Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 800 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-01-09 22:59 | |
![]() | cogito, ergo sum | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-01-10 01:39 | |
![]() | cheeezus | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-01-10 07:24 | |
![]() | Svar ja. Det gör ont i hjärtat att tänka på alla hemskheter.. | |
| vemvonhelst | 2009-01-10 08:38 | |
![]() | Jag gör som Salthatten....going latrin : Feles mala! cur cista non uteris? stramentum novum in ea posui | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-01-10 11:19 | |
![]() | :-)) vemvonhelst..blir summan av kardemumman då..'jag har en katt som pinkar utanför kattlådan-därför finns jag' | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2009-01-10 11:37 | |
![]() | det som är tänkvärt i en persons ögon är det inte alltid i ett annat. som vanligt är allt inte svartvitt. som den här tråden, hos vissa svider den säkert mer än hos andra att få höra att man inte tänker innan man kläcker ur sig något i tron att man var rolig exempelvis. å andra sidan anar jag att det var meningen med tråden, att skapa eftertanke åt idiotiska inlägg som folk kanske redan insett var just idiotiska så att det svider lite till. eller tänkte du kanske inte på att även detta kunde uppfattas som lite sårande? | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-01-10 11:58 | |
![]() | tilduskan..? om ditt inlägg var menat åt mitt inlägg 11.19 så är det är lite långsökt att tolka det som sårande. Är övertygad om att personen ifråga både kan svara för sig själv samt absolut förstår skämtet. Jag förmodar att du inte översatt citatet eftersom du reagerar som du gör? Eller kan du annars förklara för mig vad det finns för djupare innebörd i 'Feles mala! cur cista non uteris? stramentum novum in ea posui' Jag kan ju givetvis ha misstolkat det. | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2009-01-10 12:10 | |
![]() | sally det var inte tänkt åt dig alls:D hag har inte orkat läsa alla inlägg för den är så lång tråden. det var tänkt åt trådskapare hehe å jag har ingen aning om vad det du just skrev betyder sorry.. | |
| vemvonhelst | 2009-01-10 12:11 | |
![]() | haha!...Sally jag är djupt sårad, men det är ännu värre för min berörda katt Fluffy..... Jag tror inte tilduskan menade vår dialog... CATAPULTAM HABEO. NISI PECUNIAM OMNEM MIHI DABIS, AD CAPUT TUUM SAXUM IMMANE MITTAM | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-01-10 12:34 | |
![]() | tilduskan*puh* ett kort tag blev jag lite bekymrad. *Men nu är jag glad igen*..:-))) vemvonhelst ..ska ge dig mitt kontonummer så du kan göra regelbundna överföringar...enklare så :-) Lite seriöst nu, maa av ts fråga; cogito ergo doleo? | |
| pion ekrot | 2009-01-10 12:58 | |
![]() | Vad är problemet? Att folk är otrevliga eller att folk är "osmarta"? Vilket som så får man väl försöka föregå med gott exempel om man tycker att det är viktigt med nån slags förändring, för jag vet inte hur man skulle kunna göra det konstruktivt på nåt annat sätt. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-10 13:00 | |
![]() | Om svaret på denna fråga är JA, så har jag då aldrig tänkt sådär särdeles hårt. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-01-10 13:30 | |
![]() | pion ekrot, du menar att "osmarta" människor ddå helt plötsligt skulle börja lära sig och förstå saker när de misslyckats hela sitt tidigare liv? Intressant teori, men kan nog behövas en något utförligare förklaring :) | |
| pion ekrot | 2009-01-10 13:44 | |
![]() | Ord: Ja, varför inte? Jag tror att man behöver impulser och inspiration utifrån som man kanske inte har haft tillgång till tidigare eller i det sammanhang man lever i. Att "tänka medvetet" eller att vara en intellektuell person är ingenting man föds med utan något man lär sig genom interaktion, som till exempel vid middagsbordet hemma. Har man inte haft det där med sig från barndomen så måste det komma nån annanstans ifrån, och så måste man förstås själv tycka att det är mer eller mindre lustfyllt att tänka och analysera. Personligen tycker jag att det är lustfyllt att inte ha huvudet fyllt med en massa oanvändbara tankar, men det är ju verkligen inte samma sak som "osmarhet". Att öht blanda ihop tankar med smarthet tror jag är en stor flopp. En djup känslomässig mognad kan också ofta ge ett väldigt smart intryck. Jag tror heller inte att det finns så många verkligt osmarta människor egentligen, men kanske heller inte så många verkligt smarta. "Osmarthet" handlar nog oftast mer om olika typer av trasighet och dåligt självförtroende. Vad är ditt syfte med tråden? | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2009-01-10 13:47 | |
![]() | Jag vill inte ens tänka på det... det gör för ont :P | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-01-10 13:50 | |
![]() | Ont att tänka? Smärtan kan plantera sig i hjärtat så mycket kan jag tänka mig, men ont i hjärnan? Där skickas signalerna vad jag vet. ;) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-01-10 13:51 | |
![]() | ordgräwaren. ditt problem härrör inte från andra människor men från din syn på dem. jag kan känna sympati för en människa som gråter för att det regnar när man just skulle ut och bada men har svårt för att komma med andra lösningar än att personen i fråga antingen ändrar sina planer för den dagen eller accepterar att h*n blir våt innan doppet. :) du är ju smart (tycker jag iaf), vadan denna väderkvarnskamp? tycker det är kul, men kan inte låta bli att bekymra mig lite om dig. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-01-10 13:56 | |
![]() | carlmartin, jag vill nog inte kalla det ett problem, jag var nyfiken på varför folk drar sig för att tänka, tråden har givit många intressanta svar. Jag sitter inte och gråter för att folk är dumma i huvet, men oviljan att ta det där extra steget fascinerar mig, kanske är det skönare att inte förstå? Jag kanske har missat något. pion ekrot, din fråga "varför inte" besvaras väl enklast med tidigare inlägg, de har inte lärt sig tidigare, så varför i allsin dar skulle de börja bara för att någon föregår med gott exempel nu? De flesta korkbollar har inte vuxit upp i en isoleringstank, de har varit ute bland goda exempel hela livet men har ändå inte lärt sig nåt. Jag tror som du att det finns ganska få människor som är genuint korkade, jag tror det mesta handlar om lättja eller bekvämlighet. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-01-10 13:57 | |
![]() | ordgrävaren..Hur tänker du när du menar osmarta människor? (förutsätter att du menar folk inom normalbegåvingsområdet iaf) ' Smarthet' är som jag ser det ungefär som 'sinne för humor'. Väldigt olika alltså. Vad den ene kan tycka är jättekul, är för nån annan helt korkat o vice versa. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-01-10 13:58 | |
![]() | sally93, det var pion ekrot som tog upp osmarta människor, jag har tagit upp folk som inte tänker, det är olika saker. | |