Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 16:57 | |
![]() | bitte: absolut:men hur ska jag kunna betala min hyra om jag tjänar hela 1600kr/månad? då tvingas jag söka socialbidrag eftersom den nya regeln säger att deltidsarbete inte räknas i akassan eh jag tror inte ni tänker riktigt sen är det ju så att de här 1600 kronorna är endast OM jag lyckassälja vad det nu ärman måste sälja nä hörni då hade jag hellre hoppat från en bro och varit en socialbidragstagare mindre för statistiken btw: om ni är oroliga: jag HAR jobb from vecka 31 | |
| - Shine - - Ej medlem längre | 2009-05-27 16:58 | |
![]() | Gimp, jovisst det är lite/låg men du kan iallafall jobba ändå, så du har något att göra + får lite erfarenhet, och samtidigt får lite bidrag så får du iallafall lite pengar som räcker.. Visst du kanske kan krävalite högre än 40 kr i timmen :-) | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 16:59 | |
![]() | det handlar om värdighet jag blir ledsen när jag ser hur ni värderar andra människor men visst, starkt av dem som försöker kan meddela att jag inte känner EN enda person över 15 år som skulle jobba för 40kr/h | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 16:59 | |
![]() | shiine: nej, mannen där rekommenderade mig att INTE ta jobbet eftersom de vände sig till personer runt 16-18 år | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 17:00 | |
![]() | oavsett hade det varit omöjligt då deltidsregeln forf finns inom akassan | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 17:01 | |
![]() | och jag har erfarenhet så jag måste radera från min cv när jag söker jobb | |
| Måns_E | 2009-05-27 17:01 | |
![]() | Ja lite mer än 40 spänn i timmen bör man väl värdera sin tid och sitt kunnande? | |
| pensionären | 2009-05-27 17:02 | |
![]() | Ja till -shine- jag tycker att göra rätt för sig utan bidrag är det viktigaste. Jag har städat, jobbat som vårdbiträde, jobbat natten på pappersbruk, tagit hand om 3 barn under tiden, läst sedan, utan bidrag. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 17:05 | |
![]() | tack måns och ni andra: visst en praktikplats KAN ge jobb. men trist att behöva jobba för halva lönen på ett jobb som du har 7års erfarenhet för att få 1 veckas jobb med riktig lön (givetvis hoppas vi på mer) men så kan det se ut och HADE inte praktikplatser funnits, hade ju de här arbetsplatserna tvingats anställa folk på riktigt, ist för att utnyttja praktikanter. jag är naturligtvis glad att de tycker om mig och vill ha mig där iaf. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 17:06 | |
![]() | jag röstar på medborgarlön och pensionären, har du kanske en man? | |
| - Shine - - Ej medlem längre | 2009-05-27 17:10 | |
![]() | Man kan KLARA sig utan bidrag om man vill. Jag är säker på att många är för lata o ville bara leva med bidrag men vissa söker självklart för fullt för att kunna få jobb men många ljuger och luras till försäkringskassan,soc o.s.v för att kunna slippa jobba.. Det är helt sjukt värld vi lever i nu.. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 17:10 | |
![]() | men jag lever inte på bidrag | |
| - Shine - - Ej medlem längre | 2009-05-27 17:12 | |
![]() | Jag menar DE flesta. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 17:12 | |
![]() | shine; sanningen är att det är lågkonjunktur och ont om jobb folk får för mig vara hur sjukskrivna de vill låt de jobba dom vill. och vissa borde kanske gå ner i arbetstid jag röstar på 6h arbetsdag tänk vad barnen skulle må bättre och folk skulle bli gladare på jobbet och fler skulle få jobb | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 17:13 | |
![]() | som* | |
| Måns_E | 2009-05-27 17:13 | |
![]() | Jag tror att väldigt få vill leva på bidrag och är lata. Jag tror att de allra flesta vill ha ett jobb som åtminstone känns någorlunda meningsfullt, och där man åtminstone får något tillbaka i form av såväl bekräftelse och rimligt med pengar för den arbetsinsats man gör. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 17:13 | |
![]() | men "de flesta" i sverige jobbar ju faktiskt | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 17:14 | |
![]() | måns: thank you | |
| - Shine - - Ej medlem längre | 2009-05-27 17:15 | |
![]() | Alla har olika synpunkter men iallafall har jag sett att vissa lever på bidrag för att slippa söka jobb... | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 17:19 | |
![]() | okej och de är i din ålder då? eller knarkare? som sagt, människor mår bra av att jobba och vill sysselsätta sig att vara på en arbetsplats man inte trivs borde ju inte vara ett tvång som vi sagt tidigare, då jobbet inte görs med glädje, vem vill ha en sådan medarbetare? märker att det är så det fungerar på intervjuer med Ingen anställer någon som inte är motiverad hur mycket man än låtsas | |