Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 19 377 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-30 23:16 | |
![]() | Kom just där ifrån :P | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2009-01-30 23:17 | |
![]() | OO där har jag oxå handlat mommes ;) Men inte öl :P | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-30 23:19 | |
![]() | Äh skoja, jag var där igår. Okej Elle :) Jättebra affär, min son jobbar där. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2009-01-30 23:21 | |
![]() | sedärja ;) | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-01-31 01:58 | |
![]() | Tack så mycket för svaret Karsten. Känner mig lättare. Inombords, lugnare. Metal! | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-02-07 17:24 | |
![]() | Vulcan, Jag är komfortabel med min könsidentitet och känner inte något behov av att analysera den närmare än så. Att vissa här inne ser mig som en varm och moderlig terapeut är kanske sant, om detta kan jag inte uttala mig. Det finns säkerligen andra som ser mig som en varm och faderlig terapeut likaså. Vad man lägger för värderingar i orden moderlig och faderlig är till största delen ett resultat av personliga erfarenheter i barndomen. Den som hade en sträng och hård mor skulle antagligen inte associera orden varm eller kärleksfull till moderlig. Vice versa gäller självklart även för den som hade en sträng och hård far som förmyndare under sin uppväxt. Det är möjligt att alla Karsten du känt har varit män. Om detta kan jag inte uttala mig. Men är du säker på att alla varit män, eller är detta bara en av dina fördomar som här visar sig? Har du verkligen frågat var och en av de Karsten du känner om hur de har det med sina könsidentiteter? Jag skulle tro att du inte har gjort detta. Antagligen har du accepterat dem som vänner utan att behöva analysera deras könstillhörigheter. På samma sätt hoppas jag att du inte behöver fundera närmare på om min könstillhörighet skulle avgöra min förmåga att utföra ett tillfredsställande arbete eller ej. Jag hoppas att vi kan förkasta dessa resonemant till föregående sekel och hålla oss till sakfrågan i fortsättningen eftersom jag känner personer av samtliga kön som utför ett gott arbete. Det är inte huvudsakligen med kön utan med huvud och hjärta som man arbetar inom vårt område. //Karsten, PhD | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-02-07 17:29 | |
![]() | Sjutusan, Detta är den första tråd jag startar som liknar denna. Om mina eventuella drabbningar behöver vi inte diskutera, men jag har varit förskonad från allvarliga motgångar. Jag förstår inte riktigt din fråga om hur jag skulle agera i en liknande situation. Möjligen kan du omformulera den? //Karsten, PhD | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-02-07 17:32 | |
![]() | Karsten, hade du en bra och stimulerande uppväxt med mycket landhockey och kojbyggande? | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-02-07 17:36 | |
![]() | Robban, Min uppväxt var på många sätt en nyttig erfarenhet med inslag av både landhockey och kojbyggande vid tillfälle. Jag är överlag tacksam för de erfarenheter jag fått i och genom mina barndomsår. Dessa är delvis vad som format mig och utan dem skulle jag inte finnas så som jag är. //Karsten, PhD | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-02-07 17:38 | |
![]() | Tänk på att Karsten kan vara någon helt annan. Kanske Gunnar 65 som försöker få folk att avslöja sitt "samliv" i detalj? En seriös terapeut går ju knappast in under signatur i ett snackforum för att "hjälpa" andra? Då skulle väl en eventuell legitimation ryka rätt snabbt. Själv är jag inte heller den jag ger ut mig för. Jag är egentligen en tjej på 13 år, och har kistra in pappas bild i chatten. Hälsn. "Lilla Anna". | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-02-07 17:38 | |
![]() | Det är bra, Karsten. Då ska det nog bli folk av dig också en dag. *Ryggdunkar* | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-02-07 17:40 | |
![]() | Salthatten, adda mig gärna på MSN. gaffeljuck@hotmail.com SeeYa! | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-02-07 17:54 | |
![]() | Salthatten, Det är alltid viktigt att tänka sig för innan man lämnar ut personliga detaljer om sig själv. Av detta skäl har jag tidigare nämnt att jag även kan besvara frågor som ställs anonymt. Jag ser inte någon poäng i att ta del av andras samliv som sådant. I rent utvecklande syfte gör jag det förstås. Men jag kunde inte bry mig mindre om vem det är som ställer frågorna. Vad ser du för nytta med att avslöja någon annans samliv? Här är det inte fråga om att avslöja utan att bemöta. De som väljer att avstå från samtalet har all rätt att göra detta. De som väljer att ställa frågor har all rätt att göra detta. Jag hoppas att du kan respektera deras val utan att behöva fälla nedlåtande kommentarer om deras omdöme. Det är modigt att våga dela med sig av sina upplevelser, särskilt om dessa kan bidra till att hjälpa andra med liknande upplevelser. //Karsten, PhD | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-02-07 20:01 | |
![]() | Karsten <3 | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-18 02:00 | |
![]() | Hej Karsten! Jag har ett litet problem. Det är så att jag befinner mig mitt i ett triangeldrama, men känner mig som en fyrkant, om du förstår.... Det fjärde hjulet kanske. Nu har jag en massa beundrarinnor som klänger på mig förstås, men detta ställer ju till det lite för mig. I hopp om att minska på mängden beundrarinnor har jag numera inte någon profilbild, men ändå fortsätter jag att bli e-våldtagen och upphånglad av olika groupies lite varstans. Detta tycker jag bara är kul, men min flickvän och hennes pojkvän tycker inte att det är lika roligt. Inte heller mina älskarinnor är särskilt roade av alla dessa groupies. Har du något bra tips? | |
| bara_för_jt - Ej medlem längre | 2009-03-18 02:29 | |
![]() | Har bara en kort fråga, heter du Irene i förnamn? | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-18 02:45 | |
![]() | Menar du jag? I så fall vill jag inte svara. | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-04-21 23:17 | |
![]() | E Soul, Jag beklagar att jag inte har svarat på din fråga ännu. Ibland behöver även jag koppla av tillsammans med sin livspartner, och denna gång har jag varit på en mycket uppskattat hajk i fjällen. Nu passade jag på att titta här för att se om någon ny fråga dykt upp, och så ser jag att jag är för sent ute! Jag hoppas att någon kan förmedla mitt svar till dig i efterhand om du inte själv läser det här. Det är aldrig fel att visa sig själv på bild om man står för bilden och inte känner att det är ett tvång. Det ska inte behöva vara så att man blir utsatt för trakasserier för sitt utseendes skull. Detta gäller åt bägge håll. Ingen har rätt att e-våldta dig, och det spelar inte någon roll om din profilbild får personerna att tro att du accepterar deras e-våldtäkt. En profilbild ger inte någon rätt att misskreditera dig som person, den återspeglar endast din yttre gestalt och säger ingenting om ditt känsloliv, även om det till viss del går att se på någons yttre hur de mår i sitt inre. Det är min absoluta åsikt att du inte ska acceptera trakasserier; vare sig de är positiva eller negativa till sin natur. Dessutom tycker jag att du ska visa dig själv på bild om du vill det, och låta bli att påverkas av andra människors åsikter om din profilbild. För att föregå med gott exempel har jag bett min livspartner att ta en semesterbild på mig, och jag hoppas att den kan inspirera dig att i fortsättningen våga visa dig själv på bild. tinypic.com/view.php...bp &s=5 //Karsten, PhD | |
| E Solü - Ej medlem längre | 2009-04-21 23:54 | |
![]() | "Tack för svaret", hälsar E Soul. /någon | |
| le-lou | 2009-04-22 02:07 | |
![]() | o ja, den inspirerar oss alla till ps. | |