Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 493 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ektis - Ej medlem längre | 2010-01-17 14:40 | |
![]() | nja. det räcker med att äta det rätt ofta och rätt mycket. funkar för mig iallafall. haha. eller så inbillar jag mig bara. | |
| apbur | 2010-01-17 14:55 | |
![]() | Att få håret starkare genom att äta nåt speciellt tror jag inte ett ögonblick på. För att det skulle bli någon märkbar skillnad ska man äta kopiösa mängder eller lida av någon allvarlig brist. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2010-01-17 14:56 | |
![]() | hopp | |
| ektis - Ej medlem längre | 2010-01-17 14:58 | |
![]() | det tror jag på för när jag börjat äta mer omega 3 så har jag märkt att både mina naglar och mitt hår har fått bättre kvalitét. såklart att det spelar roll vad man äter! | |
| run-marie | 2010-01-17 15:06 | |
![]() | Satyra och kanske nån mer. Vad jag menade var att man KAN ha brist på något ämne som gör att det yttrar sig till att håret inte ser välmående ut. När min frisör (sen dryga 10 år) sa att det syntes på håret att jag inte mådde bra och ev kunde lida brist på något ämne så testade jag (blodprov) hade stor brist på B-vitamin och zink. Vill inte påstå att jag har ett långt, svallande, tjockt hår men det jag har mår iaf bra idag och jag mår därav bättre. Har aldrig färgat håret, torkar inte med fön eller kletar vax eller annat i håret och ändå syntes det alltså skillnad. Eftersom jag är 64 år så kan jag ju inte räkna med att ha samma hårkvalitet som jag hade när jag var ung, men det hår jag har vill jag iaf ska se friskt ut. | |
| Satyra | 2010-01-17 15:12 | |
![]() | Ja run-marie - det syns direkt på håret om man mår fysiskt eller psykiskt dåligt - särskilt om det pågått en längre tid. Håret blir matt, skört och man fäller oftast även mer hår då. Men det är inte särdeles vanligt att man i Sverige lider brist på någon vitamin överhuvudtaget, även om man inte tycker att man äter särskilt varierat. Tvärtom är det väldigt ovanligt. Men visst - i vissa fall sker det ju ändå, som i ditt. Men att bara på vinst och förlust börja äta extra tillskott av vitaminer, utan att då vara säker på att man verkligen lider brist av det, är inte att rekommendera. Vare sig ur hälsosynpunkt eller rent ekonomiskt. ;-) | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-17 15:18 | |
![]() | Jag har också alltid undrat hur håret skulle kunna växa snabbare av att man klipper det ofta? Topparna kan ju knappast avgöra hur håret växer från roten? Jag har väldigt långt och tjockt hår. Inte för att det är bättre än kort utan för jag vill ha långt hår och trivs med det:-). Men jag slutade helt enkelt att klippa det så ofta och tog minsta lilla på topparna när jag väl klippte det. Klipper håret bara två gånger per år och det räcker på mitt hår. Sen gör jag som apbur beskrev tvättar det bara en gång i veckan. Använder i stort sätt aldrig fön eller plattång men det kan hända vi vissa tillfällen. Sen tar jag inpackning men jämna mellanrum och även en viss sorts olja i topparna. Med de knepen så växte mitt hår sig väldigt långt på några år. Har nu håret en bit in på ändan men funderar på att låta det stanna där. Vill ju inte det ska vara i vägen när man torkar sig där bak:-)) | |
| apbur | 2010-01-17 15:22 | |
![]() | Precis satyra. Det ska till en ganska allvarlig brist för att det ska ge symtom såsom sprött och livlöst hår. Det här innebär att några avokado i veckan inte spelar någon roll för hårkvaliteten. Kroppen fungerar inte så, ingen märker av en omega3-brist som några avokado kan avhjälpa. Så förbaskat känslig är inte kroppen. | |
| Satyra | 2010-01-17 15:31 | |
![]() | Comeon - vet inte om du kopierade någon annans text i ditt första stycke (eftersom jag känner igen det) eller om du faktiskt undrade över detta? Hur som helst så är det inte så att det växer fortare för att man naggar av topparna ofta, utan det orkar då bli längre och inte bara "äta upp sig själv", som det annars gör om håret redan delat sig. Då blir det inte längre TROTS att det växer, utan går bara av vid en viss längd - därför UPPLEVER man det som att det växer mer när man sköter om topparna. Så långt hår som du har är det långt ifrån alla som kan få i Sverige. Hårkvalitén hos oss är generellt rätt usel, tunna strån som inte orkar med så myket påfrestning, helt enkelt. Så att just ditt hår klarar att bli så långt utan direkt skötsel beror nog mest på bra hårgener. ;-) apbur - nä, precis. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-17 16:09 | |
![]() | Nä jag kopierade det inte utan undrade hur det låg till.Tack för svaret:) Jo det är väl inte så vanligt att man kan få så långt hår som jag har. Jag har en vän som har likadant, tror det ser lite kul ut när vi kommer tillsammans med våra manar:-)) | |
| Satyra | 2010-01-17 16:26 | |
![]() | Säkert, Comeon och en hel del avundsjuka lär ni väcka också. ;-) | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-01-17 16:44 | |
![]() | Hår som växer fortare, håret i öron,röv och näsa växer fortare ju äldre man blir | |
| apbur | 2010-01-17 17:04 | |
![]() | Haha, det stämmer nog inte heller att det växer fortare men det växer definitivt på andra ställen och blir ofta lite grövre. Män får inte mer hår i röven när de blir gubbar. Snarare tvärtom. Det är hormonbetingat. | |
| monew1 | 2010-01-17 17:28 | |
![]() | ja speciellt när brister visar sig genom fläckar på naglar osv. Men man får så klart tro på vad man vill. | |