Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 694 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:22 | |
![]() | Goliat-Var inte så förbaskat trångsynta ni som "inte skulle gilla om 20-åriga dottern kom hem med en mycket äldre kille". Hey - det är inte ert liv! Trångsynt är nog det minsta som någon av mina vänner eller jag själv skulle kalla mej. Säger bara att jag egentligen inte vet hur jag skulle reagera. Men jag tror att jag inte skulle bli så glad. Men precis som du säger och jag också har sagt så är det inte mitt liv när min dotter blir 20 år. Jag önskar egentligen bara att mina barn ska vara lyckliga och må bra. Om det skulle vara med en respektive som är 30 år äldre så får jag helt enkelt gilla läget. Jag skulle hålla mina åsikter för mej själv och välkomna honom/henne i mitt hem. Vad än mina barn gör så kommer jag alltid älska dom och respektera dom:-) Men en liten fråga till dom som har barn. Tex gräddnos, om din son kommer hem med en kvina som är lika gammal som du eller äldre. Hon kanske har barn och barnbarn. Hur skulle du reagera? Jag menar du skulle väl ändå kunna kännas lite konstigt även om man inte fördömmer det? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:24 | |
![]() | :( | |
| YlBjörn | 2009-05-24 20:29 | |
![]() | Morsan träffade en tjugo år yngre snubbe, och det har hållit i 30 år...fast dom hade visst nåt brejk på ett par år i mitten. Den snubben har jag aldrig haft nåt gemensamt med, och hade inte haft det om han varit 20 år äldre heller. Det handlar om personlighet och inte ålder. Så länge morsan mår bra är det ok. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:30 | |
![]() | Trångsynt vet jag inte om jag heller är, men jag skulle mest tänka på dotterns väl och ve! Utnyttjande och sånt skulle nog passera i huvuvet innan man vet vem det är. Samma gäller ju om någon av mina söner kom hem med en donna i min ålder (som är 27 fortfarande)!! :D Men visst, är det äkta kärlek så varför inte.. Det skulle bara kännas lite konstigt att ha en svärson/dotter i min egen ålder, tror jag.. ;) Fast å andra sidan blir vi ju pensionärer samtidigt så då kan vi gå på bingo och åka på ålandsbåten och sånt medans ungdomarna arbetar..:D | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:33 | |
![]() | vem har sagt till vem att den inte ska göra som den vill? vet inte om det divideras så mycket heller alla verkar ju bara tycka att det är kärleken som räknas och aldrig något annat. om man nu inte är helt igenom perfekt, stark och solitär så kan ett förhållande med stora ålderskillnader ha speciella fördelar och problem. det är rätt intressant och kanske kan talas om utan att det ska reduseras till trams, rädsla och ramtänkande. vilket det säkert också är men angeläget för den det berör oavsett. själv har jag erfarenhet av två förhållanden med stor ålderskillnad. det ena jag 16-30 med man 26-30. det andra jag 34-35 han 23-24. i mitt första förhållande kan jag säga att jag verkligen inte blev utnyttjad. men att en vuxen (?) man ändå valde att vara med ett barn (!) hade både sina orsaker hos honom och konsekvenser för mig. i det andra valde jag att avbryta, och det var rätt bittert faktiskt för att jag kände att om någorlunda jämnspelta på vissa plan nu så skulle det bli ohållbart i längden. när han ville ha barn tex. dessutom är jag fåfäng och jag såg problem även där med stigande ålder. kan tillägga att jag är en ganska (extremt?) okonventionell människa i övrigt. men dessa problem såg jag och upplevde. löjligt eller bara komplext. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:35 | |
![]() | kissed- jag skulle reagera negativt. sen hur jag skulle agera, beror på övriga omständigheter. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:46 | |
![]() | Vadå väl och ve ewaleena? Du menar att hon inte klarar av att ta egna beslut? Om hon kommer hem med värsta punkaren då? Eller en tjej som är 20 år äldre? Eller någon annan som inte passar in i "ramen"? | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:49 | |
![]() | Ursäkta om jag låter lite bitsk. Blev lite irriterad bara. =) | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:50 | |
![]() | Jag har aldrig träffat någon genomgående snäll och vettig hebefil. Har ni? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:51 | |
![]() | Men varför muckar du goliat?? Förstår du inte vad vi säger, både ewalenna och jag. Missa du något i det inlägg som jag nyss skrev? Postar det igen så får vi se om du hänger med, det finns inga ramar. Sluta hitta problem som inte finns mer än i din fantasi. Citerar mej själv:Trångsynt är nog det minsta som någon av mina vänner eller jag själv skulle kalla mej. Säger bara att jag egentligen inte vet hur jag skulle reagera. Men jag tror att jag inte skulle bli så glad. Men precis som du säger och jag också har sagt så är det inte mitt liv när min dotter blir 20 år. Jag önskar egentligen bara att mina barn ska vara lyckliga och må bra. Om det skulle vara med en respektive som är 30 år äldre så får jag helt enkelt gilla läget. Jag skulle hålla mina åsikter för mej själv och välkomna honom/henne i mitt hem. Vad än mina barn gör så kommer jag alltid älska dom och respektera dom:-) | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:51 | |
![]() | word, plumspapper. inte jag heller!:) | |
| emmylish | 2009-05-24 20:52 | |
![]() | Ja. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:52 | |
![]() | Precis lusdrama, håller med. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:52 | |
![]() | Undrar då varför du tar åt dig så kissed... om det inte alls är du som beskrivs. | |
| Tess 08 | 2009-05-24 20:52 | |
![]() | Jag har en "thing" för äldre män! Nu menar jag inte 94-åringar, men jag tror inte jag skulle tacka nej till ett förhållande med någon (som jag alltså var intresserad/kär i) om han var 50... eller något år över :) 8 år är inte helt fel det heller :) Jag har svårt att tro att jag skulle kunna känna dragning till yngre män, men vad vet man :D | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:55 | |
![]() | Tar inte åt mej goliat men jag undrar över hur du läser om du uppfattar både mej och ewalenna som fördomsfulla och använder ord som "faller inom ramarna" Jag kände att ewalenna och jag hade lika uppfattning i ämnet och reagerade då på det som du skrev emot henne. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:56 | |
![]() | Vem snackar om hebefiler här? Jag har nog inte ens träffat någon alls.. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:58 | |
![]() | Jag snackar om hebefiler. Jag tyckte det var bättre än att nämna nazismen. | |
| SimonG81 - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:59 | |
![]() | Kärleken har ingen ålder och åldern har ingen kärlek! | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-24 20:59 | |
![]() | Jag har inte nämnt någon av er kissed förutom i inlägget 20.46, som svar på evaleenas "Trångsynt vet jag inte om jag heller är, men jag skulle mest tänka på dotterns väl och ve!" Jag menar att rädsla för utnyttjande kan väl ändå inte vara avhängigt av partnerns ålder?? Det verkar märkligt och ja, trångsynt! | |