:35 | |
![]() | Banan= ett bär som växer på en ört men benämns som en frukt | |
| -Lala-la | 2008-12-23 06:07 | |
![]() | jag trodde banan var en ört. vad menar du med bär som växer på ört? | |
| Rooty | 2008-12-23 08:48 | |
![]() | -Lala-la: wikipedia is your friend =) Den bästa frukten är givetvis den förbjudna frukten. Men banan är också bra eftersom den har en bra förpackning. Mango är helvetiskt gott men det är synd att man ser ut som en bardval i käften när man gnagt på den. | |
| -50- | 2008-12-23 19:20 | |
![]() | själva bananen som man äter är ett bär, stocken som den växer på är en ört, alltså en stam som består av blad och inte en trädstam den är oförvedad, man benämner dock bäret som en frukt av ngn anledning som jag ej vet. | |
| brava | 2008-12-23 21:20 | |
![]() | Gul Kiwi, mums smakar som ett perfekt moget krusbär. Mangostan smakar ljuvligt liksom Liche och Rambutan. Långt innan man kunde hitta dessa frukter här hemma fick jag smaka dem som barn en gång när min morbror tom med sig lite från Thailand. En mkt exotisk upplevelse. Annars är jag benägen att hålla med Minta (var det du?) som så väl beskrev äpplet och dess många goda egenskaper. För att bidra till den botaniska sidodiskussionen kan jag tillägga att smultron och jordgubbar är sammansatta frukter bestående av nötter och blombotten som är uppsvälld och saftig. Jordgubbens egentliga frukt är således en nöt! | |