Spelrum
Giraffen36
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 280

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2009-02-15 15:56
Antal inlägg: 17500

Pg up, du är inte så bra på att läsa mellan raderna va?

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-02-15 16:03
Antal inlägg: 31064

Jag tycker det är ett tecken på intelligens (den sortens intelligens jag gillar iaf) att kunna växla nivå mellan "högt" och "lågt". Kultursnobbism gillar jag inte. Att man sen inte gillar allt, det är en annan sak.

Pg up - Ej medlem längre2009-02-15 16:34
Antal inlägg: 1354

Nej, jag läser "mellan raderna". Svara nu på min fråga på föregående sida.

dondan2009-02-15 16:34
Antal inlägg: 72

Kulturförakt är värre.

dondan2009-02-15 16:35

...än kultursnobbism alltså.

le-lou2009-02-15 16:37

Pg up - om du ska delta i en tråd, se till att förstå tråden först.

Pg up - Ej medlem längre2009-02-15 16:40
Antal inlägg: 1354

Le-lou, jag förtydligar mig åt dig eftersom du inte tycks förstå vad du har skrivit:

"Det är som att jag skulle starta en tråd och skriva att alla som bär breda jeansbrallor är dumma i huvudet. De ger mig kräksjuka. Det säger ju JÄTTEMYCKET om vilka sorts personer de är. De är outbuildade, fattiga själar som inte vet lika mycket som jag, som minsann bär tajta jeans.
Det är ointelligent om nåt."

le-lou2009-02-15 16:46

Pg up- sry jag tittar för mycket på tv. Fattar inte vad du vill.

belugavis - Ej medlem längre2009-02-15 16:48
Antal inlägg: 1600

Jag lät nog ganska spydig och det var inte meningen. Inte för att det spelar någon roll då det här är ett forum. Jag tycker det är intressant varför man gillar olika musik och vad som sker i hjärnan och varför.
Jag tror absolut inte att folk som lyssnar på schlager, rock eller nån annan stil av musik har lägre intelligens än andra människor. Däremot tror jag det är fler än jag som tycker att låtarna på melodifestivalens musik låter som jättelätt musik som man gör på en kvart. Nån som hörde Markoolios bidrag?????
Jag kan inte fatta att de är nöjda, skickar in låten och sen tycker det är jätteviktigt att vinna.Jag kan verkligen inte förstå det och jag skulle gärna hoppa in i hjärnan.
Däremot det ni skriver om kultur..det är precis det där jag tror jag gillar minst att det är "svenskt" att lyssna på och vara med i melodifestivalen. Att alla ska lyssna och gilla det. Vi alla i en fin gemensam grupp som är med i en glad och rolig grej! Jag gillade schlagerfestivalen när jag var liten och det var stooort"! Vi spelade in från tv:n och sa att alla skulle vara tysta runtomkring. Men var är de människor som gör "nya" låtar som sätter sig typ som "satellit" gjorde eller ABBA? Eller är det bara för man levt för länge som det känns som allt är skit? Vad gäller let´s dance och stjärnor på is har jag kollat flera gånger och tycker det är kul. sätter inte alla de programmen i någon speciell gemensam grupp.
Musik för övrigt är för mig otroligt stort viktigt och kopplat till själen, personlighet, vad man varit med om osv. Jag har fattat att det är inte så för alla och ofta så kanske det är därför jag förenklar andra. Till exempel Måns Zelmerlöw.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-02-15 16:48
Antal inlägg: 31064

dondan, vad menar du med kulturförakt? Vem kan syssla med det? Eftersom kulturen (i dess vidare bemärkelse) inrymmer i princip allt mänskligt så vore väl det att förakta sig själv?

trashone - Ej medlem längre2009-02-15 16:51
Antal inlägg: 18678

Jag hann se en låt, typiskt nog Markoolios. Det kommer ge djupa ärr.

le-lou2009-02-15 16:52

belugavis - jag lyssnar inte på den sortens musik som är i melodifestvalen men jag känner folk som gör just sån musik däremot, och man gör den inte "på en kvart" - tro det eller ej. Det finns en konst i att göra kommersiella låtar också.

Alla gillar def inte den typen av musik. Snarare tvärtom, de flesta kan nynna på skiten men ingen erkänner det. Abba var tex skit på sin tid, jag lovar. Abba var rena kapitalister ju, hemskt kommersiellt och man skulle få stå och skämmas om man sa att man gillade Abba :).

belugavis - Ej medlem längre2009-02-15 16:52

Ja Markoolio jobbade på sin känsliga sida

le-lou2009-02-15 16:54

men det är just det - hur många tror ni egentligen gillade markoolio? Eftersom han inte gick vidare ens :). det är ju sport i att hata melodifestvalen, men som vi kan se i den här tråden som exempel, så kollar alla :P

belugavis - Ej medlem längre2009-02-15 16:56

le-Lou Var de? Men slog inte ABBA igenom över en natt? Jag lyssnar inte på ABBA men de flesta av deras låtar är väl musikaliskt gjorda förutom att de sjunger lite falskt? Carola ärväl också en sån som folk hörde direkt att hon var jätteduktigt. Det är skillnad om nån slår igenom för sin talangs skull.
Schlagerlåtar jag gillade var Bra vibrationer, Dag efter dag, Livet är som ett träd, satellit. Jag tyckte de där låtarna var supersuper.
Det jag undrar över är om nån av de låtarna hade varit med igår..och jag aldrig hört dem..hade jag fortfarande tyckt de var skit....

belugavis - Ej medlem längre2009-02-15 16:56

tyckt de var bra... skulle det stå

belugavis - Ej medlem längre2009-02-15 16:58

Jag ser mig som en människa som inte hatar något för att andra hatar osv. Jag kollade på HELA melodifestivalen igår och det var ingen låt jag nånsin vill höra igen. Tyvärr kommer man bli plågad med det. Hos min mamma, på radion..:(

le-lou2009-02-15 17:01

Abba jo. De fick upprättelse långt senare, actually. Lite samma grej där, alla lyssnade på dem men ingen ville erkänna det. Det var inte så "fint" att gilla Abba. Enkel komersiell musik.
Idag är det trendigt istället. Eller ja, lite grann iaf :)

belugavis - Ej medlem längre2009-02-15 17:02

Okej, hgade ingen aning...Trodde ABBA blev jättestora över en natt med sin Waterloo och sen fick de turnera massor. Jag har inga personliga problem med att skilja på vad jag gillar och varför...:)
Jag vill itne se den filmen heller som är baserad på ABBA. Gillar inte att lyssna på musik som man hört i 40 år

dondan2009-02-15 17:16

Med kulturförakt menade jag förakt för konst.

Dessutom lyssnade inte "alla" på ABBA i garderoben.
Inte många ifrågasatte heller deras hantverksskicklighet.
Det var en kulturpolitisk debatt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?