Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 307 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vulcan | 2010-07-16 18:27 | |
![]() | Jag har nog i princip hanterat min flygrädsla som dito hund- och hiss-; jag talar om för mig själv att det är helt uteslutet att jag skulle låta mitt liv påverkas i någon högre grad av det. Och så åker jag hiss/klappar läskiga monsterhundar och flyger ändå. Det är dock inte särskilt troligt att jag skulle välja ett jobb som innebar ett konstant flygande hit och dit. Det brukar väl i snitt bli 1-2 flygresor per år för semester och lika många i jobbet. I mitt fall konkurrerar rädslan (som normalt inte är så stark iofs och inte gör att jag oroar mig innan, så länge jag inte är i planet har jag en ganska defaitistisk inställning till det hela) med att jag också blir så våldsamt uttråkad av att flyga. Det finns inget ställe där tiden går så långsamt. För min del är det nog kontrollbehovet. Jag skulle säkert kunna jobba som pilot och inte vara ett dugg rädd (lika lite som jag är rädd när jag kör bil själv, men ofta känner obehag som passagerare), för då är det ju jag själv som styr. Ett tips till Gautama är väl att arbeta upp en rejäl ilska mot dig själv och försöka surfa på den in i flygplanet och hela resan. Hitta nån förströelse som inte kräver jättestor intellektuell koncentration (har jag själv svårt för när jag flyger), typ spela tetris eller nåt och försök försjunka i den (hoppas din kusin är förstående) :-) | |
| Gautama | 2010-07-16 18:35 | |
![]() | Håller med dej vulcan vad det gäller kontrollbehovet. Är övertygad om att det är det som spökar. Hela min personlighet skriker kontrollbehov:-) Tipset du ger mej jobbar jag på för fullt. Jag är förbannad på mig själv och inser att jag måste utmana mej själv. Min kusin är väl införstådd i min rädsla och har knep säger hon för att få mej att tänka på annat:-) Nu ska jag tuffa till mej:-)) | |
| Orblind | 2010-07-20 09:49 | |
![]() | Flyger varje vecka. ALdrig rädd. Dö ska man ändå. | |
| Konradkorp | 2010-07-20 17:30 | |
![]() | Är flygrädd av, givetvis, irrationella skäl. Får för mig att just detta plan ska störta. Flyger i snitt en gång per år och ser till att fixa en flygplan special: 35 cl cola och 15 cl rom. Då försvinner min dödsrädsla. Ytterligare ett par glas på planet så är saken biff. Tur att jag inte flyger oftare! | |
| Lillstölla | 2010-07-20 17:33 | |
![]() | Fruktansvärt flygrädd!! | |
| Savi | 2010-07-20 17:39 | |
![]() | Jag har flugit en hel del så flygrädslan är totalt borta.Visst man har hamnat några gånger när det har varit riktigt turbulens så man undrar vad som egentligen håller på att hända,men jag får inte panik över att kliva på ett plan. | |
| SkySpy_ | 2010-07-20 19:19 | |
![]() | Flugit ca 600 timmar.. Blir mindre och mindre rädd för varje gång. Men vet man hur allt är konstruerat och uppbyggt så är det inte så läskigt. Finns många parallella system som fungerar om ett går sönder. pneumatiska, elektriska och hydraliska ex på styrorganen. | |
| Defrob | 2010-07-20 19:30 | |
![]() | JA! Vet inte varför egentligen, är väl mest känslan av utsatthet antar jag. Det går nog över! | |
| morsans syrr | 2010-07-20 19:34 | |
![]() | Har inte kollat funktionen, men det verkar ju funka i alla fall..=) Flugit långt o kort o litet! Litet är lite, lite otäckt......man får stärka sej lite innan..... | |
| dullard | 2010-07-20 19:55 | |
![]() | Bokar alltid fönsterplats och njuuuter!!! | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-07-20 20:00 | |
![]() | Räd för att störta - Störträdd! | |
| Het_och_cool - Ej medlem längre | 2010-07-20 20:03 | |
![]() | Säg så här: jag är inte särskilt förtjust i turbulensen som uppstår emellanåt. Men flygrädd? Nej. Då är jag betydligt mer rädd för någon tokig taliban ska få för sig att kapa eller spränga planet i luften. | |
| Tinna | 2010-07-20 20:03 | |
![]() | Inte direkt flygrädd. Å andra sidan har jag bara flugit tor Skåne-Stockholm, och en tur över Öresund i ett litet fyramannaplan. :) | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-07-20 20:04 | |
![]() | Nope....större risk att dö på annat sätt :/ | |
| SkySpy_ | 2010-07-20 20:13 | |
![]() | Enligt en amerikans undersökning är risken 1:11 miljoner att förolyckas. Flyger du reguljärt varje dag med större flygbolag, inte privatplan. så kan du hålla på i mer än 29000 år innan du äntligen möter döden då får man väl säga. Statistiskt är det också 18 ggr säkrare att flyga än att stanna hemma? Vilket jag tycker verkar lite konstigt.. Men läste det. | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-07-20 20:23 | |
![]() | Jag är botad från min flygrädsla!! | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-07-20 20:45 | |
![]() | Nej! | |
| bulll | 2010-07-20 21:49 | |
![]() | Japp, jag är extremt flygrädd och flög inte en meter på över tio år. Under den tiden blev jag räddare och räddare ju längre tiden gick, och efter ett tag kändes det uteslutet att jag nånsin skulle hamna på ett plan igen. Men sen när jag väl flög igen trots allt hade jag en människa med mig som också var skiträdd, och det var totalt oväntat för mig. Det var skitbra, för det fick mig att liksom kavla upp ärmarna som nån Florence Nightingale och fokusera på att trösta personen istället för att noja över min egen skit. Nästa gång gick det ganska mycket enklare att flyga, även om jag fortfarande inte kan säga att det är något jag gör med större glädje. | |
| Thoron_ril | 2010-07-21 15:38 | |
![]() | jag är inte flygrädd. jag gillar inte höjder men det bekommer mig inte när jag flygr | |
| Ögonsten - Ej medlem längre | 2010-07-21 16:03 | |
![]() | Är inte flygrädd men var det när jag skulle åka flyget för första gången men sen efter andra gången var jag inte rädd längre,sen har jag åkt flyget flera ggr..härligt :) | |