Spelrum
Giraffen51
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade88
Mobilspel
Pågående19 314

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-27 11:31
Antal inlägg: 2032

Varför är det så svårt att antingen: a) hålla med någon b) komma med motargument på en saklig och hövlig nivå c) hålla sig till ämnet d) låta bli att vara hoppa in i varenda tråd och vara negativ för sakens skull

trashone - Ej medlem längre2009-03-27 11:33
Antal inlägg: 18678

Sök hjälp om det? Hon/han kan nog ge svar.

Modest Y - Ej medlem längre2009-03-27 11:37
Antal inlägg: 424

Har inget "känsloliv" när det gäller människor på nätet.
Visst finns det vissa nick (inte Trash...) som man kan reta sig på, men sen släpper jag det bara. E ju inga viktiga personer iaf.

Däremot fanns det ett inlägg om mig som person som jag blev riktigt förbannad över. Inte sårad.
Men det va ju inte heller ngt att hålla fast vid.
E ju personen som skriver som måste ha problem när sånt händer.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-03-27 11:39
Antal inlägg: 7605

Pion, jag får mycket skylla mig själv, då jag har litat på folk och gett mig in i lekar som jag inte behärskar :) Började inte med internet förrän 2004. En helt annan värld mot den vanliga, för en gammal räv.
Forum har jag inte skrivit i mer än ett år.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-27 11:39

Jag håller med modesty i det mesta du säger, men bara för att vi är på nätet ska det väl inte råda anarki? Man kan väl fortfarande tänka lite på vad man säger till andra, det finns nog de som inte är så hårdhudade. Dessutom ska man väl få vistas på beta och i forumet utan att behöva bli förolämpad eller påhoppad så fort man råkar skriva något?

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-27 11:40

Och slippa höra att man får "skylla sig själv om man tar åt sig". Så larvigt.

trashone - Ej medlem längre2009-03-27 11:41

Vissa har svårt att förstå att alla inte har samma åsikter.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-03-27 11:44

Ja, särskilt mina första månader på forum, var jag ganska så hänsynslös och är väl delvis än. Barnsligt och fjantigt att vilja typ hämnas men jag hoppas att jag kan släppa det nu.
Vissa personer skulle jag dock aldrig umgås med irl.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-27 11:44

Det stämmer trash, men det finns ett enormt antal inlägg i många trådar som bara syftar till att dissa antingen TS eller någon som just postat ett inlägg. Det är inte att uttrycka en åsikt.

trashone - Ej medlem längre2009-03-27 11:47

Tycker inte du det är extremt ironiskt att just du klagar på en sådan sak?

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-27 11:50

Jag vet att jag själv inte är guds bästa barn, men jag tycker nog inte att jag brukar vara speciellt elak eller rikta in mig på en speciell person och dennes åsikter. Att bla du och jag har munhuggits är väl en sak, och det beror på just det jag skrev om ovan...

corrina12009-03-27 11:51
Antal inlägg: 54

wow.. Nu har jag läst alla inlägg här, och jag blir så förvånad. Jag sitter här ibland på dagtid men mestadels på nätterna. (Är nattarbetare) Jag tror aldrig jag har sett några påhopp ute i chattrummen. Mer än att ngn ironiskt tackar för spelet, där misstänker jag att motspelaren losade och drog som en avlöning. Dom typerna träffar jag oxå på. Trist, men det är deras problem om dom inte klarar av att losa en match. Däremot kan jag hålla med om att i detta forum så kan några av huvudrollsinnehavarna (dom som alltid skriver här) vara väldigt hårda och kanske såra folk. Alla är inte verbala underbarn, utan en del har svårt att få fram sitt egentliga ärende och då kan det bli påhopp spm heter duga.

Ngn admin skrev här att 10% av alla Betapetare är idioter. Hoppas det var ett osnyggt sätt att få igång en debatt...Och inget annat för då borde han nog inte vara admin. Man kan inte kritisera folk som föder en...

pion ekrot2009-03-27 12:10
Antal inlägg: 3340

mommes: Mmm. Oavsett vilka lekar man ger sig in i så handlar det om relationer mellan människor och där ska alla inblandade sätta reglerna och vara öppen med vad man vill, men det kräver väl en självkännedom med mera som kanske inte alla har. Att "skylla sig själv" för att andra behandlar en illa kan också vara att ta ifrån dem deras ansvar för deras egna handlingar. Att leva utifrån en grund av tillit tycker jag är något väldigt positivt, fast utan att lägga hela sitt välmående på andra. Kluro balansgångar. :)

milla392009-03-27 12:34
Antal inlägg: 211

Man kan ju bara vända tills sig själv: Som man behandlar andra vill man själv bli behandlad tycker jag är ett bra ordspråk. Trist bara att inte alla människor fått det med sig i livet.
Man kan undras hur dom egentligen mår,alla dessa som har pajkastning i forumet.

Linn79 - Ej medlem längre2009-03-27 12:35
Antal inlägg: 4279

Det är jätttetrist när nivån blir låg och barnslig. Ibland uppstår en del missförstånd också, som kan utmynna i otrevligheter utan att det egentligen var intentionen från början. T.ex. någon skriver något generellt och någon annan uppfattar det som att det handlar om henne/honom, fast det inte alls är så. Det senare kan man ju reda ut, men rena otrevligheter är en annan sak.

Annorlunda2009-03-27 13:07
Antal inlägg: 244

Är man spelvärd så ska man inte tycker jag ,skriva på forum att 10% av betapetarna e dumma i huvudet..tycker man ska föregå med gott exempel då man blivit admin eller spelvärd faktiskt...

Dessutom har jag vart me om mkt otrevligt bemötande här vilket jag tycker e fruktansvärt trist, ibland blir jag t.om ledsen just för att det då handlar om personliga påhopp..en del verkar finans här just enbart för att bråka och sällan spela vilket jag tycker e jätte trist..o d dumma av allt e att spelvärdarna inte bemödar sig med att svara på PM om någon farit illa av påhopp etc..d verkar som att en del av värdarna har skygglapparna på sig..

vissa människor får bete sig hur som helst o överösa andra med äckliga kommentarer i spelchatten o rumschatten o även här på forumet i olika trådar o inget görs åt dom...

o vissa åker ut me näsan före för att dom skojar lite..

ibland undrar jag hur det kommer sig att vissa får o andra inte..var ligger skillnaden?

anneli72 - Ej medlem längre2009-03-27 13:15
Antal inlägg: 11612

Jag tror att spelvärdarna bara bemödar sej att svara folk som ser
bra ut på bilden.
Resten dissar dom.

corrina12009-03-27 13:27
Antal inlägg: 54

Annorlunda.
Du skrev: o vissa åker ut me näsan före för att dom skojar lite..

Menar du att dom inläggen man ibland ser här i forumet och sedan ser man oxå att användaren inte finns. Dom är alltså raderade av admin s?

anneli72: Jag skulle bli mäkta förvånad om en spelvärd gick efter folks utseende, när ngn behöver hjälp.

Tess 082009-03-27 13:36
Antal inlägg: 18003

Jag har nog rätt selektiv syn då jag sällan ser detta elaka sätt. Jo, det klart det finns i både rumschat och här i forumet, men jag tycker sällan det är så illa som man kan läsa här.
Visst kan man se lite spydiga kommentarer och att några gnabbas lite, men eftersom det sällan är ens fel att två träter så kanske man också ska se till vad man själv skriver... om man känner sig påhoppad.

Jag har skrivit flertalet inlägg som misstolkats som om jag hoppar på eller skrivit något mellan raderna, men så länge inte personen frågar rakt ut vad jag menar är det himla svårt att förklara sig... Det kanske inte alls är så illa som det verkar.

Samtidigt tycker jag att det inte ska behöva vara så mycket elakheter i forumet. Jag tycker att de flesta värdar nu rensar upp och ibland även stänger en tråd under tiden den rensas. Detta för att få ett slut på bråken.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-03-27 13:37

Corrina1, många byter användarnamn frivilligt, få blir avstängda.
Jag tycker nog det är att förolämpa spelvärdarna, att påstå att de bryr sig om folk efter utseende.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?