Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 19 171 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-05 23:28 | |
![]() | "skriver jag inkorrekt här så beror det på avslappnat slarv som jag är för lat för att kontrollera innan jag postar, inte på att jag inte kan behärska svenska språket väl i både tal och skrift. ;-)" ja, precis min ståndpunkt ju!:) | |
| bråkerska | 2010-03-05 23:33 | |
![]() | tamigfan, jag har funnit min broder i ihopskrivning. vi borde skriva ihop någon gång. är det golden- the ponyboy förresten eller -retriever? jag hoppas på det tidigare. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-05 23:36 | |
![]() | Jag särskriver nog aldrig, men stavar fel ibland när jag skriver fort och orkar inte rätta. De få personer som störs av ett litet felslag är förmodligen personer som retar upp sig på småsaker och då kan jag leva med deras ogillande :) | |
| golden | 2010-03-05 23:39 | |
![]() | för min del är det mycket hellre pony än nån slags hund.. hundar är verkligen inget som intresserar mig | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-03-21 13:47 | |
![]() | www.blocket.se/oster...am p;last=1 | |
| Minta | 2010-03-21 13:51 | |
![]() | Ingen bra reklam, och de ser ganska kassa ut. | |
| vindsus86 | 2010-03-21 13:59 | |
![]() | Jag förstår inte heller varför folk särskriver... alltså, hur det blir så. Jag förstår inte hur de kan undgå att höra när ord skall skrivas ihop och när de inte skall det. Det är ju STOR skillnad mellan hur man säger "sjuksköterska" och "sjuk sköterska"... Det KAN väl omöjligt vara så svårt att lära sig? Det är deprimerande att det nu inte bara är personer i internetforum och dylikt som särskriver utan även folk som gör reklam i TV och ute på stan... Jag vet inte hur många reklamplakat jag sett i år som varit särskrivna. "Gôr kul" (jätte kul alltså) zoo butiken... Att inte ens utbildade människor kan skriva ordentligt... Folk som dras till sådana yrken som att övertyga folk med hjälp av text bör ju ha intresse av att lära sig svenska. Kan man tycka. Det blir även mer och mer vanligt att inte ens översättare och så kan skilja mellan de och dem och var och vart. Ännu vanligare är ordföljden "en till dator" (FEL!) istället för "en dator till" (RÄTT!) för de bara översätter rakt av från engelskans another eller one more... Äh. Det finns mycket att störa sig på. | |
| bj-olle | 2010-03-21 14:38 | |
![]() | jag skriver aldrrrig isär. däremot är jag en stor ambassadör för binde-strecket! | |
| Minta | 2010-03-21 14:55 | |
![]() | Särskrivning är vanligt i affischspråk och reklamspråk, inte för att de inte kan skriva ihop, utan ofta av visuella skäl tror jag. Det är nog en av förklaringarna till att särskrivning är vanligt. "En till dator" blir allt vanligare. Det kanska rentav blivit korrekt eller snart blir det? | |
| Minta | 2010-03-21 14:56 | |
![]() | Inlärd irritation. | |
| mattieh - Ej medlem längre | 2010-03-21 14:57 | |
![]() | Det värsta jag sett är när en godisbutik i sthlm (medvetet?) bytte namn. Jag såg dem bära iväg en skylt med namnet "Godislandet!" och hänga upp en skylt där namnet "Godis landet" stod med ett annat typsnitt... | |
| bråkerska | 2010-03-21 15:01 | |
![]() | Jag har ett namn med bindestreck, det känns ju hemskt omodernt... Vad gäller med bindesteck nu för tiden? Ska jag börja skriva ihop mitt namn? | |
| mattieh - Ej medlem längre | 2010-03-21 15:02 | |
![]() | bråkerska: kör med bindestreck! hur snyggt som helst. Det gör jag :) | |
| Rut med Krut | 2010-03-21 15:17 | |
![]() | Många särskriver när de är stressade eller för att de har koncentrationssvårigheter , eller för att de rent utav har svårt för att skriva. Jag gillar inte när folk är överstittare och tror att de är förmer än andra. Tänk dig för, MalleWall. | |
| bråkerska | 2010-03-21 15:39 | |
![]() | ...eller för att de inte är medvetna om att det är FEL! Jag tycker vi gör samhället en tjänst som uppmärksammar detta oskick. Hellre språkpolis än moralpolis alla dagar. | |
| Miss_jk | 2010-07-18 14:35 | |
![]() | En statusuppdatering på fejjan nyss: Ny äten å ny tränad. Nice | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-18 14:41 | |
![]() | Klockan halvsex | |
| PussMun_ | 2010-07-18 14:45 | |
![]() | Åh En statusuppdatering på fejjan.. Mc Kortege för väl görande ända mål.. Hur lyckas man ?? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-18 15:21 | |
![]() | En rolig mening min kompis skrev till sin pojkvän: Du är den ända jag vill ha | |
| Araknoidea | 2010-07-18 15:31 | |
![]() | Det är väl inte så konstigt eftersom vi influeras så mycket av engelskan som särskriver allt och lite till! :D | |