Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 476 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2008-12-27 13:45 | |
![]() | death "varför ska det ens kommenteras? jo för att fetma anses sjukt och ohälsosamt det ÄR det ju oxå, de flesta som minskat kraftigt i vikt, efter extrakilon mår ju BRA av detta och talar gott om "sitt nya liv"" Fast frågan är ju om man mår bra för att man gått ner i vikt -- eller om det hänger mer ihop med hur man blir behandlad som fet respektive normalviktig. Jag tror inte man blir smartare eller dummare beroende på vikten, men likafullt blir man behandlad som om man är mindre vetande när man är överviktig. Jag har samma intelligens och samma humör som för fyrtio kilo, samma personlighet har jag inte, eftersom andras bemötande gör att man tappar självförtroendet. | |
| KARR0 | 2008-12-27 13:45 | |
![]() | det handlar väl mycket om anlag också eller? Bara för man är kraftigt lagd betyder det inte per automatik att man är lat?? Även fast det är så i mit fall!!! Ha! ha! :) | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-12-27 13:46 | |
![]() | Death, är du säker på att du inte har en defekt gen som gör att du har lättare för att hamna i nikotinberoende än andra människor? Det kanske inte är ditt ansvar när allt kommer omkring. | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-27 13:46 | |
![]() | jodå micro men att bygga en aktiv fritid ger automatiskt en bra förbränning | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-27 13:46 | |
![]() | upa: jag tar helt ansvar för min rökning | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-27 13:47 | |
![]() | hehe | |
| Tess 08 | 2008-12-27 13:48 | |
![]() | doktor death har än en gång talat... lyss och förundras över intelligensen | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-12-27 13:48 | |
![]() | vegas, om du inte vill bli mobbad för din rökning, så mobba inte feta. Många sjukdomstillstånd och mediciner gör att man faktiskt inte kan banta, hur mycket man än vill. | |
| micro113 | 2008-12-27 13:49 | |
![]() | death Jag äter medicin som sätter ner min förbränning och gör att kroppen lagrar -- psykofarmaka. Fram till för ett halvår sedan -- då jag slutade gå ut -- gick jag och tränade tre gånger i veckan, samt gick ut med mina schäfrar -- och fick trots det kraftig viktuppgång. | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-27 13:49 | |
![]() | jag kan ju säga att jag trivdes inte med att väga 58 kg som jag gjorde en period i gymnasiet det handlade om ett ökat intag av god mat men jag mådde inte bra av det det kanske kallas tröstäta sen åt jag normalt och rörde på mig så försvann det | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-27 13:50 | |
![]() | micro: jag vet lithium är en sådan grej vi får väl kategorisera förutsättningarna under "psykisk hälsa" | |
| micro113 | 2008-12-27 13:50 | |
![]() | För ett drygt halvår sedan slutade min boendestödjare hos mig -- och efter det kommer jag bara ut när maken jobbar så att han har tid att följa mig. | |
| Tess 08 | 2008-12-27 13:51 | |
![]() | Mommes. Gränserna för övervikt enligt BMI ändras ju med åldern dessutom. Man SKA väga mer när man blir äldre... inte mycket kanske, men lite mer (gillar fortfarande inte BMI, men..) | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-27 13:51 | |
![]() | jag känner mig inte mobbad för min rökning jag vet hur mkt motstånd vi bygger upp kring vissa saker alla har sin grej men jag vet att VILL man så KAN man det går att byta ut ex lithium mot andra droger | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-27 13:52 | |
![]() | mitt tips är iaf yoga | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-12-27 13:52 | |
![]() | Alla har mer eller mindre problem med karaktären, rökare som matmissbrukare. De flesta förnekar också den dåliga karaktären till att börja med. Frågan är om man ska godta ursäkterna eller om man ska visa lite medmänsklighet och försöka få de som inte tar hand om sig att försöka ändra livsstil. Vem vill inte må bra? | |
| micro113 | 2008-12-27 13:53 | |
![]() | death Ja, Lithium, paroxetin och ergenyl -- jag äter alla tre, och de har alla tre den bieffekten. Grejen är dock att om du kategoriserar det under psykisk hälsa så spelar det ingen roll, eftersom du ändå bemöter överviktiga som om vi var mindre vetande och saknar karaktär. | |
| Tess 08 | 2008-12-27 13:53 | |
![]() | Kortison ger också en viktuppgång Levaxin (eller brist) kan ge en viktuppgång, åtminstone vid inställning Läs biverkningar på diverse medicin.... Man behöver inte äta lithium för att gå upp i vikt... | |
| Maja G | 2008-12-27 13:54 | |
![]() | Mycket löjlig diskussion... MVH från en dum, fet, ohälsosam, oansvarig gräddnos med mycket lågt självförtroende...eller tvärtom kanske? Det har väl inte med vikten att göra..Mycket beror väl på hur man mår och vad som gör livet behagligt att leva..Det finns mycket annat här i världen att bry sig om.. Sedan om jag väger några kilon får mycket, det har väl inte med intelligensen att göra!? | |
| Tess 08 | 2008-12-27 13:55 | |
![]() | Go Maja!! Go Maja!! Go Maja!! | |