Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 213 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-21 02:37 | |
![]() | le-lou: Dom gånger jag sett ditt nick så har du alltid varit arg. Varför? | |
| le-lou | 2009-03-21 02:42 | |
![]() | Basta - det beror nog på att du tolkar mig som arg och bortser från nätspråk där tex smileys är en del av vardagen... | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-03-21 02:43 | |
![]() | Antar att jag räknas som äldre dam med mina 56 år på nacken. Och ärligt förstår jag inte resonemanget? På prästbetyget står åldern och jag kan säga så här att raggar gör jag inte på yngre män utan det är snarare tvärtom. Tror faktiskt på vetenskapen där man påstår sig veta att kvinnan kan vara yngre än mannen efter en viss ålder. En man var tio år yngre än mig och inga problem snarare tvärtom. | |
| eviltyrus | 2009-03-21 02:44 | |
![]() | Jag har då inte märkt av att äldre damer raggar på mig här på betapet, men jag kanske är för gammal eller är ett undantag? Och vad skulle vara skamligt om de nu gjorde det, jag skulle känna mig smickrad. | |
| eviltyrus | 2009-03-21 02:50 | |
![]() | Och då menar jag smickrad i att de ser mig som intressant oavsett min ålder. | |
| le-lou | 2009-03-21 02:51 | |
![]() | Jag säger ingenstans att alla gör det. Men att jag TROR (läs tror) att väldigt många gör det. Jag har sett det själv, jag har råkat ut för det och jag känner till en hel del som sysslar med det. Så. Detta är ett resonemang som jag är övertygad om att flera än jag har. Vad består resonemanget av? Inget mer än att äldre lockas av de yngre. Är det överhuvudtaget något konstigt med det? Personligen tror jag det handlar om saknad efter det man en gång var själv. Ung alltså. Många äldre vittnar om att de känner sig "som unga igen" när de har en relation med någon yngre. För en del är det helt uteslutet dock. För många andra inte...av en massa olika anledningar :). Klart är iaf att det förmodligen är en win win situation: De yngre som vill ha äldre får det och tvärtom. Tråden gällde dock om det är fult att bli gammal. Det är inte fult att bli eller vara gammal, men man blir ju fulare, rent utseendemässigt. Någon som längtar till att bli gammal och rynkig här inne? På riktigt? Inte jag. Nä, längtar inte ett skit efter nästa rynka faktiskt. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-03-21 03:17 | |
![]() | Frågar ni mig så handlar det inte om saknad att vara ung, för det har jag absolut ingen längtan till. Varför har åldern en så stor betydelse? Och jag håller inte med om att man blir fulare. Och rynkor kan man ha olika sorter av. Visst, bitterhetsrynkor är inte så vackert kanske. Och då är vi där igen till, insidan. Vilken syn du har på livet och vad du vill med det. Ytlighet är inget jag föredrar. | |
| le-lou | 2009-03-21 03:34 | |
![]() | men vita - utesluter det ena det andra? Nu går du in på insidan av människan och det är en helt annan sak. Jag pratar ju om det ytliga, köttet, lusta, åtrån. Inte kanske en livslång, utan en impulsiv - det som berör ögat i första hand, och det är ju ytan. Låt inte detta handla om äkta kärlek och insidan och vad som är vackert resp. fult. Jag menar mer taxöron, bristningar och ett slitet yttre som många får som äldre, och det är vad man ofta själv tycker när man börjar åldras. Åldern har väl den betydelsen för folk att ju äldre man blir, desto närmare döden är man (oftast iaf, även jag vet ju att det finns unga som dör också). Och där vill man inte vara. Vilken kvinna suckar förnöjt när hon ser ännu en rynka? Sådär ja, nu försvann brösten visst totalt och la sig brevid mig i sängen istället för PÅ mig? Jamen titta här, ett litet åderbråck minsann, det ska jag fira? Nä, de flesta har fint innuti men vi alla vill vara fina utanpå. Vackra, unga, friska. Ungdom är vackert - ofta är de friska - de går hand i hand och så ser vi det. Så ja, jag tror nog att man kopplar ungdomen med livsglädje, impulsivitet, fläkt och vind, fräscht, vackert, sex, skratt bla bla. Allt som är kul. Jag försöker själv tänka framåt och tänka ålderdom och sorry, för mig känns det riktigt jobbigt när min kompis kommer hem från sitt arbete på ålderdomsboendet och berättar hur de gamla har det. Med detta menar jag inte att jag längtar tillbaka till det där livet och tiden - icke. Jag minns mest ångest och skit. Men man har en tendens att försköna det där också. Och det man (jag) allra mest tänker på, det är faktiskt utseendet, det där ytliga som du säger. Jag saknar ibland mitt unga jag, och det kommer jag säkert alltid att göra..inte så jag kvider inombords men jag förbannar de där rynkorna och att rumpan inte längre är där den var :). Och jag är heeeelt övertygad om att sakna sitt gamla "jag" gör varje kvinna...innerst inne. (och man). | |
| le-lou | 2009-03-21 03:40 | |
![]() | lägger till att man kan ha en väldigt sund syn på livet och vad man vill ha utav det, och därtill också tycka att utseende är viktigt. Så fort nån börjar prata utseende och ytlighet på fester tex så är det alltid nån där och pekar med fingret och så börjas det mässas om att insidan är viktig och bla bla. JA det är den. Men är det DET vi diskuterar just nu? Gör vi det så tror jag iaf att i varje gammal kropp bor en ung person. Måste vara bittert att ha en kropp som inte lyder en, som förfaller när själen och sinnet rusar och vill ut och hjula i gräset . Usch , blir deppig nu. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-21 03:58 | |
![]() | Så många ord och så lite substans. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-21 03:58 | |
![]() | Bara en reflektion. | |
| le-lou | 2009-03-21 04:05 | |
![]() | Basta verkar vara på dåligt humör idag. Kanske är du piggare i morgon? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-21 04:06 | |
![]() | Förmodligen ännu mer less. | |
| megasen | 2009-03-21 09:08 | |
![]() | mrperfect----- Har tagit en kölapp nu, o väntar..... | |
| megasen | 2009-03-21 09:11 | |
![]() | Basta (1964-10-07)din födelsedag kanske...för om det är det fyller vi på samma dag o samma år...ler.//Megasen | |
| megasen | 2009-03-21 09:19 | |
![]() | "Åldern kan vara vacker, så länge den fungerar" Vi själva är mätstocken för vad som är gammalt. Eller oxå läser man alla goda råd som finns - VID 40 - börjar man tvivla på det mesta. - undrar man förvånat varför tonårsdottern inte längre vill låna ens kläder. - slutar festerna redan vid midnatt,om inte nästa dag ska bli helt förstörd. - stirrar omgivningen konstigt om man påstår sig föredra rock framför klassisk musik. - inväntar man det "nya" livet, som sägs börjar vid 40, och undrar trött hur man ska orka. //Jaa ni det är ingen vetenskap som jag tror på men lite kul är det, för visststämmer en del av det. Jag själv är 45 år i år och livet leker, jag försöker i alla kris och allt leva för dagen/stunden. //Megasen | |
| PeterBp | 2009-03-21 09:20 | |
![]() | Hur kan man skriva en så nördig fråga? Den som lever länge nog får göra sina erfarenheter. Skulle det vara fult? Alternativ: Vad tycker du om att bli gammal? Vad gör du när du inser att du håller på att bli "gammal"? Det fula ligger i betraktarens ögon. Då bestämmer jag mig för att det ska vara full fart och kul i nedförsbacken! | |
| megasen | 2009-03-21 09:32 | |
![]() | PeterBp///Det fula ligger i betraktarens ögon-----Håller med dig. Men världen tycker annat. Jagvar bara nyfiken på vad andra känner och tycker, Så därav min "nördiga fråga"" nyfikenhet. Ha en bra dag /Megasen | |
| megasen | 2009-03-21 09:45 | |
![]() | Lyssnade på ett program som berör ämnet i min tråd www.sr.se/sida/artik...el =2692503 | |
| PeterBp | 2009-03-21 09:52 | |
![]() | Min fråga var medvetet utmanande. I denna fråga bryr jag mig inte om vad "världen" tycker. Vissa saker har man inom sig. Framtiden bär man med sig och då också ålderdomen. Så kommer jag dit. Man måste försona sig med sitt liv, förflutna och kommande. Det gäller att bygga sitt liv. Slut på dagens klokheter. //Peter | |