Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 294

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Prositi2009-03-01 16:45
Antal inlägg: 539

trashbone: Den dagen jag är en tant blir jag rädd...*ler*

Malla132009-03-01 16:51
Antal inlägg: 1810

Gräl tillhör ett förhållande... Två individer har ju inte alltid samma åsikter och då kan det vara svårt att avstå från gräl ibland. det var nog en det bästa han kunde komma på för att vilja skiljas..för mig känns det som att han har andra orsaker men kanske har svårt för att berätta dem.

Goliath II - Ej medlem längre2009-03-01 16:59
Antal inlägg: 460

trash - svaret till snoosy: "snoosy: Men lilla damen."

le-lou2009-03-01 17:04
Antal inlägg: 17500

jäkligt skum tråd det här måste jag säga. att den otrogna mannen går in och svarar direkt måste ju anses som ovanligt, dessutom på samma konto som frugan.
Varför pratar ni inte MED varandra istället för att lägga ut detta på ett forum? Vad spelar det för roll vad vi tycker egentligen? Känns som TS måste ha medhåll i sin syn på att mannen gör fel, för att kunna ge honom den här informationen.
Han gör ju fel, men fattar han inte det själv så är han allt annat än en "underbar människa".

le-lou2009-03-01 17:07

verkar som ni för ett samtal med oss andra där majoriteten tycker att karln är en skitstövel , så varsegod och förmedla det till honom ts. Personligen hade jag kastat ut honom med huvudet före - det räcker med att jag tycker att min man gjort grova övertramp för att det ska hända. Tyvärr verkar det som att du inte kommer att lämna den här mannen frivilligt, vilket är synd om han är den person du beskrivit för oss i tråden .

catta652009-03-01 17:11
Antal inlägg: 143

Både kvinnor och män kan vara otrogna, det är inget snack om den saken. Men det handlar om att inte gå i ett förhållande som är dödfött som många ändå gör år efter år. Kan man finna en kärlek som håller hela livet och klarar att hålla liv i de förhållandet så är det toppen. Men det kan finnas allt för många orsaker som gör att man av olika anledningar kommer ifrån varandra och sen inte kan reparera det. Då slutar det allt som oftast i gräl och inte lite gräl heller kanske. Och det orkar man inte med i längden. Det tär och förstör en som människa. Och det är absolut inte bra för de eventuella barn som finns i det förhållandet, att se sina föräldrar vara elaka och dumma mot varandra istället för föräldrar som är kärleksfulla mot varandra och kan hantera de situationer där man inte ha samma åsikter.

Minta2009-03-01 17:19
Antal inlägg: 20042

Billyg, varför höll då inte alla dina äktenskap?

Minta2009-03-01 17:21

Grälsjuka är inget trevligt. Men konstruktiva gräl som inte är personangrepp kan rensa luften.

billyg - Ej medlem längre2009-03-01 17:38
Antal inlägg: 71

Minta, det finns skäl till varje uppbrott. I de flesta fall har vi så att säga växt ifrån varandra och beslutat oss för att gemensamt frånträda vårt äktenskap efter en lyckosam och behaglig samvaro.

Minta2009-03-01 18:45

Jo. Jag är fascinerad över att man bara kommer fram till det utan osämja och bråk någon gång? Jag tror att man ofta lätt hamnar i "passionerade" bråk därför att man blir väldigt sårbar i ett kärleksförhållande om det verkligen är ett kärleksförhållande där man lämnar ut sig själv. Man satsar så mycket av sig själv, att det för mig verkar nästan omöjligt att gå passionslös ur det. Det är en annan sak för den som gått vidare och vill lämna, men det är väl sällan som båda gör det samtidigt? Eller? Det är intressant med olika erfarenheter.

MatsJoel2009-03-01 19:15
Antal inlägg: 686

Jag tror att gräl i princip är oundvikligt i längre förhållanden, och att det är bättre att gräla då och då än att sopa allt under mattan och försöka tiga ihjäl problemen. Men att det är ännu bättre att ta tag i problem, i rätt tid och på rätt sätt i sansade diskussioner och hålla grälandet till ett absolut minimum.

"OK att gräla?
Min man har just begärt skilsmässa med motiveringen att han vill ha ett grälfritt liv, att man inte kan ha känslor för en som grälar.
Jag tror att det kan vara nödvändigt att gräla ibland, om man avstår från personangrepp.
Vad tycker ni?"

Jag tror som sagt inte att man kan ha ett helt grälfritt liv (och visst, gräl KAN vara konstruktivt, men sällan bättre än en sansad diskussion) men utifrån din mans inlägg så ser det ut som att *ditt sätt* att gräla är ett stort problem.
Om kravet på skilsmässa inte kom som en blixt från en klar himmel, utan du har vetat länge att grälandet är ett problem (för honom) och han nu dessutom har hittat nån annan, vad ska ni då försöka hålla ihop för? Snälla säg inte "för barnens skull".

E Soul - Ej medlem längre2009-03-01 19:18
Antal inlägg: 813

Vad man ska göra, är att gräla på utsatta grältider, och inte gräla när det faller en i smaken. Då hinner man förbereda sakliga argument, och småsaker hinner man glömma bort.

MatsJoel2009-03-01 19:19

Och till alla er som vill ha skottpengar på otrogna:

Är det mycket bättre att leva flera år med ett troget men kärlekslöst svin, än nån som försöker sitt allra jävla bästa och älskar dig och barnen men gör ett snedsteg när det är som jobbigast?

Bitte - Administratör2009-03-01 19:21
Antal inlägg: 24224

Sedan gäller det ju att gräla på rätt sätt man ska använda jag form,, dvs jag blir lessen då du gör så ,, inte anklaga den andra

Bitte

Basta - Ej medlem längre2009-03-01 19:23
Antal inlägg: 3528

Jag blir skitsur när du har fel.

Tess 082009-03-01 19:25
Antal inlägg: 18003

Jag tar nog inget av de två alternativen.
Om jag har en man som älskar mig och jag älskar honom förutsätter jag att det ska räcka. Han ska inte behöva gå till någon annan för att få sex/närhet eller vad man nu ska kalla det.
Om han är otrogen är det väl ett ganska uppenbart tecken på att förhållandet inte är som bra som man vill att det ska vara?
Om han går på krogen/dansen och raggar/pratar med/tar på andra kvinnor hela tiden är det troligtvis därför han inte vill göra det med mig...?
Går fetbort!
Om han gör ett snedsteg när det är som jobbigast är han så pass vek att han inte kan ta jobbiga tider utan vill bara ha de bra.

MatsJoel2009-03-01 19:25

Inte ska man behöva gräla för att uttrycka "jag blir ledsen när du gör så".

Limer2009-03-01 19:25
Antal inlägg: 1214

Man tänker så olika om saker och ting,
men jag kan ändå inte köpa ditt argument där MatsJoel.
För mig är det nog när det är som jobbigast som jag absolut skulle kräva trohet av en partner.

le-lou2009-03-01 19:28

Gräla på "rätt sätt" är sånt man läser om men aldrig gör. Man BÖR säga si och så.
Jag undrar vem som har behärskning nog i grälstunder när man tycker den andre är en fullkomlig idiot - att uttrycka sig "jag blir faktiskt ledsen när du säger så" ?
Konsten att gräla "rätt". Finns det tro? (handlar det inte om att träffa rätt person att gräla med? ) :), alltså som grälar på samma sätt?

Vissa människor uppskattar verkligen de som går ut och promenerar för att lugna sig, för att sen komma hem och samtala sansat om saken ett par timmar senare.
Andra blir vansinniga på det tillvägagångssättet och uppfattar istället flyktförsöket ut i skogen som oerhört provocerande.
En del sitter tysta och försöker samla tankarna - bra - om det uppfattas på exakt det sättet. Ofta dåligt, eftersom man då blir anklagad för att vara nonchalant av en del.

E Soul - Ej medlem längre2009-03-01 19:31
Antal inlägg: 813

Egentligen borde alla få lära sig konflikthantering i skolan. Det är mycket viktigare än matematik.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?