Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 486 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-23 13:03 | |
![]() | Ett annat exempel på kvinnlig logik är när en kvinna hittar ett plagg som är nedsatt från säg 900 till 500 kronor. Hon har inget behov av plagget men kan inte motstå att köpa det eftersom hon "tjänar" 400 kronor på affären. "Hon" kan förresten med fördel bytas ut mot "jag". :) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-04-23 13:09 | |
![]() | känner igen mig enormt mycket där,jag lider av just det exemplet då det gäller kvinnlig logik=/ | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-23 13:09 | |
![]() | Ha ha! I know...:) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-04-23 13:11 | |
![]() | å att jag hittade till det där förbannade tradera gör inte saken bättre...*morr* | |
| micro113 | 2009-04-23 15:34 | |
![]() | Värre är väl när man, (läs jag), köper det nedsatta plagget, fast det är fel storlek -- man skall ju banta (nån gång) | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-04-23 15:55 | |
![]() | Jag har iaf aldrig hört talas om en kvinna som köper ett reaplagg två nummer för stort - eftersom hon troligen kommer att gå upp i vikt (vilket ju efter en viss ålder är oerhört mkt mer sannolikt). Kvinnor köper nog relativt ofta för små skor, för små kläder och för stora påsar godis tror jag. Det är sann optimism. :) | |
| Dyslekso | 2009-04-23 16:10 | |
![]() | Haha. Det vore riktigt kul att höra någon föra det, omvända alltså, resonemanget. "All statistik och min bristande självdisciplin indikerar att jag kommer att gå upp i vikt de närmaste åren så det här större, inte mindre reaplagget det rätta för mig." Kylig kvinnlig logik. | |
| Dyslekso | 2009-04-23 16:10 | |
![]() | "är det rätta" osv | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-04-23 16:17 | |
![]() | Ja, men en sådan logisk varelse stöpt i kvinnoform står nog inte att finna i någon del av universum tyvärr :) | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-23 16:20 | |
![]() | Nej för hon skulle väl anses vara idiot? För den kvinnliga (och även manliga) "logiken" säger ju också att vi ska se ut på ett visst sätt. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-04-23 16:24 | |
![]() | jo - men man ser ju kanske inte riktigt ut på det där "vissa sättet" bara för man köper för små kläder, va? | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-23 16:29 | |
![]() | Det var mer en tanke om det omvända som du och Dyslekso skrev. Eftersom det är tabubelagt att vara överviktig och TÄNKER man tom bli det, då måste man ju vara idiot. Eller? | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-04-23 16:37 | |
![]() | hehe..jag vet inte om jag skulle uttrycka det som idioti. Det är väl för de flesta ett faktum att man går upp några kilo med åldern? Dessutom så menar jag inte att det behöver vara överviktiga kvinnor som står och sliter i reaplaggen efter jul och nyår...utan 38/40 som optimistiskt köper toppar i 34. Det hade således (om det går som det brukar göra) varit mer logiskt att inhandla ett plagg i storlek 42. | |
| Dyslekso | 2009-04-23 16:53 | |
![]() | Nej, "idiot" är väl att ta i. Så nog även "monstruöst rationell". "Ovanligt realistisk" får man hoppas på att hennes vänner ser henne som. :) | |
| pentrollet | 2009-04-23 17:04 | |
![]() | kvinnlig logik = kokad och ego | |
| maran9 | 2009-04-23 18:05 | |
![]() | Jag måste nog ge mig in i det här... :) Min åsikt är att alla är olika oavsett kön. Visst finns det såna konstiga kvinnor som köpt för stora kläder - jag är en! Även köpt skor i en storlek större. Jag skulle aldrig köpa för små skor, fy sjutton vad ont det skulle göra. Eller för små kläder? Nej, då lär jag ju verkligen se fet ut. Jag vågar ofta men inte alltid be om det jag önskar men det har krävts träning. Att kvinnor - men även män - ibland har konstig logik tror jag beror på dåligt självförtroende, att inte tycka om att pappan till barnen umgås med "min" familj bottnar nog i att man är rädd för att de kanske ska tycka om honom, fastän jag inte gör det, kanske t.om. mer än mig!!! Att våga be sim man/familj/sina barn/kompisar osv om det man vill är svårt om man nån gång fått ett nej, det är alltför lätt att man tar det personligt. Men, det vet jag, det finns både män och kvinnor som tänker så, även om det kanske är vanligare hos ena könet. Jag tror också att kön till vissa delar är en social konstruktion. Självklart finns det fysiska skillnader, men många egenskaper/beteenden är vi uppfostrade till och andra lägger vi oss till med, kanske även vår "kvinnliga" logik? | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-24 01:36 | |
![]() | Maran9: jag tror verkligen att du har en poäng där! Att en del kvinnor lär sig eller rent utav lär sig utnyttja dumhet (kvinnlig logik) för att få sympatier eller attrahera nån. Som t ex stoppa in ett finger i truten och fladdra med ögonfransarna i ett försök att se...söt ut. Fenomenet är i mina ögon bara läskigt, men det får stå för mig. Men ändå, att det är så pass vanligt förekommande att många tjejer tar för givet att de inte kan eller förstår saker för att vinna sympatier hos män som de vill ska hjälpa/rädda/skydda/älska dem. | |
| Pseudonymf | 2009-04-24 01:39 | |
![]() | Jag stoppar jämt in ett finger i munnen och fladdrar med ögonfransarna. Dock vet jag inte om det verkligen hjälper, vill jag ha nåt brukar jag använda mig av andra "hjälpmedel"... | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-24 01:41 | |
![]() | Pseudonymf: så pass, nu måste jag ju bara fråga vad de hjälpmedlen är när fransarna o fingret i truten inte hjälper? | |
| Pseudonymf | 2009-04-24 01:43 | |
![]() | Det sitter mellan stortårna, vildvittra, mellan stortårna... | |