Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-20 01:25 | |
![]() | Ha ha! _abc_, det är jag som skall tacka, det var sjukt roligt varje gång din luva dök UPP. Väntar med spänning på nästa profilbild! :) | |
| mrperfect | 2009-01-20 01:26 | |
![]() | katalias.. med ( medveten) risk att bli kallad teknikfreak, har inte moderna starmotorer solenoid? hur har man gjort då ? ( beträffande bilar så har jag ju ingen utbildning utan löser problemen då de uppstår och studerar inte konstruktionen förrän då ) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-01-20 01:27 | |
![]() | (Minns att avdelningen "Attityder" var jävligt omfattande när jag läste psykologi på högskolan...) | |
| mrperfect | 2009-01-20 01:29 | |
![]() | pysskologi? trodde du var bilmek *besviken * :P | |
| _abc_ | 2009-01-20 01:29 | |
![]() | sylvia: Vid påsk kanske jag ritar dit påskhare-öron med TVÅ bulkar på huvudet. Det du. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-01-20 01:30 | |
![]() | Ah, mrperfect, där satte du mig på pottan! Jag är helt clueless när det kommer till modernare bilmodeller. Någon sade att det inte funkar att slå på startmotorn på moderna bilar, och jag tog det som sanning. Trodde därmed att de funkar på ett mindre mekaniskt vis, att det inte finns någon solinojd i dem. Men jag VET verkligen inte! Fråga mig hellre om vardagselektronik. :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-20 01:30 | |
![]() | Ha ha! Frågan är vad jag skall rita, jag får komma på nåt. :) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-01-20 01:30 | |
![]() | mrperfect, jag är varken det ena eller det andra i yrkesväg. Jag jobbar som journalist. | |
| mrperfect | 2009-01-20 01:31 | |
![]() | ja då är det ju bra att kunna lite av varje kanske nu måste jag lägga mej, ha det alla !! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-01-20 01:31 | |
![]() | god natt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-20 01:34 | |
![]() | God natt, pianomannen. | |
| mrperfect | 2009-01-20 01:35 | |
![]() | :) | |
| eviltyrus | 2009-01-20 01:36 | |
![]() | "Och jo, eftersom jag är lite vardagsteknisk så har jag hjälpt män vid några fler tillfällen, men det har varit betydligt senare i livet och då har reaktionerna inte alls varit negativa. Det är därför jag undrar om det kanske är något som ändrats med tiden?" Jag hoppas att det stämmer, än finns det hopp! :-) | |
| _abc_ | 2009-01-20 01:41 | |
![]() | Könsrollerna har väl redan ändrats? Jag var med om att en tjej drog ut stolen för MIG. Jag fnissade lite glatt, högg tag i min kjol så inte benen skulle avslöja alltför mycket och sa tack när jag satte mig ner och tänkte, gud vilken gentleman hon är. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-20 01:50 | |
![]() | Könstollerna har ändrats men de lever kvar här och var. Katalias, jag vill minnas att jag sett dig i trådar om datorkrångel eller liknande men jag kan ha fel. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-20 01:50 | |
![]() | rollerna, gah | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-20 01:53 | |
![]() | Fly mig en vardagsteknisk man, så fint det är. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-01-20 02:07 | |
![]() | Jag tror att om man använder något riktigt ofta så liksom tvingas man lära sig hur det funkar. Som bilar och datorer och andra apparater hemma. Dvi, hdmi, usb, gHz hit och blåtand dit. Och har man lite fallenhet för teknik generellt så tar man till sig kunskapen lite enklare. Min syster, exempelvis, har visserligen körkort men har aldrig ägt en bil. Jag är osäker på om hon ens vet hur en domkraft ser ut. Men hon är en jävel på sin mikrovågsugns olika funktioner! Jag menar, om min gamla mamma kan lära sig att sms:a så klarar nog också den mest teknikrädde att konfigurera sitt e-postkonto. Oavsett om man har snopp eller snippa. Tror faktiskt inte att fallenheten är könsrelaterad alls, däremot kanske en viss nedärvd attityd som ligger till grund för att fler män än kvinnor blir teknikintresserade. En liten spekulation så här på nattkröken. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-20 02:09 | |
![]() | Våra hjärnor (med vilka vi tolkar information) är pretty nedärvda, men okej - annan tråd för den diskussionen.:) | |
| Mouche - Administratör | 2009-01-20 05:40 | |
![]() | Jag tror inte ett ögonblick på att det finns några "hjälplösa kvinnor". Däremot finns det en hel massa lättlurade män och till dom hör även jag. =) Mouche | |