Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 646 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2009-01-27 21:31 | |
![]() | Va , kan hon le oxå :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-27 21:33 | |
![]() | tipi: Det finns inget att ta till sig om man är stark och nöjd i sin föräldraroll. tjafset med den där andra kunde kvitta, håller med. | |
| doktordog | 2009-01-27 21:35 | |
![]() | Vem som helst som har dugliga spermier kan bli förälder. Sen att leva upp till mor/faderskapet är något helt annat. | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-27 21:38 | |
![]() | Stoppa pressarna! | |
| doktordog | 2009-01-27 21:39 | |
![]() | En person som inte kan tygla sitt humör pga åsikter på ett forum är inte ett föredöme för ett barn. Att gå igång som en rosa kanin är alltså inte ett bra exempel på en bra förälder. Enough said. | |
| Mouche - Administratör | 2009-01-27 21:41 | |
![]() | Jag stänger den här tråden medan jag ägnar mig åt att städa den ordentligt. Jisses vilka dumheter. Mouche | |
| Mouche - Administratör | 2009-01-27 21:51 | |
![]() | Så där ja! Nystädat och fint och jag vill INTE veta av att jag får göra om städningen! Tråden öppen igen! Mouche *suckar* | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-01-27 21:55 | |
![]() | Vilka mardrömmar mouchen måste ha. Trådar som jagar honom och snärjer in honom i ett litet garnnystan så att han inte kommer loss.. | |
| Mouche - Administratör | 2009-01-27 21:58 | |
![]() | Äntligen har jag hittat någon som förstår mig. =) Tack Bizzzy | |
| micro113 | 2009-01-27 21:58 | |
![]() | doktordog Om ond kanin nu visar sina barn att man kan hantera ilska genom att skriva av sig på datorn istället för att agera irl, så vill jag påstå att det är både ett gott och konstruktivt föredöme att ta efter. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-01-27 22:00 | |
![]() | Precis micro! Att dömma hur man sköter sitt föräldraskap för att man retar upp sig på någon som gnabbas hela tiden är bara löjligt! | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-01-27 22:01 | |
![]() | Det var så lite mouchen, jag liiiiider med dig.. | |
| gnill | 2009-01-27 22:01 | |
![]() | Barn kan tycka att världen är magisk /förtrollad även om vi inte ljuger för dem. Jag har aldrig ljugit för min son, men på julen finns t ex både paket från "tomten" och från mig. När han säger "mamma, spöken finns inte men tomten finns på riktigt eller hur" så svara jag "vad tror du?", han säger "jag tror tomten finns, men gör han det?" Då säger jag "jag tror att han både kan finnas och inte finnas, just nu finns han i din fantasi, det är ett sätt att finnas på". "Men tror du han finns mamma?" "nej, det tror jag inte, men om du tror det så finns han ju för dig". Ja, och så där kan vi hålla på. Jag har aldrig ljugit för min son men däremot tycker jag att fantasi är en dimension som räknas när man är barn och att det är fantastiskt att barn kan ha just en fantasivärld och en verklig värld helt parallellt. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-27 22:01 | |
![]() | Härligt Mouche. Detta är trots allt en tråd som måste gå att hålla ren från påhopp om vi åtminstone hjälps åt att tänka att varje person gör sitt yttersta för att det ska bli det bästa för sina barn. Tror vissa blandar ihop orden ljuga och luras här. Att ljuga för sina barn känns givetvis fel, men att lura sina barn för att ex.vis lösa en konflikt är en annan sak. Själv har jag lurat mina barn flera gånger. När de haft stickor i fingrarna har jag lurat dom att tänka på annat, när jag ska ta ut dom, genom att säga saker i stil med "men jag undrar om vi inte kan äta lite glass snart". Jag lurar för stunden så att barnet inte behöver fokusera på det onda. Lögn hade varit om jag efteråt inte bjudit på glass. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-27 22:12 | |
![]() | Vi lurar våra barn precis som vi lurar oss själva när vi röstar på moderaterna... | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-27 22:12 | |
![]() | :) | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-27 22:13 | |
![]() | Lessen Kanin... är alldeles för ärlig mot mig själv för att rösta på vad som helst :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-27 22:17 | |
![]() | Limerick: Men nu gör inte alla sitt yttersta. Samtliga på beta kanske är finfina päron och då behöver ju ingen bli upprörd. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-27 22:21 | |
![]() | Och du vet vilka som gör det och vilka som inte gör det..? | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-27 22:25 | |
![]() | Det skrev jag inte heller, Trash. Jag skrev att vi kan försöka tänka att alla gör det. Kan lova dig att ingen förälder orkar göra sitt yttersta varje sekund om dygnet, varje dag året om. Såna supermänniskor finns inte på denna jord. | |