Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 18 834 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| K_Jansson | 2009-01-08 21:48 | |
![]() | Sitter i styrelsen i en förening som jobbar med hemlösa katter. Lola, Banka, Morrgan, Theo, Molly, Lilly, Boyd och stödkatten Kismo bor hos oss. | |
| Dahlbergs | 2009-01-08 21:48 | |
![]() | Nja det stämmer nog. Vissa är ju trots allt mer allergiska än andra. | |
| Aurora Aurum | 2009-01-08 21:55 | |
![]() | trash från medicinsk vetenskap ki.se/ki/jsp/polopol...6& amp;l=sv en tidning som ges ut från mitt jobb | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-08 21:57 | |
![]() | Sweet, jag och min familj är unika. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-01-08 21:57 | |
![]() | Jag och mina två hittekatter flyttade in hos T och hans nio hemmafödda. Fyra unga killar sålde vi så nu har vi sju tillsammans: Rambo 2,5 år gammal, rödtigrerad med vita tecken. Stadigt matvrak och slåss gärna med främmande katter (trots att han är kastrerad). Tjatar som fan när han vill ut, gillar inte att gosa men ska ändå vara med oavsett vad vi gör. Följer gärna med på promenader och har sin favoritsovplats i en transportbur bredvid min säng. Lobo 2 år, gråbruntabby. Han och hans två kullbröder hittades bortslängda som mycket unga. Från första dagen jag tog honom från kattehemmet har han haft tilläggsnamnet Klisterkatten. Eftersom han miste sin mamma så tidigt är han extremt kelsjuk. Omöjligt att inte älska. Gubben 5 år. Grå, med skymtande tabbyteckning. Husets kung. Blir stel om man lyfter upp honom men gosa vill han gärna. Han har en mörk röst och säger "mjao" när han vill ha tummyrub. Han sover alltid mellan mig och sambon (högsätet?) om nätterna. Mamsen, 5 år. Helsvart (med en mysko röd ton som endast skymtar i solljus) med en handfull vita strån på bröst och ytterligare en klunga vita strån på magen. Mamma till nedanstående tjejer samt de fyra killar soms sålts. Tre kullar innan vi kastrerade henne. Älskvärd, vacker, duktig jägare. Hon är en Katt. Busan 4 år. Förstfödd i huset. Svart förutom på en liten tumnagelstor vit fläck på bröstet och en lite större vit fläck på magen. Klart minst i storlek. Småstörd och vi misstänker en lätt utvecklingsstörning. Rädd för allt men vill ändå gosa och vara med. Springer in och ut konstant och har visat sig vara en duktig jägare. Fräser åt ALLA andra katter, utom sin pappa Gubben som hon ibland tvättar i ansiktet. Halvnos 2 år. Primadonnan. Den som bäst har fattat hur man dresserar människor. Svart och vit. Namnet var provisoriskt för att skilja henne och kullsyskonen åt, men eftersom hon och en syster blev kvar blev även namnet permanent. Ena läppen är vit och andra svart. Vita morrhår. Svartnos 2 år. Spelevinken, sitter alltid vid matbordet och tigger. Sötast! Svart och vit. Hakan och morrhåren vita, i övrigt helsvart ansikte. Snuttar så ofta hon får på Gubbens tumklo. Samtliga är huskatter/blandraser, kastrerade och utekatter. Ja, det finns alltid risker med att katter går ute men jag vill ändå att de ska få göra det. De är ju små rovdjur.. :) | |
| Gigi51 | 2009-01-09 17:48 | |
![]() | Jag har 2 blandraskatter (Siames och blandras). Det är 2 bröder, Drutten och Nisse. Drutten är helsvart och Nisse gråmelerad. Två stora katter som är 8 år. Båda katterna var min dotters innekatter från början, men så behövde Drutten mer plats och möjlighet att få vara ute. Så han fick komma till oss för 7 år sen. För knappt 2 år sen fick även Nisse flytta till oss. Han är numera en innekatt med möjlighet att gå ut och han går nästan alltid utifrån och in och sätter sig i sin låda. | |
| Besy | 2009-01-09 17:58 | |
![]() | Jag har två egna gamlingar, Rudolf & Sussan och så grannarnas 4 som besöker oss dagligen! Så här mjauas det så det räcker! :-) | |
| run-marie | 2009-01-09 18:05 | |
![]() | Vet inte ens om jag skrivit i tråden tidigare, men vi (min man och jag) har en vanlig bondkatt som heter Ludde. Vår tidigare katt, Misse blev drygt 20 år och på hans tid bodde våra 4 ungar hemma. Det var jättehemskt när vi var tvugna att åka till veterinären med honom och låta honom somna. Bestämde då att jag aldrig mer skulle ha ett djur för att det gör så ont att mista dom. Sen tog det 10 år och vi fick se Ludde hos grannen och kunde inte motstå. Han är 1,5 år och så himla snäll och go´. Min lillasyster har en katthona, också vanligt bondkatt som är 25 år och mår bra även om hon inte hör så bra längre och inte har alla tänder i behåll. Husse köper t o m oxfilé som han skär i små, små bitar till henne. Skulle nog vilja påstå att hon är något bortskämd, men dom älskar ju henne som en familjemedlem (som även jag gör med våran) och vill att hon ska ha det allra bästa på ålderns höst. Undrar om man själv får det så bra när man blir lika gammal? knappast väl :) | |
| Collin666 | 2009-01-09 18:10 | |
![]() | Neo, helgrå 4-årig bondkatt m europé i, samt 5 månader gamla Siri, grå med tre vita fläckar på magen. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-09 18:29 | |
![]() | Min katt heter Sprite och är på sitt sjuttonde år när sommaren är slut. Han är en frisk bondkatt som tycker om strömming, tonfisk, majs och blötfoder. Fina köttstycken som filé o.dyl. ratar han och bara fnyser åt. Jag ser inga egentliga tecken på att han skulle vara ålderstigen annat än att jag tror hans hörsel har börjat bli sämre. Han är ett gott sällskap och jag tror att han kommer att bli drygt tjugo innan han tar slut. Däremot ska jag inte ha någon katt igen efeter honom då jag är mer hundmänniska och ska ha en jakthund. | |
| nystan1 | 2009-01-09 18:33 | |
![]() | Katalias: tycker mig känna igen dig. katt.nu? | |
| who_is_abtin - Ej medlem längre | 2009-01-09 18:44 | |
![]() | En bondkisse som är 4 år, folk kallar henne för Sasha, jag nöjer mig med Brown Sugar. | |
| mammamu33321 | 2009-01-09 19:03 | |
![]() | 20-årig sköldpaddsfärgad bondkatt som heter Smulan. Hon är senil och glömmer att hon just ätit...därför äter hon väldigt ofta och bara korv, leverpastej och den dyraste kattmaten =) | |
| supersnygg87 - Ej medlem längre | 2009-01-09 23:54 | |
![]() | väldigt kul att läsa om alla era små älsklingar.. jag skulle varken kunna eller vilja leva utan katt.. för mig är katt viktigare än barn | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-09 23:55 | |
![]() | En ocikatt och en norsk skogskatt - mina tjejer gör livet enkare och roligare. | |
| le-lou | 2009-01-10 00:22 | |
![]() | Vi har två. Bebis - Bondis/Perser, röd och rund (och uppkäftig) Ozzy - Norsk Skogkatt/Maine Coone. Cremefärgad, massa hår, rätt ointelligent men underbart snäll. | |
| veggie_d | 2009-01-10 00:38 | |
![]() | Jag vill tillägga att Bebis och Ozzy har ett par egenheter som ingen annan katt jag någonsin haft eller sett (och det är många) har uppvisat. Den förstnämnde, rund som han är, tycker om att ligga på magen med bakbenen rakt utsträckta bakåt. Alltså så att trampdynorna kommer uppåt. Ser helt stört ut, men han gillar det uppenbarligen, förmodligen låter den ställningen magfläsket flyta ut och bilda stöd på ett optimalt sätt. Den andre ligger nästan ännu underligare. Han utgår från den normala kattpositionen där de liksom stoppar in framtassarna under bröstet, men istället för att stoppa in tass #2 så viker han den två gånger och trycker ner tårna hårt i golvet (eller bordet är det ju oftare förresten). Sett från sidan bildar benet nu nästan ett litet Z. Vi kallar honom "stämplarn" för det ser ut som att det är det han gör med tassen. Det är svårt att beskriva hur dumt det ser ut när våra katter uppvisar sina liggbeteenden, så här är ett par bilder som får tala för sig själva: img407.imageshack.us...bi soh5.jpg img247.imageshack.us...am pwn4.jpg | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-09 11:30 | |
![]() | Åke har flyttat in hos mej:-) Satt en katt i min portuppgång utan halsband. Han är mager som attan. Plockade in honom och har gett honom mat. Tänkte sätta upp lite lappar runtomkring i affärerna men ska jag göra mer än så tycker ni? Annars får Åke gärna bo kvar hos mej:-) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-09 11:39 | |
![]() | Igår hittade vi Rambo på altanen. Han låg stilla och hade väldigt svårt att andas. Han skrek när vi lyfte honom. Färden gick genast till veterinären, som skickade vidare till djursjukhus. Rambo följde inte med hem. Han blev tre år gammal. Det sägs att första dygnet är det jobbigaste. | |
| nettan23 | 2009-06-09 11:42 | |
![]() | Min kattgubbe på 15 år heter Ludde, han är en bondkatt med lite perser i sig, han e randig, Tabby tror jag det heter. Han är väldigt bestämd men världens snällaste. Han går fram till alla som hälsar på för lite kel. Han dricker bara ur ett glas med färskt vatten i vasken i köket, räkor slickar han bara på och äter aldrig upp dom, han e väldigt kräsen. Just nu ligger han och sover i sängen på favoritplatsen husses fotända. Annars är hans nya favvoställe källaren i en fotölj med fårpläd. Han ligger och lurpassar utanför dörren och när man öppnar den springer han in. Som ni hör Ludde är högt älskad och självklart BÄST! | |