Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 294

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ässät2009-03-01 20:05
Antal inlägg: 4824

Hepp ja fick inte hångla me Trash idag heller så då går jag *s* tjipp

trashone - Ej medlem längre2009-03-01 20:06
Antal inlägg: 18678

Här kostar det 200kr/tim att hyra badhallen, simma runt ensam måste väl vara det ultimata.

Lasse19782009-03-01 20:06
Antal inlägg: 130

micro113:
Du får öva framför spegeln hemma. Sen funkar ordterapi också, sätt upp lappar där du tittar ofta med texter som "Jag duger som jag är" osv eller så tar du en tur till psykiatrin och ber om KBT så att du lär dig att tänka annorlunda.

micro1132009-03-01 20:08
Antal inlägg: 17542

tras
200 i timmen -- det är taget. Helt klart skulle jag gärna betala det.

micro1132009-03-01 20:10

Lasse
Lappar kan vara en grej, KBT hoppar jag -- jag har ännu inte stött på någon psykolog eller terapaut som gett mig något för pengarna.

Att ta sig ut, till gym och badhus o dyl är steg i min kamp mot social fobi - så KBT utövar jag redan på mig själv.

13359912009-03-01 20:12
Antal inlägg: 376

Det finns ett litet och mysigt bad i Årstaviken i Stockholm,
som har öppet bara för damer på måndagar och
på fredagarna är det herrarnas tur.
Andra dagar har badet öppet för alla.

Det är en liten bassäng ca 15 meter i längden
och 7 meter i bredden,
men det är alltid 30 gr i vattnet.

Eftersom badet faktiskt ligger och flyter så kan det hända
när stora båtar åker förbi,
att det kan bli rätt häftiga vågor även i bassängen :)

Ni som bor i Sthlm med omnejd eller är i Sthlm på
tillfälligt besök bör besöka detta bad!

www.stockholm.se/Kul...ol msbadet/

Budalv - Ej medlem längre2009-03-01 20:16
Antal inlägg: 2199

Tycker det är ganska dumt att ge svar på tal om man inte av naturen är sån att man finner sig snabbt. Det gäller att säga precis rätt sak om det ska få önskad effekt.
Använd hjälm om ni ska mucka tillbaka.

pion ekrot2009-03-01 20:19
Antal inlägg: 3340

1335991: Coolt!

Lasse19782009-03-01 20:40
Antal inlägg: 130

micro113:
Betalar du för terapi? :S

micro1132009-03-01 20:52

Lasse
Inte nu. Men om man går till terapaut så kostar det pengar.... jag går inte hos någon, jag behandlar mig själv,

Kaguya2009-03-01 20:52
Antal inlägg: 17

Ber så mycket om ursäkt Lasse, över att jag tullade på området där du har ensamrätt. Men du kanske ska tänka på att du har levt i DITT värsta och inte någon annans precis som att någon annan inte har levt där du är. Alla har sin egen ångest och alla tar ut den/formas av den på olika sätt.

Smartguy2009-03-01 22:29
Antal inlägg: 65

jag tycker det är bra med tjejbad, slippa alla bedömande blickar

-BAUDI - Ej medlem längre2009-03-01 22:33
Antal inlägg: 1089

jag tycker det är ok med tjejbad... det finns ju fågelbad... så varför skulle inte tjejer få ha samma rättigheter.

jag tycker snart vi kan försöka att låta tjejer skaffa körkort... i alla fall för sådana där bilar med triangel där bak på.

Äppelkatten - Ej medlem längre2009-03-02 09:14
Antal inlägg: 1290

trashone är så pass kul att hennes citat fått plats i lyckokatten :) www.lyckokatten.se/2...t- helvete/

alfamarie - Ej medlem längre2009-03-02 09:23
Antal inlägg: 1003

Varför diskriminera?
Min tolvåriga dotter skulle vilja vara med på en vuxenkväll på badet, för att kunna glida runt i mysbelysning i lugn och ro. Hon är inte välkommen förrän om fyra år, pga att en del inte tål att se ungar. Jag menar att alla som kan mysa skall vara välkomna på en myskväll, barn, kvinnor och män.

Om man skulle utlysa mansafton på badet, blir det risk för att folk tror att gayklubben har badkväll då eller skulle "kärringarna" börja skrika om diskriminering då?

Jag anser att man badar för att bada, inte för att visa upp sig eller för att spana in andra människor. Var sitter problemet i att vi badar tillsammans?

kermis2009-03-02 09:32
Antal inlägg: 1323

alfamarie: om du inte har några problem med att alla badar tillsammans så är det ju bara att välja någon av de tiderna när alla är tillåtna? Det borde inte vara så svårt att undvika de fåtal timmarna i veckan det här handlar om.

Och det är ju en fin tanke att man badar för att bada men då har du väl tur. Alla är inte bekväma med att vara halvnakna inför alla möjliga människor.

Jag känner mig extremt sårbar i baddräkt, men för mig är inte tjejbad något alternativ... det är ju tjejerna som är de mest dömande. Jag biter ihop istället och har mantrat "Jag har lika stor rätt att bada här som alla andra. Blir nån äcklad får de titta nån annanstans." på repeat i huvudet när jag badar.

Vuxenkvällar lät skitbra, undrar om vår simhall har sånt...

alfamarie - Ej medlem längre2009-03-02 09:40

kermis:
Du kanske skulle efterlysa mansafton, hoppas att där mest är bögar och sedan böna och be att få bada med dem?
Nej, jag skojar bara!

Jag har "tur" som inte bryr mig om vad andra anser om min kropp. Det är min sak att bedöma den och jag håller inte på och bedömer andras kroppar på badhuset.
OM jag noterar att någon är överviktig så brukar jag tänka: Hen är i alla fall här och försöker göra något positivt av dagen!

alfamarie - Ej medlem längre2009-03-02 09:46

Jag gillar inte diskriminering men skulle vilja att de som skränar skulle få egna tider. Barn och gamla.
Det är ett gäng pensionärshuliganer i gymet på fredagar på morgonen. De gapar åt varandra, skryter om hur starka de är och har en massa läskiga, rasistiska åsikter som de hela tiden luftar.
De uppför sig som ouppfostrade tonåringar och är jättestörande. På fredag ska jag ladda och ta ner dem på jorden.
I fredags fick jag bland annat lära mig att det är komunalrådet i Pajalas fel att Kalla inte kan åka skidor, längre och att "svartingarna" minsann gapar om diskriminering så fort man kommenterar dem!
Dessa skulle jag köra ut ur badhuset/gymet om jag fick välja. Om jag fick diskriminera någon sorts människor så skulle det bli de som är mest intoleranta.

alfamarie - Ej medlem längre2009-03-02 09:47

*kommunalrådet

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?