Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 906 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nettan23 | 2009-05-17 17:02 | |
![]() | Robban: Haha! Från sambo till skaffa barn med okänd karl, det e t.o.m. för galet för mig ;D | |
| DennisPlz | 2009-05-17 17:35 | |
![]() | Barn skaffar man enbart av egoistiska skäl, allt annat är självbedrägeri. ... om du inte är med i en sekt där du har barnafödande som huvuduppgift. I så fall är det för ett högre syfte. | |
| uberbacon | 2009-05-17 17:36 | |
![]() | Jag hatar att vara petig med definitioner, men att det är så pass populärt att föra sig med uttrycket "meningen med livet" får det att vrida sig i min mage. Just *livet* i bestämd form låter så generaliseringsvänligt att diskussionen blir till en vild debatt huruvida blått är snyggare än gult på hus. Alla har vi liv, alla har vi olika liv. Jag tycker absolut det är fint att höra någon säga "du är meningen med mitt liv" eller "mina barn är meningen med mitt liv", eller varför inte "jag är meningen med mitt liv"? Men mitt liv är inte ditt liv och inget av dem kan nog tjäna som definition för livet. - Som Yamaha antyder, är det egentligen bara patetiskt av nymammor att hävda hur fantastiskt det är med barn => det borde vara lika fantastiskt för alla. Hallå hjärntvättad. | |
| Limer | 2009-05-17 17:41 | |
![]() | Så klokt summerat av Uberbacon. *nickar instämmande* | |
| Robban_dårå - Ej medlem längre | 2009-05-17 17:43 | |
![]() | Jo, men det är ju kul att höra olika åsikter i frågan ändå. | |
| Mammaoxå | 2009-05-17 18:16 | |
![]() | Jag får så många stunder av glädje tillsammans med mina barn och barnbarn och det ger mig mening med mitt liv. När smällarna kommer en efter en så kan man alltid trösta sig med glädjen som de ger när man träffar dem. Men när sonen kommer och säger att han ska ta motorcykelkörkort undra jag varför man skaffar barn. Man oroar sig för dem hela livet. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-17 18:19 | |
![]() | Jag har kommit på meningen med livet. Det är när man gjort/varit med om en del man eg inte är så nöjd med men man får finna sig i att så här blev livet. Då kommer räddningen, en inre skyddsmur som envetet övertygar dig om att just detta är din mening med livet. T.ex. man får barn lite oväntat, man får cancer mm | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-17 19:28 | |
![]() | Jag skulle aldrig vilja vara utan mina barn. Det är klart att det fyller en stor mening i mitt liv i alla fall. Men som någon sa att har man inte barn så får man hitta andra saker att fylla sitt liv med. Jag lever inte enbart för mina barn utan försöker hitta meningfulla saker som jag mår bra av att göra. I synnerhet nu när barnen börjar bli stora och inte har samma behov av min omvårdnad längre. | |
| Robban_dårå - Ej medlem längre | 2009-05-17 19:29 | |
![]() | Jag är lite rädd att bli totalt ensam på ålderns höst också. Det blir man ju oftast inte om man har barn. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-17 19:30 | |
![]() | Det kan jag förstå att du oroar dig för robban. Men det är inte försent än, du har ju lång tid på dej som man att avla av dej:-) | |
| nettan23 | 2009-05-17 19:31 | |
![]() | Robban: Njaee, va inte så säker på det! :S Alla gamlingar på hemmen sitter ju jämt helt allena, vart e barnen då? Plikt hälsar på ngn gång i månaden! Men ja man ökar ju chanserna hehe, samma tanke har slagit mig med :) | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-17 19:34 | |
![]() | charlie chaplin fick barn när han var 70, men han var för gammal för att orka lyfta dem... | |
| Dyslekso | 2009-05-17 19:41 | |
![]() | "In Daniel Gilbert's 2006 book "Stumbling on Happiness," the Harvard professor of psychology looks at several studies and concludes that marital satisfaction decreases dramatically after the birth of the first child—and increases only when the last child has left home. He also ascertains that parents are happier grocery shopping and even sleeping than spending time with their kids. Other data cited by 2008's "Gross National Happiness" author, Arthur C. Brooks, finds that parents are about 7 percentage points less likely to report being happy than the childless." www.newsweek.com/id/14379 2 Enligt det ovanstående blir man alltså _inte_ lyckligare av att ha barn. Man kan väl iofs anse att barn är "meningen med livet" iallafall, trots att de kanske gör en en smula olyckligare. Barn kanske inte skiljer sig från så mycket annat på det sättet att man inbillar sig att bara man har dem blir allt bättre. Och tabut för att faktiskt säga att barnen får en att må sämre lär ju vara rätt stort, särskilt för mammor. | |
| Minta | 2009-05-17 19:46 | |
![]() | Är det lättare för män? | |
| minus2007 - Ej medlem längre | 2009-05-17 19:54 | |
![]() | Är förmodligen inte föremålen i sig som avgör, snarare känslan av obestridlig och livslång kärlek som infinner sig. Min sanning är att denna känsla inte finns representerad vid något annat tillfälle i livet. | |
| Dyslekso | 2009-05-17 19:54 | |
![]() | Jag vet inte, det var en ren spekulation baserad på antagandet att moderskapet anses som "heligare" än faderskapet. | |
| nettan23 | 2009-05-17 19:56 | |
![]() | Det tror jag visst att det finns, man måste inte skaffa barn för att bli "riktigt" lycklig :O Finns annat här i livet! | |
| nettan23 | 2009-05-17 19:57 | |
![]() | Heligare och heligare, klart det blir en annan kontakt för mamman att bära ett liv i sin mage, kropp, känna allt! :) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-05-17 20:04 | |
![]() | Det finns även barn/vuxna som vänt sin förälder/föräldrar ryggen. Av olika anledningar som jag inte känner till. Lycka innefattar mycket i livet. Barnen blir vuxna och leva ett liv genom barn eller barnbarn är inte en lösning för mig. Tycker det är bra att kvinnan/mannen har en valmöjlighet så långt det går. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-05-17 20:05 | |
![]() | I don't have barn. They're too expensive. | |