Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 997 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2009-06-17 12:13 | |
![]() | Monty Ptyhon ger sin syn på saken: www.youtube.com/watc...e1 a1wHxTyo Jag tror att om man ser pengar som allt, så blir man olycklig, oavsett om man är rik eller fattig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-17 12:15 | |
![]() | Jag tycker vi fokuserar lite för mkt på att vara lyckliga. | |
| kajix | 2009-06-17 12:22 | |
![]() | Om man inte fokuserar på att bli rik och lycklig, så blir man det? Som the secret, fast tvärtom. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-17 12:24 | |
![]() | Fan vet, du får fråga någon som hävdar så. | |
| micro113 | 2009-06-17 12:48 | |
![]() | Kanske skall man nöja sig med att vara tillfreds? | |
| Sotfinger | 2009-06-17 13:07 | |
![]() | Man går väl knappast omkring och är lycklig hela tiden? Lycka är för mig en intensiv känsla, nästan överväldigande, under en kort stund. Däremellan kan man känna sig nöjd och tillfreds om man trivs med sin tillvaro. Vad som sen GÖR en lycklig är ytterst individuellt. Att vara olycklig är för mig också en ganska stark känsla, inte detsamma som att vara nedstämd eller missnöjd. | |
| Miss_jk | 2009-06-17 13:26 | |
![]() | Jag går runt och är lycklig över vissa saker hela tiden. Jag är överlycklig att ha den familj jag har och jag är överlycklig över min pojkvän. Sedan är jag superdupernöjd med vår lägenhet och tillfreds med jobb, umgånge, intressen o.s.v. Men lyckan jag känner när jag tänker på min familj och pojkvän är betydligt mer än nöjd och tillfreds. | |
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-17 19:52 | |
![]() | Pojkvän och Djurgårdens IF, mer än så behöver ingen människa. :-) | |
| skogstorparn | 2009-06-17 19:56 | |
![]() | gammalt ordspråk som stämmer bra.. "pengar är det enda den fattige har.." | |
| Skummisen | 2009-06-17 20:02 | |
![]() | Man kan ju bli lycklig av känslan att man kan försörja sig själv och sin familj. Men givetvis blir man inte lycklig av pengar. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-17 22:06 | |
![]() | Är det ordspråket en form av tröst för fattiga som inte kan få mer? | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-17 22:08 | |
![]() | Ordspråk är ett opium för de simpelminnade. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-17 22:15 | |
![]() | *en stor k*k är en klen tröst i en fattig familj* =P | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-17 22:25 | |
![]() | mitt liv är väldigt magiskt och lyckligt jag tackar för detta | |
| skogstorparn | 2009-06-17 22:35 | |
![]() | trode inte jag skulle behöva förklara detta..men för trash skull..ok vänd på det..om pengar är det enda du har är du väl verkligen fattig,eller hur? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-17 22:36 | |
![]() | *fnissar* | |
| Mr Mabini | 2009-06-17 23:43 | |
![]() | Jag är jämförelsevis fattig och är säker på att lyckan över mycket pengar inte skulle bestå särskilt länge. Men en sak som säkerligen skulle göra mig bestående lycklig vore om alla hade det lika knapert som mig. Ordet solidaritet kommer väl att plockas bort ur SAOL om några år. | |
| apbur | 2009-06-17 23:51 | |
![]() | Flytta till slummen i Bangladesh så har du löst dina bekymmer. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-18 00:26 | |
![]() | Nåväl lite mer pengar på fickan skulle väl inte skada. Kan iaf inte bli värre med mer pengar. Däremot skulle de va katastrofalt om man inte hade pengar över huvudtaget. Hatar det där talesättet "blir man lyckligare av pengar"... allt är ju relativt. Kärleken blir nog ej bättre, inte heller blir livet längre,,, men nog fan kan man göra mer roliga grejer om man har pengar, man slipper oroa sig över ekonomin, man kan hjälpa andra människor som har det svårt osv. Själv tror jag nog att om man föds med en guldsked i mun, blir man ej lyckligare bara för att man föddes rik. Men skulle en fattig jävel vinna 1 mille så skulle nog hans lyckomätare skulle höjas en aning.... som sagt, relativt. | |
| mrperfect | 2009-06-18 00:35 | |
![]() | Tänk på vad nytta man kan göra med pengar, skulle vara ganska bra för självkänslan att kunna utveckla någon prudukt som alla vill ha eller att hjälpa andra att finansiera projet för att inte tala om att hjälpa folk att komma framåt som inte har några medel | |