Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 218

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mollee - Ej medlem längre2009-03-11 16:59
Antal inlägg: 6087

Ingen idé att ens försöka...
Men men, gå runt och kalla folk fula och dum i huvudet du Kaninkillen, det bevisar ju vilken ålder du ligger runt...
13-14?
Förök att inte häva ur dig fel saker vid fel tidpunkt bara, sånt kan sluta illa om man inte har koll :)

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 17:00

Ja, okunnighet är inte ovanligt hurru, folk fattar sällan vänliga och moraliska buskap, det är en frunktansvärd oförståelig och oförstående värld vi lever i...

AbdullahCOOL - Ej medlem längre2009-03-11 17:03
Antal inlägg: 15

fan asså d här du vet de handlar om respekt o heder om någon jiddrar me min broscha du vet ja bangar inte ja kallar den personen va jag vill du vet... om någon säger något ta d som en man abri grina inte

KaninKillen - Ej medlem längre2009-03-11 17:06
Antal inlägg: 30

13-14? guess agein.. haha kan du inte försöka komma me argument istället? ja skulle också kunna kalla dig för 15-åring men ser iofs att du e MYCKET mer gmmal än så.. men det gör ja inte,. svara på de här då: har ja inte rätt att säga att du e korkad tex? jo det har jag men du kanske hellre skulle leva i en kinesisk diktatur eller nåt. ochc angående de sista, hotar du mej eller? lite väl lågt, tycker du inte?

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 17:10

Hm,,,
Spelar ingen roll om man är 12-56 man bör inse att efter en viss ålder bör man bete sig som folk...
Jo, det är klart att man får säga att jag är en korkad gammal kärring, det finns inget i lagen som påstår annat. Det handlar mer om den oskrivna lagen: Lagen som innebär att det är kränkande och sårande att bli kallad för glåpord och annat otrevligt.

Det sista var mer en konstruktiv uppmaning eller snarare ett budskap om hur man bör bete sig ute i samhället, inget hot alltså.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-11 17:11
Antal inlägg: 2032

Nja, jag tror mer att hon syftar på ditt sätt att skriva och uttrycka dig, vilket de facto ter sig något barnsligt även i mina kaninögon...

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 17:13

Menar bara att om man går runt och kallar folk för vice versa så bör man oxå se på konsekvenserna,,, man blir behandlad som man behandlar andra alltså...

Vet inte vad du varit med om, om du blivit kallad för ful, äcklig, tönt eller idiot... Men om du har det, så borde du förstå att det varken är särskilt roligt eller förhöjande för självförtroendet.

Tänk på det när du kallar folk för idiot eller annat, hur skulle du känna dig om någon sa så om dig?

trashone - Ej medlem längre2009-03-11 17:15
Antal inlägg: 18678

Men mollee, alla tycker ju de är bättre än någon, så gör även du. Säga åt någon att den är ful eller tycka den är sämre och därtill visa med handling och tal är väl same shit.

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 17:16

Allvarligt talat är det rätt obegripligt att jag måste sitta här vid datorn
och predika såna här givna saker för en vuxen människa... att man ej kallar folk för glåpord borde vara helt uppenbart
inget illa ment :)

Orm2009-03-11 17:17
Antal inlägg: 172

Jättebra initiativ till tråd Mollee!

Äcklas när någon uttrycker förakt baserat på trams.
sen om det är en b-kändis som man stör sig på, eller en "riktig" person spelar ingen roll för mig.

Kan mycket väl förstå att man kan tycka om att vältra sig i hat mot någon annan. Är detta ett tecken på svag personlig utveckling, något slags resignerat harvande i den grå sörjan som man kan hitta i hjärnans skrymslen, att fortsätta bry sig om/hata dessa?
jag tycker det, särskilt om objektet för ens hat är någon som man egentligen inte har någon personlig relation till.

En människa som yttrar sig starkt negativt om kändisar visar att tramskändisarna är viktiga för denne på ett eller annat sätt, annars skulle den ju inte uttala sig så starkt.
Alternativt handlar det bara om att kanalisera ut negativa energier som man själv har svårt att hantera på annat sätt än att projicera dem på mediapersonligheter?

Själv kan jag förakta fenomenet att, i mitt tycke sjukligt, intressera sig och diskutera t.ex Linda Rosing. inte för att jag tycker att hon verkar mer ointressant än någon annan, men för att det helt enkelt är för patetiskt att bry sig så mycket om någon som egentligen borde vara oviktig i ens eget liv.

Kan som sagt förstå detta med att njuta av att hata(jag har också gått i mellanstadiet en gång i tiden, och min egen misantropiska sida levde kvar ända in i gymnasiet tyvärr) men förstår inte varför man fortsätter odla den sidan av sig själv istället för att börja fokusera mer på coolare saker.

yeah

AbdullahCOOL - Ej medlem längre2009-03-11 17:17
Antal inlägg: 15

ey snackar du om gussen....

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 17:18

Nja, om du är förbannad en dag trashone och för stunden känner dig kapabel till att döda någon, bara för stunden, är det då samma sak som att göra det då?

Ingen människa är rakt igenom god, alla har vi våra hemska tankar ibland, men man behöver inte alltid genomföra det man tänker... hur skulle det se ut om alla som tyckte något hemskt eller ondskefullt skulle uttöva det via ord eller genom handling?

irrvarr2009-03-11 17:19
Antal inlägg: 75

Seriöst, upptar man så mycket mediautrymme och därmed så mycket plats i folks medvetanden som Linda Rosing och förmedlar sådan total idioti så kan man väl räkna med lite skit. Nån i hennes närhet borde väl ha berättat för henne att hon är en idiot och borde hålla käft.

trashone - Ej medlem längre2009-03-11 17:20

Min lilla syftning gick tvärrätt fel ser jag.

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 17:22

irrvarr... tror nog det är bättre att bara vara tyst om man tycker illa om ex Linda Rosing... vad hjälper det att sitta i ett forum och snacka skit? Om alla sket i folk som beter sig tramsigt.. så skulle de nog inte söka så mycket uppmärksamhet... börjar nästan tro att folk gillar människor som Linda Rosing och Victoria, då har det några att prata om... Finns väl viktigare ämnen som kan diskuteras än om ex Victoria snackar svengelska för skojs skull??

trashone - Ej medlem längre2009-03-11 17:24

Bra ämnen, viktiga ämnen, meningslösa ämnen, bra inlägg, dåliga inlägg, givande meningar mm mm

*suck* Skaffa eget forum istället.

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 17:24

Hm.. i inlägget ovanför sa jag visst emot mig själv :D

Myspruppen - Ej medlem längre2009-03-11 17:25
Antal inlägg: 5000

jo...=)

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 17:26

Vaddå eget forum? Jag behöver inget sådant, jag har denna tråd...
Varför ska inte jag kunna få säga ifrån då+ Alla här påpekar ju hela tiden om hur viktigt det är att få säga vad man tycker och tänker i tid och otid...
Så jag säger hur jag känner, fast inte genom glåpord.

carinau2009-03-11 17:27
Antal inlägg: 882

Jag håller helt och hållet med dig mollee. Bara för att det råder yttrandefrihet i landet behöver man ju inte utnyttja den på sämsta tänkbara sätt. Men det klart, det som känns helt ok för en del känns helt upp åt väggarna för någon annan. Själv skulle det inte falla mig in att skriva eller för den delen säga något om någon, som jag inte själv skulle vilja höra.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?