Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade52
Mobilspel
Pågående20 018

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kjempegrejt2009-06-10 18:58
Antal inlägg: 317

Varför ligger denna tråden i snack? hör hemma i seriöst tycker jag!

Ps.. du har mail nella :)

Kämpa på.. kram på dig

nella356492009-06-10 21:52
Antal inlägg: 282

Ok, Anneli då får man ju verkligen hoppas att sommaren går fort :/
Tack för mejlet Kjempe :)

toovrida2009-06-10 22:11
Antal inlägg: 121

Hoppas allt fixa sej Nella. Lider med dej. Jag har gått igenom precis det samma med min dotter. Hon skulle läggas in men grät så som din son så läkaren beslutade att sjukskriva mej ochatt jagskulle vara med henne dygnet runt, sjukskrev mej i 3 månader. Men försäkrings kassan gick inte med på detta hon var ju 18 år, alltså inte ett öre men det var det värt.
Idag efter 2 år mår hon bra men få ta en tablett om dan ( ZYPREXA) och så har hon ständig kontakt med psyket

nella356492009-06-11 06:42
Antal inlägg: 282

Denna försäkringskassa är ju helt sjuk!! Beundrar dej som orkade, det ska ja oxå göra..Och det hjälper såå att vara här o skriva med er alla som stöttar.
Min son hade ringt mormor igårkväll o velat åka hem, men hon förklarade att de va bäst han gav det en chans.

Jag ringde på kvällen o då vilade han (pratade bara med skötaren)
Idag har jag beslutat mej för att gå till jobbet, passa på när jag kan vara någorlunda lugn, ja vet ju att han inte kan göra sig illa iaf.

Ska ringa i fm sen o hoppas att han beslutar sig för att ge de ett par dar, annars får jag föröka med sjukskrivning..om de går..

Gimp2 - Ej medlem längre2009-06-11 09:38
Antal inlägg: 2385

jag känner TVÅ som valt att dö under "behandling" med antidepp.

och lägg tråden under seriöst

Gimp2 - Ej medlem längre2009-06-11 09:40

btw är det gifter i dessa preparat vare sig du vill eller inte apan.

Gimp2 - Ej medlem längre2009-06-11 09:44

det finns alltid
ALLTID en annan väg

Femme_Fatale2009-06-11 10:04
Antal inlägg: 709

Jsg känner betydligt fler än två som blivit friska efter behandling med antidepp.

Gimp2 - Ej medlem längre2009-06-11 10:08

ja det är iaf bra

apbur2009-06-11 11:25
Antal inlägg: 9699

Men Gimp, om du vill att någon ska ta dina påståenden på allvar få du nog förklara lite närmare vad du menar med gift. Är det hjälpämnena i tabletten du ser som gift eller är det det verksamma ämnet? Menar du att saker som är beroendeframkallande är gift? Alla antidepressiva läkemedel är inte beroendeframkallande, det aktuella är det inte.

taxam - Ej medlem längre2009-06-11 11:43
Antal inlägg: 427

Nella: Jag tror att det är bra att din son blivit inlagd. Det känns naturligtvis hemskt för er båda men ni måste få adekvat hjälp. Du kan inte passa på honom dygnet runt. Är han inlagd kan man observera honom och hjälpa till med att få medicineringen rätt inställd.
Jag jobbar själv inom psykriatisk slutenvård, bl a PIVA.
Många har tyvärr en negativ inställning till psykiatrisk vård vilket är synd. Det kan nog bero på, som i så många andra fall, att bara det negativa framkommer.
Att lida av psykisk ohälsa är ansträngande både fysiskt och psykiskt och drabbar naturligtvis dom anhöriga också.
Jag tycker att man i sådana här trådar ska vara försiktig med påpekande som att det är gift i olika mediciner etc etc.
Som jag förstått är din son ganska dålig och då är det absolut en sak för proffesionella att ta hand om. Många mediciner inom psykiatrin inte bara räddar liv utan ger också fungerande liv.
Erfarenhetsmässigt brukar dom som kommer in för bl a depressioner efter ett tag tycka det är skönt att vara inlagd och få det stöd dom behöver. Hur din son kommer att reagera vet jag ju inte men jag hoppas ni får den hjälp som behövs.

Och än en gång...va försiktiga med uttalanden om både det ena och det andra här, att lida av psykisk ohälsa ska tas på allvar och då bör man nog inte uttala sig om t ex mediciners varande eller icke varande.
Hoppas det ordnar sig för dig och din son Nella.

Gimp2 - Ej medlem längre2009-06-11 11:56

apan: jag talar inte om "beroendeframkallande"
Jag menar att det innehåller substanser som lagras i kroppen och förgiftar den mänskliga kroppen, det kan bli TUNGT att bli av med.

Gimp2 - Ej medlem längre2009-06-11 12:07

och
lägg tråden i seriöst

taxam - Ej medlem längre2009-06-11 12:11
Antal inlägg: 427

Gimp: Här skriver en mamma som är orolig för sin son, då är väl ditt inlägg om att du känner två som valt bort livet under "antidepp" behandling ganska onödig? Ärfliget, yttre omständigheter, vilken sorts sjukdom...det finns ju ett många olika tillstånd av den typen av ohälsa. Om man väljer att ta sitt liv ligger det väldigt mycket under ytan som vi inget vet om. Av respekt för Nella tänker jag inte gå in mer på det.
Finns väl absolut ingen mening med att komma med skrämselpropagande mot "antidepp", den hjälper långt mer än den stjälper.

apbur2009-06-11 12:12

Gimp, jag tror dina uttalanden är alldeles för otydliga för mig och kan inte besvara dem. Vad den exakta halveringstiden för den aktiva substansen i gällande läkemedel är går att ta reda på. Jag föreslår att du gör det innan du påstår att det lagras i kroppen och blir i förlängningen en belastning.

Minta2009-06-11 12:13
Antal inlägg: 20042

Substanserna i antidepressiva läkemedel kan ge ganska svåra biverkningar som måste vägas mot risken för självmord. Nu kommer nya riktlinjer från socialstyrelsen som säger att KBT-behandling har lika bra effekt om inte bättre och bör erbjudas i större utsträckning.

apbur2009-06-11 12:15

Minta, ja, för nedstämda och självömkande. Bra som förebyggande åtgärd. För deprimerade fungerar inte KBT, vad än socialstyrelsen säger.

Gimp2 - Ej medlem längre2009-06-11 12:18

för VISSA kanske det fungerar

apbur2009-06-11 12:20

Ja, för dem som tror de är deprimerade men inte är det.

Gimp2 - Ej medlem längre2009-06-11 12:20

och vem avgör det?

egentligen

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?