Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 171 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 16:14 | |
![]() | Okej, gör han det så håller jag fullständigt med dig på den punkten. Det är inte på något vis acceptabelt. Har bara lyckats missa det själv. | |
| micro113 | 2009-03-16 16:15 | |
![]() | Jag kan tänka mig att använda spray mot babblande människor -- inga problem.... ... dock är det olagligt, och jag skulle sannolikt fällas för ofredande | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 16:17 | |
![]() | Grattis, fin människosyn där. Kan du inte bara resonera med folk och använda accepterade metoder? | |
| micro113 | 2009-03-16 16:21 | |
![]() | Eukon Jag är själv manisk ibland, och då är man inte mottaglig för logik -- utan då måste någon gå in och bryta det man sysslar med, till exempel babbel. Krävs det då en vattendusch, då är det man får ta till.... Så lite spray på maniskt babblande är inga problem för mig att ge någon. Det var faktiskt en bra liknelse med hur min hund också fungerade. | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 16:27 | |
![]() | Nej, man är oftast inte mottaglig för logik JUST DÅ. Det rättfärdigar inte ofredanden och liknande - men visst, tycker du det är okej gentemot dig får det stå för dig. FÖR DIG. Som sagt: det handlar inte om hunden är logisk, tänker logiskt just då etc. utan om att ägaren tänker logiskt. | |
| asodora | 2009-03-16 16:38 | |
![]() | Det finns väldigt bra hundböcker att läsa som många borde skaffa INNAN dom skaffar hund. Att hunden skäller är dess sätt att meddela sig på och det är helt upp till ägaren att begränsa. Att skälla för att varna, uppmärksamma, leka etc är nedärvt i hunden sedan tusentals år tillbaks. Låter helt befängt att tejpa nosen på hunden och tyder på total okunskap. Ett enkelt och effektivt sätt är att avleda hunden i de situationer den har en tendens att skälla. Och som sagt, läs böcker i stället för att hitta på lösningar som skadar hunden i slutänden. Jag hade i första hand pratat med ägarna. Stackars hund! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-16 17:09 | |
![]() | Jag hade inte sålt hund till micro iaf. | |
| micro113 | 2009-03-16 17:18 | |
![]() | Behöver du inte heller, det finns det andra som gärna gör | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-16 17:18 | |
![]() | Mjo.. det finns ju hundfolk och hundfolk :S | |
| micro113 | 2009-03-16 17:20 | |
![]() | Yepp, å så finns det hundfolk..... | |
| _Sannie_ | 2009-03-16 17:21 | |
![]() | anmäl dom idioterna | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-03-16 17:26 | |
![]() | micro- jag tycker du har rätt i mycket. Du verkar vara en hundkännare. Jag håller med dig i mycket av det du postat här. | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-03-16 17:36 | |
![]() | asodora- Jag ska köpa anti-skäll med duschspray till min hund, för jag kan inte lämna henne ensam utan att grannarna klagar. Hade du varit min granne, så hade du nog förstått. Hon både ylar och skäller. Jag har jobbat med henne mycket utan hjälpa av anti-skäll, men hon är rädd för att "bli lämnad" pga tidigare händelser i annan familj. Hade jag haft pengar i överflöd, så hade jag tagit henne till både hundpsykolog, tränare och djurpratare, men tyvärr är inte fallet så. Jag hade anti-skäll på min förra hund, och det fungerade alldeles utmärkt. Om jag går ner på stan, så kan inte jag vara närvarande hos min hund och säga ifrån när hon skäller, men som micro sade: det är där anti-skall kommer in. | |
| mrperfect | 2009-03-16 17:50 | |
![]() | /\ *.... o > ;;;; Woff | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-16 17:57 | |
![]() | Vad mysigt att bli övergiven med ett klumpigt halsband, som sprayar mig så fort jag jämrar mig. Varför tar man över en problemhund till en ny miljö, där den inte får adekvat omsorg och hjälp? Ett marsvin är mycket mindre krävande. Ja...hundkörkort och för den delen barnkörkort också, kanske vore något. | |
| mrperfect | 2009-03-16 17:58 | |
![]() | eett sådant halsband kanske man skulle sätta på en del Hockeyspelare som gnäller på domaren i tid och otid :D | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-03-16 18:13 | |
![]() | mommes- du får väl testa, det är rätt kul att testa den själv. | |
| JuicyM | 2009-03-16 18:19 | |
![]() | Trashone: Här kommer ett sent svar. "Jamen jag vet var de är för. Jag skrev att det finns _DE_ som använder de på annat vis..." skriver du. Men det skrev du inte för du skrev: trashone 2009-03-16 13:23 Är det värre än hästarnas nosgrimma? Nosgrimman är ett redskap eller vad man vill kalla det som har en viss funktion, det kan man knappast säga att tejpen för hundens mun har. Klart, använder man nosgrimman FEL, kan det vara dåligt. Men tejpen å andra sidan är väl BARA dålig? Jag kommer då iaf inte på något positivt med det.. Då kan man ju lika väl fråga sig: Är strypkoppel bra? En del använder det ju fel.. Är hundgårdar bra? En del hundgårdar är kanske för små eller med för många hundar i samma gård.. Så kan man inte fråga sig, för då skulle allt kunna vara dåligt. Tejp å andra sidan är enbart negativt, därav diskussionen. Och därför kan man inte ställa en nosgrimma i relation till tejpen... | |
| Quelle | 2009-03-16 18:19 | |
![]() | Det finns ingen som har tänkt på att såna bestraffningsmetoder kan ge motsatt effekt? Det kan skapa en rädd och skygg hund som blir stressad bla. Jag tycker att det är horribelt hur man ens kan komma på tanken att bestraffa på det viset. För bestraffning är precis vad det är. En hund som är lugn och harmonisk skäller inte obefogat. | |
| mrperfect | 2009-03-16 18:22 | |
![]() | det borde finnas en utredning där man kollat om det funkar.........en vanlig tillsägelse från hundägaren borde ju vara bättre men det finns uppenbarligen många hundägare som är inkompetenta eler inte orkar att uppfostra hunden på bästa sätt :/ | |