Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 712

Forumkategorier

Användare Inlägg  
aniie - Ej medlem längre2009-04-02 15:07
Antal inlägg: 10

Efter att ha läst igenom den här tråden känner jag ett pöstligt sug för att ställa mig under min köksfläckt och röka. Och det är precis det jag ska göra. Hoppas att ingen av er är mina granar. Annars är ni välkomna ned. Vi kanske kan köra ett spel, och den som vinner får sin vilja igenom.

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-04-02 15:07
Antal inlägg: 1702

Äh, varför va blyg, förjbud städer så folk måste bo i egna hus så kan dom göra som dom vill istället för att yla som apor på zoo.

Caligatia2009-04-02 15:11
Antal inlägg: 2187

Och Nobels fredspris går till NameIsNobody som avskaffade städerna. :)

MaadMaxx2009-04-02 15:14
Antal inlägg: 349

mommesfrittes. ^^ Du är förmodligen den mest negativa människa jag någonsin har kommit i kontakt med...
Hur kommer det sig att du sätter krativitet i samband med endast (i dina ögon) negativa prylar... I min värld så krävs det en del kreativ energi för att bl a starta ett företag. ... Men företag kanske är en dålig sak i dina ögon också. Nu kanske du kan komma med en kommentar i stil med.... "hmm...företag, menar du då sånna fabriker där ingen vill jobba?" ^^

carlmartin - Ej medlem längre2009-04-02 15:21
Antal inlägg: 4590

mommes "MaadMaxx, vad för kreativ energi? Grafity som tvättas bort och kostar samhället stora belopp eller poesi som ingen vill läsa?"

hehe! kunde inte understrukit min poäng bättre än du just gjorde. kreativitet kan också ses som något negativt om man ger sig fasiken på det. sett i det ljuset är det inte mycket som finner behag i det förmörkade sinnet. :)

mommesfrites - Ej medlem längre2009-04-02 15:38
Antal inlägg: 7605

Fnissar åt att pigga, glada jag utses till världens mest negativa människa. Tycker lite synd om er som inte förstår bättre.

trashone - Ej medlem längre2009-04-02 15:39
Antal inlägg: 18678

Jag fnissar åt att detta verkar vara en försenad 1:a aprilstråd.

krutmarie2009-04-02 16:01
Antal inlägg: 1696

Fattar inte att det ALLTID ska klagas på rökare, vi är snart ett bannlyst släkte. Nu när snön smälter så gillar inte jag att trampa i hundskit som nån inte orkat ta upp efter sin lilla vovve. Tycker inte heller om att trampa i ett tuggummi som nån har spottat ut, åka i en hiss där tidigare nån med 5 ggr för mycket parfym har åkt eller stå bakom nån i en rulltrappa och den framför eller bredvid stinker av nån tung, söt parfym. Gillar inte ölburkar, tomflaskor, papper m m som ligger och skräpar överallt i stan och på landet utom i papperskorgen där det borde ligga. Trots att jag är rökare så tycker jag inte heller det ser trevligt ut med alla fimpar som kastas på olika ställen (kanske skulle hjälpa med flera askkoppar ute).

Det finns en oändlig massa skit man kan klaga på, men det måste naturligtvis gå ut över rökare. Världens avskum tydligen enligt många.

Flytta ut i skogen där det inte finns nån granne som skräpar ner eller röker.

Blir så j-a förbannad över det eviga gnällandet på oss rökare. Alla ni som skäller och gnäller är ni perfekta i allt?

carlmartin - Ej medlem längre2009-04-02 16:01
Antal inlägg: 4590

jag bara fnissar.

Mebiti2009-04-02 16:04
Antal inlägg: 471

Är rökare ett släkte? Hm, man lär sig något nytt varje dag!

krutmarie2009-04-02 16:08

Ja, Mebiti ett eget släkte som det verkar. Sorry om jag trampade nån på tårna med mitt inlägg. Jag blir väldigt, väldigt sällan arg, men det kokade över helt enkelt.

Mange02009-04-02 16:08
Antal inlägg: 83

Ja varför klagas de på rökare? För ni luktar he****e när ni kommer in i en butik/affär eller dylikt.. Ni har ofta (inte alltid) dålig andedräkt.

Det jag stör mig mest på är den vidriga lukten ni har med er överallt pga av den vidriga röken. BLÄ

Mange02009-04-02 16:10
Antal inlägg: 83

Men åka i en hiss där en rökare stått.. det funkar helt okej antar jag? Du känner inte hur satans illa det luktar då?
För det är hemskt. Skulle hellre åka i en hiss där nån krossat 10 parfymflaskor!

mommesfrites - Ej medlem längre2009-04-02 16:14
Antal inlägg: 7605

Krutmarie, det är bara så här att rök orsakar så mycket sjukdomar. Det gör inte allt det där andra du retar dig på. Jag förstår att missbrukare inte ser klart och försvarar sin drog. Det beklagar jag och lämnar nu denna tråd. Även om ni struntar i er egen hälsa och ekonomi, så tänk på barn och andra ni utsätter för gifterna bara. Ha det gott!

Linn79 - Ej medlem längre2009-04-02 16:37
Antal inlägg: 4279

Jag avskyr när folk förpestar luften med cigarettrök. Hade en granne som rökte som sjutton och det luktade alltid gammal sur askkopp både av henne och på vår balkong som var precis över hennes. Öppet fönster kunde man inte ha heller, för då kom snuskluften rätt in. Tursamt nog är det ingen som blåser in rök på vår balkong numera.

-Nephelia-2009-04-02 17:00
Antal inlägg: 1217

Jag tycker att rökare ska ta hänsyn och se till att röken inte drabbar andra. Rökare kan röka under köksfläkten? Eller utanför fastigheten, en bit från ingången? Lite omständigt kanske, men funkar. Det är upp till var och en att förstöra sin egen hälsa, men hur kan det vara så svårt att respektera att andra inte vill ha röken i sig? Jag är mkt känslig mot cigarettrök, astmatiker som jag är. Jag som ickerökare ska ta hänsyn till folk som röker på balkongen, och gå in? Förstår inte hur man kan tycka så.

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-04-02 17:10
Antal inlägg: 2790

Om. Cigarett rök är så farligt finns värre saker som spyr ut mer gifter än en cigarett något att bry sig om titta företagen dom spyr ut mer gifter än en ynka cigarett gnäller ni på dom med.......

Peptalk2009-04-02 17:36
Antal inlägg: 15

Jag har svårt att förstå rökare som undviker att röka i sina egna hem? Är det pga av lukten eller? Men om man röker själv borde man ju inte tycka att det luktade illa med rök, utan det borde tvärtom associeras till någonting positivt - dvs en avkopplande cigarett? Eller luktar röken bara illa när den kommer från möbler och tapeter och inte direkt från cigaretten!?

krutmarie2009-04-02 17:41

Tack Chewbacca, det värmde. Det är inte mycket som har gjort det hittills i den här tråden :)

Peptalk2009-04-02 17:42
Antal inlägg: 15

Vill också tillägga att jag tycker det är lite trist med denna hetsjakt på alla stackare som sitter fast i sitt tobaksmissbruk. De har det illa nog som det är (med alla hälsorisker och ekonomiska utgifter det innebär) utan att få skäll från alla håll och kanter. Själv röker jag inte, har aldrig ens testat, men är snart färdig läkare och har dessutom jobbat som undersköterska på äldreboenden så jag har sett rökningens negativa effekter på nära håll. Att se en KOL-patient sakta tyna bort i sin sjukdom är något av det mest tragiska man kan se.

Så sammanfattningsvis blir jag inte i första han arg när jag ser en rökare utan bara ledsen och bedrövad...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?