Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 171 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| katalias - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:20 | |
![]() | Modest Y: Kanske Mouche också tycker att en dylik regel vore nåt att ta upp till adminnivån. Det är ju en rimlig regel som bara skulle öka trovärdigheten. Hellre det, i alla fall, än att utestänga värdarna. | |
| Mouche - Administratör | 2009-03-15 14:23 | |
![]() | Jag lovar att omedelbart ta upp den saken, alltså att värd som deltar i en diskussion inte modererar i densamma. Mouche | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:23 | |
![]() | katalias 2009-03-15 14:17: “E Soul, du hittar inte sarkasmen? Det förvånar mig.” Sarkasm kan man hitta var som helst i skrift om man vill. Jag skulle kunna tolka din sista mening sarkastiskt om jag var p det humöret, och bli uppretad och börja bråka om min egen tolkningssuveränitet i inlägg som gällde mig. | |
| ANDERStG | 2009-03-15 14:24 | |
![]() | pion: "Ja - förklara gärna din "debattstil" anders, för jag undrar också." katalias: "Att en sådan "stil " inte tillåter dig att vara rak är ju direkt tragiskt." Kanske jag ska tramsa vidare någon annanstans så ni kan fortsätta diskutera vad som är påhopp och oseriöst. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:25 | |
![]() | Klart att du skulle. Å andra sidan har hela mitt sätt genomgående i denna tråden vänt sig emot användande av sarkasm vilket borde anmoda dig att i första hand tolka den sista meningen som helt rak och ärlig. Vilket den faktiskt är. Jag har fått uppfattningen att du är en intelligent människa, och hur du kan ha missat Anders sarkasm i hans första inlägg övergår mitt förstånd. Om du nu verkligen har missat den? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:27 | |
![]() | Mouche, betyder det att du tycker att en sådan regel vore bra? Du är ju värd och det skulle ju faktiskt påverka ditt arbete här till viss del. Men kommentera gärna, vore intressant att höra vad du tycker om värdars deltagande/ickedeltagande i forumen, när nu frågan har väckts. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:27 | |
![]() | Håller med Mouche. Jag har absolut inte hållit mej inom gränserna hela tiden och jag har sagt dumma saker i forumet. Men min åsikt är ändå att man givetvis inte ska göra så och att man ska visa varann respekt. Det jag stör mej mest på är när en del gör sig roliga på andras bekostnad i tid och otid. Och när det applåderas av andra anhängare genom uttryck som *asg*. Visst vi befinner oss på ett forum men vad skiljer ett forum så mycket från irl? Det är inte en låtsasvärld utan det är riktiga människor bakom skärmarna. En del tycker att man inte ska vara så känslig, men om viss dialog som förs här på nätet fördes irl så skulle jag bli sårad och ledsen. Varför skulle det va skillnad för att det är på nätet? Sen har jag svårt för det förtäckta hånet och förföljelsen som sker. Sen skyller man på att det är allmänt och att människor får skylla sig själva om de tar åt sig?! Jag har tröttnat riktigt mycket på forumet. Det var kul en gång men det har blivit så hårt så mitt psyke vill inte vara med där mer. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:28 | |
![]() | blir det inte lätt så att man inte kan se fjädrarna för alla hönorna om man gör hönor av alla fjädrarna? | |
| Mouche - Administratör | 2009-03-15 14:29 | |
![]() | Jag kan svara utan en sekunds tvekan att Ja, jag tycker att det förslaget var ett bra förslag Katalias. Mouche | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:31 | |
![]() | Kissed, jag förstår precis varför du (och förmodligen många andra) har tröttnat på forumet. Och som sagt, jag har också sagt dumma saker, det har vi väl allihop. Men om nu admins verkligen tar i med hårdhandskarna (som vi tjatat om tidigare i tråden) och strukturerar upp forumet rejält, skulle du tänka dig att komma tillbaka och medverka mer frekvent igen? Naturligtvis med precis sådan respekt du själv beskriver. | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:32 | |
![]() | katalias 2009-03-15 14:25: “.../ Jag har fått uppfattningen att du är en intelligent människa, och hur du kan ha missat Anders sarkasm i hans första inlägg övergår mitt förstånd. Om du nu verkligen har missat den?” Jag känner inte ANDERStG och kan därför inte avgöra när han är sarkastisk och när han är allvarlig. Men jag låter bli att bemöta saker jag TROR att han menar och bemöter eventuellt de åsikter han ger uttryck för. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:32 | |
![]() | oeronbarn, jo det tror jag absolut. Och om du tycker att vi har gjort för många höns av de här fjädrarna, kan du inte vara snäll och försöka spegla det åt oss? Ibland när man dras med i diskussioner blir man blind för detta fenomen. Berätta vad du tycker. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:34 | |
![]() | Självklart! Jag tycker det har varit riktigt kul på forumet förut. Jag har fört livliga diskussioner med vissa här utan att vi blivit osams och kastat skit på något sätt. Jag tycker att det varit bra att ta upp saker som jag själv funderat över och man har fått fler infallsvinkalr och lärt sig en massa. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:35 | |
![]() | E Soul: 2009-03-15 13:35 Plock ur tråden: "Det är ungefär som i barnuppfostran och djurinnehav. Man måste dra en gräns, och man måste markera. Tydligt." "Synd bara att de inte tänker längre än arslet räcker." Självklara fraser att lugna ner en agiterad bråkstake med. --------------- Du menar, på fullt allvar, att bara för att du inte känner Anders att du inte kan avgöra om den sista meningen i ovanstående inlägg var sarkasm eller inte? (Notera att frågan är helt uppriktig.) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:36 | |
![]() | Kissed, så känner jag också. Minns även trådar som varit fulla av skit, men då jag haft betydligt högre tolerans har jag kunnat ignorera det och haft stor glädje av diskussionerna. Men det är som om jag blivit allergisk och inte klarar av det längre. Kanske skulle en rejäl uppstramning funka som allergimedicin för både dig och mig. | |
| mbp293 - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:38 | |
![]() | Nu är jag inte bara mörkrädd utan darrar mitt på ljusan dag. Det engagemang och uppbragdhet du ger uttryck för saknar motstycke. Någon måste ha gjort dig väldigt illa och det är naturligtvis fruktansvärt. En enkel tanke annars är att man skiter i att tala om för andra hur dom ska uppföra sig och koncentrera sig på att vara ett bra föredöme eller att förbättra sin rating el vad fan som helst. Jag är inte säker på att jag har rätt i detta, men jag får lita på min magkänsla och jag ä inte sämre än att jag kan ändra mig och be om ursäkt. Slappna av lite. Det är ett forum på betapet vi talar om... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:39 | |
![]() | Jag blir lite (mkt) förvånad över att katalias sätt belönas och hyllas. Hjärntvätt? | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-15 14:40 | |
![]() | Håller med er två damer även jag har känt detta med att vara allergisk sista tiden ,, känslig ,, kanske det..men vem är det som ska avgöra om jag känner mig sårad eller kränkt ,det är jag och inte någon annan som tycker , "vad känslig du är " utan det är alltid jag som person eller den som skriver det som har rätt, för ingen annan ska tala om hur någon ska känna Sedan Mouche ett mycket bra förslag kring detta med moderateringen Bitte | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:42 | |
![]() | Ha ha, mbp, jag är rädd att du har läst in alldeles för mycket nu. Jag är engagerad just nu för att jag inte har något bättre för mig (än, snart är det bio). Uppbragd? Inte det minsta. Ingen har gjort mig det minsta illa här. Jag tycker det är synd och skam att folk beter sig så jävla illa på internetforum bara för att människan de riktar sina spyor mot inte står ansikte mot ansikte. Och samma människor begriper inte att de utsatta faktiskt kan må dåligt över detta (dock är inte jag en av dem, men är en medkännande människa). Den enkla tanken att skita i att tala om för andra hur de ska uppföra sig och endast koncentrera sig på att vara ett gott föredöme är bara till hälften bra, tycker jag. Många är tanklösa och behöver någon som talar om för dem vilka konsekvenser deras beteende faktiskt kan ha. Men att föregå med gott exempel, ja visst, det tycker jag absolut. Och jo, jag ÄR avslappnad. Jag lovar! :) | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-15 14:43 | |
![]() | Katalias, jag kan gissa, men så länge jag inte kan veta om ANDERStG har personlig erfarenhet av konflikthantering, eller ens varit framgångsrik i personliga konflikter, eller ens studerat ämnet konflikthantering, kan jag inte veta om detta är hans akademiska syn på saken, om det är hans personliga uppfattning, eller om det kanske är så här han själv blivit konflikthanterad, eller om han helt enkelt menar inlägget poetiskt eller humoristiskt. Hur det än förhåller sig med den saken tycker jag att din respons på inlägget var ett utmärkt sätt att bemöta sarkasm, eller för den delen andra härskartekniker. Men jag tycker att du är överdrivet säker på att han inte menar vad han skriver, och detta är ett exempel på huvudanledningen till att jag inte längre orkar debattera seriöst här: Få läser vad man skriver, de flesta gissar vad man tänker efter att ha läst kanske en halv mening. | |