Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade55
Mobilspel
Pågående19 958

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lillakia2009-06-25 12:50
Antal inlägg: 849

Man kanske skulle vilja ha råd att göra saker med barnen typ på loven och så? och hur man än vänder och vrider det så har väl vissa andra utgifter också utöver hyra o el?

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-06-25 13:19
Antal inlägg: 2521

Fattigdom är ingen skam, men den är förbaskad obekväm.

sissla2009-06-25 14:14
Antal inlägg: 77

Uuuuu vad det är trist med människor som framhäver sig själva på bekostnad av andra - bror duktigsyndromet..

Man vet ju faktiskt ingenting alls hur en annan har det eller varför livet ser ut som det gör för just den personen.

trashone - Ej medlem längre2009-06-25 14:35
Antal inlägg: 18678

Nettan: Jag tror inte du vill gå in på moraldebatt.

nettan232009-06-25 15:38
Antal inlägg: 4086

Why not trasan? Folk kan göra vad dom vill så länge dom står för det! Jag personligen tycker det e mer hedersvärt att ta ett skitjobb än att sitta hemma för att det inte passar en :)

BiNo8 - Ej medlem längre2009-06-25 16:07
Antal inlägg: 3473

eloge till dig nettan23, även jag har jobbat som städerska och gör hellre det igen än att sitta hemma och utnyttja systemet, men som du sa vissa har ingen arbetsmoral:) Vissa kanske inte fick lära sig från sina föräldrar att göra rätt för sig:)

Maja G2009-06-25 16:15
Antal inlägg: 10730

Fortfarande tycker jag att ni nedvärderar städerskans jobb..Precis som om det vore det värsta man kan jobba med...

Det beror väl på vad man har för inställning till jobben. Fabriksjobb är väl inte heller så roligt, men inte blir det bättre av att gå och gnälla och tycka det är surt som f*n?

Mitt arbete som uska är ibland ett riktigt "skitjobb"..Men jag är där för att hjälpa de som inte kan hjälpa sig själva..Jag älskar mitt jobb!

BiNo8 - Ej medlem längre2009-06-25 16:18

jag nedvärderar absolut inte städjobb, jag gillade faktiskt ett av mina städjobb jag hade. Men om mitt intresse som tex nu är konst, skulle jag ju hellre vilja jobba med det än som städerska.

BiNo8 - Ej medlem längre2009-06-25 16:21

...och eftersom just städjobb nämndes tidigare så skrev jag om det. Det är ABSOLUT inte det värsta jobbet, jag skulle tex tycka att bli tvingade att bli slaktare vore 100 ggr värre, då jag är vegiterian:)
Och tack och lov att vi har människor som jobbar med "så kallade" "sämre" jobb för hur skulle det annars se ut

mommesfrites - Ej medlem längre2009-06-25 16:24
Antal inlägg: 7605

I dagsläget behöver man nästan fil kand för att få jobb som trappstädare.
Kan ärligt säga utan brorduktigmentalitet, att vi i familjen har tagit de jobb som fanns, för att slippa leva på andra och därmed en mindre inkomst också.
När bättre jobb ej fanns, sydde jag gardiner på en fabrik, tills ryggen inte höll längre. Dottern städade på hotell och tog hemsamaritjobb för att få ihop till en lägenhet.
Jag klarar absolut inte ett yrkesverksamt liv längre. Beklagar alla som utnyttjar systemet, för de som verkligen är sjuka.
Att lida av depression, ångest och utbrändssyndrom är definitivt inget pjosk heller, utan kan vara ett svårt lidande och handikapp för vederbörande.

pennyjenny2009-06-25 16:30
Antal inlägg: 528

Jag skulle nog ta nästan vilket jobb som helst, för det är dödens tråkigt att gå hemma och göra ingenting. Första arbetslösa veckan känns det okej. Läget är dock inte det bästa just nu, tyvärr. Då jag nyss utbildat mig till omsorgsassistent vill jag egentligen inget hellre än att få ett jobb inom omsorgen. Men vad ska man göra när det sparas in överallt.

nettan232009-06-25 16:45

M-gräddnos: Jag tycker att det e det värsta jag har jobbat med, men tycker inte du det, fine! Tycker du missar tanken bakom mitt inlägg.

Det var ju just att hellre städjobb än socialbidragstagare!

För övrigt, svårt att tänka mig människor som är stolta över att de e städerskor, tyvärr!

nettan232009-06-25 16:46

Bino: Kram på rej och detsamma ;) Skulle heller aldrig kunna bli slaktare, fast jag äter kött ibland *skämmas* :O

Miss_jk2009-06-25 16:46
Antal inlägg: 8941

Gräddnos: Men alla jobb ÄR faktiskt inte roliga, men fortfarande säger vi ju att det är bättre än inget. Fattar inte riktigt hur det kan vara att nedvärdera ett jobb.

katalias - Ej medlem längre2009-06-25 17:16
Antal inlägg: 2032

Yamaha, innan jag själv blev sjuk tyckte jag att utbrändhet och depressioner var suspekta diagnoser. Flera jag kände fick diagnosen men verkade friska ändå. Och andra verkade använda "utbrändhetsvågen" just för att få vara lediga ett tag med sjukpenning.

Sen blev jag alltså sjuk själv. Under de åtta år jag har kämpat mot utmattningssyndromet (som läkarna kallar det) har ja varit sjukskriven på heltid endast sex veckor. Annars har jag jobbat minst halvtid, och under tre av dessa år heltid.

Och därmed har jag inte heller kunnat bli frisk.

Att beskriva hur den här utbrändheten känns går helt enkelt inte. Dessutom är det ganska individuellt. Men nej, det är definitivt inte på låtsas, och folk omkring mig tycker antagligen att jag verkar frisk.

Jag hoppas att du aldrig bränner ut dig, Yamaha, även om det garanterat skulle innebär att du fick äta upp dina ord. Men jag har också sett folk som fuskat till sig sjukskrivningar utan att vara så sjuka (eller inte beredda att bli friska), så jag förstår verkligen var dina bittra ord kommer. Har man varit sjuk "på riktigt" är det mycket provocerande att höra folk skryta om hur de lurat till sig sjukskrivning.

Men utbrändhet och depressioner är inte låtsasdiagnoser.
Veruj me.

HardRockCafe2009-06-25 17:18
Antal inlägg: 26

vad jag reagerade på var att ungarna äter i skolan...

du ska bara veta hur hungriga dom är när dom kommer hem vid ca kl. 16.00 då dom ätit redan kl. 11.20....

antar att du inte har barn..

katalias - Ej medlem längre2009-06-25 17:26
Antal inlägg: 2032

Att ta vilket jobb som helst är inte alltid bättre än att gå arbetslös. Har en vän som tvingades ta ett lågbetalt långvik för att inte bli utförsäkrad. Men lönen gav henne flera tusen mindre i månaden än a-kassan. Om valet hade funnits skulle hon självklart inte tagit jobbet. Är hon omoralisk då?

Även om man KAN leva på extremt låga summor (dock har jag svårt att tro att TS klarade sig på 800 kr/mån) så vill man givetvis inte göra det. Kan man öka sin inkomst så att man inte alltid måste välja det billigaste framför det bättre så gör man väl det?

Nej, gnäll inte på de som gnäller. Ibland behöver man få ur sig lite av frustrationen över att inte ha råd med något utöver det nödvändigaste.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-06-25 17:34
Antal inlägg: 7605

Nej, barnen äter i regel inte särskilt mycket i skolan, särskilt inte i högre klasser. Det är oftast stressigt, bullrigt och maten är "äcklig". Många föräldrar skulle nog bli förvånade om de såg hur dåligt barnen äter och köper godis i stället.

trashone - Ej medlem längre2009-06-25 18:18
Antal inlägg: 18678

Eg, arbetsmoral är för de mindre vetande. Är man smart och lat så stannar man hemma och får pengar ändå. Det retar gallfeber på många som väljer att lida för inget. men det är erat val, låt inte det gå ut över t.ex mig.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-06-25 18:32
Antal inlägg: 2521

Hehhe, en del bajsar ur sig precis vad som helst bara för att få provocera. :) Rätt så kul faktiskt. :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?