Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 489

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Risotto - Ej medlem längre2009-04-23 16:48
Antal inlägg: 3069

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den länken, jag väljer att skratta för det skyddar bäst.
Kan du på fullt allvar säga att du grundar dina argument på en jävla blogg? Hallå!!!! det finns något som heter eget kritiskt tänkande och i det så ingår det personliga ansvaret för att inhämta information själv istället för att matas med sådant som passar att höra på.

Hur var det med hjulet, är det fortfarande en kultur som bör liknas vid en stenålderskultur eller fick de upprättelse?

Hushållsrasister är knepiga att ha att göra med för de börjar gapa motsatsen så fort man skriver dem på näsan vad de är och gör deras ställningstagande synligt för dem.

Zizzzi2009-04-23 16:50
Antal inlägg: 440

Att terrorism skulle vara godkänt av islam i det här fallet är för övrigt en efterkonstruktion. Det var aldrig tillåtet, men eftersom det är ett effektivt medel har det blivit MER accepterat.

uisge beatha - Ej medlem längre2009-04-23 16:59
Antal inlägg: 1289

"Hushållsrasister är knepiga att ha att göra med för de börjar gapa motsatsen så fort man skriver dem på näsan vad de är och gör deras ställningstagande synligt för dem."

Är det inte lite väl pompöst att se sig själv som den rättrådige sanningssägaren, som kan skriva folk på näsan genom att synliggöra hur de verkligen tycker och tänker? Eller var du kanske bara lite för upprörd för att tänka efter?

Risotto - Ej medlem längre2009-04-23 17:02
Antal inlägg: 3069

whisky, kolla bloggen så förstår du.

uisge beatha - Ej medlem längre2009-04-23 17:08

Åkej - medger att jag inte läst så jätteordentligt i den här tråden :) Men jag har inte kunnat låta bli att uppmärksamma en tidigare diskussion där du på liknande sätt "skrev en person på näsan" där jag tyckte att du kanske förhastade dig en aning. Men det är galet off topic så jag går tillbaka till tråden om "kvinnlig logik" där jag inte heller passar in :)

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-23 17:13
Antal inlägg: 6214

Jag tycker vi skall undvika ordet rasismt (inte funnits på ett bra tag och ingen tror egentligen på raslära), vi kan säga att det smugit in uppenbara främlingsfientliga och ignoranta personer i tråden. I min mening.

Beskrivningen av Sverge "var" stort och sedan koppla det till att invandringen dragit ner sverige är ju först och främst en förolämpning mot alla svenskar! Vilket jävla hån mot det faktum att vi är ett rikt, framgångsrikt land som tånjuter en av världens högsta levnadsstandarder.

Invandrare har inte skapat brottslighet som inte fanns i sverige förut. I princip är det alltid så att låga sociala grupper står för en stor del av vardagsbrottsligheten; och vilka som utgör denna grupp varierar över tid. Ett tag var det "tattare" som ansågs stå för brottsproblemet, uteliggare, fattiga, arbetare, finnar och så vidare. Nu den oerhört breda gruppen "invandrare", där f.ö våra nordiska invandrare står för den högsta överrepresentationen i brottslighet; inte "muslimer". Utan invandrare som (generellt) sett de som står lägst i samhället, skulle någon annan grupp få skiten. Så är det och har alltid varit.

Att sedan beskriva det negativa med "invandring" och koppla detta till muslim är ytterligare ett tecken på ignorans och främlingsfientlighet.

Truto - Ej medlem längre2009-04-23 18:45
Antal inlägg: 38

dudeniro:
Tror du på det där själv eller försöker du bara skoja med oss?

Betapetaren2009-04-23 18:50
Antal inlägg: 21

Om inte dudeniro tror på det själv så gör åtminstone jag det, tycker han sätter huvudet på spiken faktiskt.

sally93 - Ej medlem längre2009-04-23 18:53
Antal inlägg: 1032

Kan man tolka alla positiva inlägg som att Sverige nu är redo att anta islam som sin religion?

Betapetaren2009-04-23 18:55
Antal inlägg: 21

Varför skulle vi göra det när en mycket liten minoritet faktiskt är muslimer?

sally93 - Ej medlem längre2009-04-23 18:59

Varför inte?

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-23 19:03

Truto, självklart gör jag det. Och till skillnad från dig kan jag underbyggda det med fakta, medan du endast går på din trångsynthet? Får åtminstone den känslan.

I am game, säg bara till.

Goliath II - Ej medlem längre2009-04-23 19:04
Antal inlägg: 460

Jaaa! Vi konverterar allihop! En underbar religion, på intet vis förtryckande eller (kvinno)fientlig. Och det är trots allt en världsreligion.

Truto - Ej medlem längre2009-04-23 19:09
Antal inlägg: 38

Nja, det han sade lät mer som politiskt korrekta mantran. Börjar man bryta ner det hela lite så är det inte alls så som han säger.
Vår levnadsstandard har sjunkit ganska rejält. Från en delad förstaplats på 70-talet så ligger vi i OECDs bottensats. HAN kanske tycker att han själv har det bra men det är inte den bild väldigt många har där det snålas och dras in. Det är i allmänhet de som påverkas minst som gapar mest. Det är de som INTE bor i invandrartäta områden som alltid vet bäst hur rasistiska alla andra är.

Invandringen HAR skapat helt ny brottslighet. Det är väl de flesta överens om. Jag hade då aldrig hört talas om gruppvåldtäkter med småflickor och söndertrasade underliv tidigare. Det finns fler exempel men jag vet att det inte är populärt att höra.

Men en annan fråga... Hur ställer du dig till att helt släppa invandringen fri? ALLA som vill komma får komma och omedelbart ta del av full svensk levnadsstandard enligt socialbidragsnorm. Skulle det passa herrn?

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-23 19:09

Goliath; om jag förstår ditt inlägg rätt som ironi så kan man väl säga så här: Relativt sett och generellt uttryckt så är väl "islamska" länder inte direkt i första ledet vad gäller mänskliga rättigheter och jämställdhet.

Frågan är vad din ironi egentligen bevisar? Att muslimer därmed (by association?) står för samma sak, oavsett var i världen de befinner sig? Att vi behöver frukta islam? Om det handlar om samhällsutveckling, så är det väl ingenting som säger att andra samhällen också kommer att utvecklas mot ökad demokrati, medborgerligare rättigheter och jämställdhet - precis som vi gått från liknande kvinnosyn till "vår perfekta och idealiska" situation på mindre än ett århundrade?

sally93 - Ej medlem längre2009-04-23 19:16

Dudeniro. Muslimer världen över står vekligen inte för samma sak. Många muslimer har flytt till oss från ett förtryckande islam.
Var skall dom nu ta vägen om vi accepterar att även de med fundamentalistisk inriktning även får verka här?

Goliath II - Ej medlem längre2009-04-23 19:18
Antal inlägg: 460

Fruktan i den bemärkelsen att jag INTE kan godta det förtryck som folk (främst kvinnor) inom islam fortfarande lever under. Och när det gäller muslimer här i Sverige så må det vara en inte alltför stor mängd, men de TAR MED sig sina förtryck, de UTÖVAR sina förtryck och - underligt nog - de FÅR göra på detta vis.

Jag har ingenting emot människor från andra länder varken här eller i deras. Däremot har jag många gånger något emot deras medföljande agerande (religion) som går stick i stäv med våra värderingar och lagar. Om jag av någon anledning åker till låt säga Afghanistan, så säger det sig väl självt att JAG måste anpassa mig till DERAS seder och bruk, inte sant!? Tror ni jag kan knalla runt målad, i kortkort och högklackat, prata som jag är van vid här osv? Nej. Just det.

Truto har rätt. De som själva bor på Lidingö eller i Bastuträsk har nog inte en aning om vad de pratar om. Men de är fina och icke rasistiska. What a Halleluja moment!

uisge beatha - Ej medlem längre2009-04-23 19:20

Jag tror inte Islam i sig är mer förtryckande än ngn annan religion... de som flyr förtryck flyr nog mer en viss regim än en religion. Annars hade ju alla som flytt konverterat - och så är inte fallet.

sally93 - Ej medlem längre2009-04-23 19:24

Vem som helst får konvertera till islam. Man får som muslim däremot aldrig konvertera till en annan religion (enligt en muslimsk vän till mig).
De som har flytt har flytt från bl.a tvånget att bära slöja, burka osv.
De blir nu ofta hårt ansatta av sina fundamentalistiska landsfränder.

sally93 - Ej medlem längre2009-04-23 19:26

Men vi är ju så snälla här så vi tolerar det. Och tom försvarar det.
För vi vill ju vara snälla mot alla.:-)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?