Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 499 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:28 | |
![]() | Tack alla invandrare som kämpar så mäktigt med det svenska skattesamhället och säkrar den välfärdsnivå trotts alla fördommar lyckas hålla. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:29 | |
![]() | *som vi trotts alla fördommar lyckas hålla. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:31 | |
![]() | CHL: Tycker det är rent ut sagt förjävligt att sitta och kränka och beskylla 1,4 miljoner invånare pga deras etnicitet för att sen ge upp, utan att förklara dig. Dina erfarenheter är NIENTE som försvar för dina uttalanden! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:31 | |
![]() | Byt ut "inte rasist" mot "fördomsfull", "generaliserande", "etnocentrisk" så kanske det passar bättre då CHL? Hur skiljer du dina (hemliga) erfarenheter från fördomar? OM du i själva verket nu säger att det handlar om att "vi tar emot det vi inte tar hand om" så menar du nu alltså att vi alla missförstått dina inlägg och att det i själva verket är så att du kritiserar "oss" (dig själv, vårt samhälle) för att vi inte kan förvalta "invandrarkapitalet"? Har jag förstått dig rätt. Det som gör dig fördomsfull och främlingsfientlig är ju att du beskriver det som att "bjuda in problem". Menar du att det per defintion är "problem" som vi bjuder in. Jag anser att problemet skapas här i sverige av det faktum att vår integrationspolitik misslyckats. Som svensk tror jag man missar ibland hur litet och "smalt" sverige är. Jag har inte träffat en ända "invandrare" i USA. "Invandrare" används i sverige, och har kommit att bli någonting negativt. Här träffar jag somalier, turkar, afghaner, indier, men INGEN beskrivs som invandrare. Det intressanta är då att som oftast (men inte alltid) blir det inte så att dessa människor klumpas ihop till en grå massa (invandare) som får stå för "problem", så som din bild ser ut CHL. | |
| micro113 | 2009-05-01 22:33 | |
![]() | CHL Just det faktum att du baserar dina åsikter på dina egna erfarenheter gör det till fördomar. Den lilla klick du vet något om är knappast representativ för den stora massan. För du har väl knappast umgänge och erfarenhet av ett statistiskt slumpmässigt urval? Och du baserar inte dina åsikter på den empiriska forskning och den statistik som finns - enligt egen utsago. Alltså är det just fördomar du för fram..... | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:34 | |
![]() | barbi, kör du tag-team med CHL nu då för hon skall bestämt gå! Nej, man blir inte nasse för att man är fördomsfull. Det är väl för väl att de som är främlingsfientliga kan skydda sig bakom det! Eller klassikern "jag är inte rasist!" (Nähä du, du tror inte på rasläran!?) | |
| barbi | 2009-05-01 22:36 | |
![]() | kan ni bevisa att det inte är så som chl skrev? | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:38 | |
![]() | Orka vara enögd. Invandrare kan snacka för jäkla mycket skit om svennar också. En idiot är en idiot är en idiot. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:38 | |
![]() | Barbi, man kan ju börja med att bevisa att hon har fel i sina generella uttalanden eftersom de flesta invandrare faktiskt jobbar och gör rätt för sig. Arbetslösheten är högre bland invandrare än svenskar, men det är fortfarande 70% av dem som jobbar! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:39 | |
![]() | Low, det är sant och bevisar bara att "it takes one (enögd) to know one" | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:44 | |
![]() | Nja, den logiken förstår jag inte. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:46 | |
![]() | Man kanske kan börja med och bevisa hur många invandrare som har blivit nekat jobb pg a sin utländska härmkomst? Fast det är väll redan vedertagen kunskap och något vi inte gärna påvisar statistiskt. Hur många invandrare är det som inte får ett kompetent bemötande hos psykiatrin måntro? | |
| skrabban | 2009-05-01 22:48 | |
![]() | Jag bor själv på Rosengård och har sett hur det går till med egna ögon. Jag tycker det är rätt beslut att polisen inte ska patrullera på Rosengård så länge deras liv riskeras. Varken räddningstjänst eller polisen får arbeta ifred utan de utsätts för stenkastning och förstörelse av fordon. Det är ett gäng ungdomar i Rosengård som hämnas på polisen på detta sätt. Har läst om det i tidningen också. Så Ni som inte ens bor i Malmö ska inte uttala Er om hur det går till. Man ska inte dra alla utlänningar över en kam som det heter, för det finns en hel del som sköter sig. Jag undrar hur Ni själv hade känt Er om polis och räddningstjänst inte kan släcka bränder och patrullera. Nästa gång kan det vara Era liv det gäller. Jag åkte taxi hem en kväll när det var som värst. Polisen hade spärrat av Amiralsgatan mellan Kattarpsvägen och stora Rondellen i Rosengård. Jag fick gå en bra bit för att komma hem så jag vet vad det handlar om. | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:50 | |
![]() | Då blir det ju vild gissningstävling om vi ska försöka få fram några svar på de frågorna. Men jag antar att du var retorisk i din frågeställning. | |
| Småplock | 2009-05-01 22:51 | |
![]() | Det finns MÄNGDER med människor som har samma eller liknande erfarenheter som CHL. Men de flesta törs inte komma fram med dem eftersom det anses fult. Man skall tiga och lida och guuuud nåååde den som ens knyter näven i byxfickan! Sverige är ett ganska extremt land när det gäller invandringen. Faktiskt. Det finns väl inget annat västland som tagit in så mång i förhållande till sin befolkning. När man läser här så får man intrycket att invandringen inte lett till några problem alls! Inte ett enda! Nåja, lite kanske men även de bortförklaras med att det är vi svenskar som inte kunnat anpassa oss till gästerna. Och du Viktor, om inte egna erfarenheter skall kunna utgöra grund för hur man förhåller sig till saker och ting, hur skall man då göra? Skall alla lyda dina tankar och idéer? Har hon dåliga erfarenheter av invandrare så skall hon givetvis ha rätt att tycka illa om dem. Du får ju tycka som du vill. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:54 | |
![]() | Jo, jag litar på folks intuitiva bedömning i dom frågorna. skrabban, tack för svaret där. skönt med lite insikt. Jag kan dock hålla med viktor där, att jobbar man som polis och brandkår så ingår det i lönesättningen. Det är onekligen en politisk fars som berättar mer om vår regering än fotfolket. | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:54 | |
![]() | Det är bättre att ta upp problemen till ytan och dissikera dem än att köra med detta erbarmerliga PK-daltandet. Good night Sweden, wherever and whoever you are. | |
| micro113 | 2009-05-01 22:56 | |
![]() | Småplock Man har givetvis rätt att tycka vad man vill, men man bör kunna skilja på vad som är just fördomar och vad som är en gällande sanning. Jag har många åsikter som jag baserar på egen erfarenhet -- men det förtar inte att den smala faktabas jag då använder mig av gör att mina åsikter baseras just på mina egna fördomar - erfarenheter - och inte på en reell sanning. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:56 | |
![]() | småplock, jag är uppväxt i en av sveriges mest invandrartäta områden. När jag gick i femman hade vi 3 helsvenskar och 29 med invandrarbakgrund i klassen. Jag kan inte annat än instämma att du går under kategorin rasist. Ditt personliga tillkortakommande projicerar du ut på dom som garanterar din framtida välfärd. | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-05-01 22:58 | |
![]() | Om det finns någon välfärd kvar att fördela. | |