Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade51
Mobilspel
Pågående18 738

Forumkategorier

Användare Inlägg  
___Tania___2009-08-24 20:13
Antal inlägg: 1158

Det bästa med åttiotalet var väl ändå Malena Ivarssons bok om sex, som vi fick i skolan, och som öppnade sinnena hos oss sjuttiotalister, många av oss i alla fall. Det är bra med sexualundervisning. Ju mer man kan om sin egen kropp, desto roligare sex. Tack , tack Malena!

Så länge folk gör porr och vill göra det, och andra vill titta på det, varöf inte? Det är väl inte alla som blir indragna i saker utan att vilja det, och varenda människa som jobbar inom porrindustrin är ju inte tvingad, förnedrad och nerknarkad.

Det är skillnad på om folk tittar på porr om de är i en relation, och aldrig har sex med sin partner. Då kanske man kan fråga sig vem den porrtittande partnern egentligen har en relation med. Annars kvittar det väl. Säger som någon annan tidigare. Jag skulle sätta mig bredvid! Så länge det är något som är attraktivt. Allt är väl inte trevligt, och man kan byta porrfilm, som man kan byta vilken annan film som helst.

All rädsla för sexualitet, gör ju att ungdomar letar sig vidare, för det är mänskligt att vara nyfiken på sex. Bättre med en mamma som vågar snacka vid bordet, än en som moraliserar och tabubelägger allt. Det är där man först kan lära sina ungar vad som är sunt och inte. Samtidigt har folk alla möjliga intressen och böjelser, så ska man verkligen säga till nån med någon udda fetisch eller någon del av sexlivet som man själv inte gillar, att den sysslar med nåt osunt?

Äh!

___Tania___2009-08-24 20:18

Blev lite fel på slutet, men man fattar poängen.
... ska man verkligen säga till nån med någon udda fetisch eller med ett speciellt intresse i någon del av sexlivet, som man själv inte gillar, att den sysslar med nåt osunt?

stålis752009-08-24 20:45
Antal inlägg: 110

jag fick ingen bok iaf

___Tania___2009-08-24 20:47

Du gick i fel skola! :D

stålis752009-08-24 20:51
Antal inlägg: 110

okej, så man ska sätta sig brevid, jag tänkte mer att: okej: jag räcker inte till här?

Shinesia - Ej medlem längre2009-08-24 20:53
Antal inlägg: 40

Alltså min åsikt, tittar man på porrfilm/tidning istället för sin partner så duger man helt enkelt inte..

Maja G2009-08-24 20:53
Antal inlägg: 10730

_Tania_: skrev ett långt inlägg alldeles nyss men det verkade vara alldeles för präktigt så jag raderade det, men jag måste iaf få säga att det finns mycket osunt på nätet/i blaskor som ungdomar inte bör se..

en vuxen människa gör vad den vill, men nyfikenheten vet vi ju att den är stark, speciellt hos ungdomar och då menar jag de som är 11-12-13 år, och de ser sånt som de inte bör se och inte förstår de heller..

Föräldrarna har alltid ansvaret för sina barn,sexualiteten bör man ha pratat om som allt annat.. Ungdomar ska inte vara rädda för sexualiteten men jag tycker det är skillnad på porr och älskog mellan två förälskade...

Jag hade inte accepterat om min man satt och kollade på porr dagarna i ända.

M V H Maja från Smålands Jerusalem

___Tania___2009-08-24 20:55

Det kan ju väcka nyfikenheten lite.

Jag skulle förstå den tanken om man blev utesluten, alltså att partnern aldrig hade sex med en.

Sen behöver man ju inte smyga med det som många gör, men det kanske beror på alla moraliserande människor som tabubelagt saker i evigheter. Vem vågar titta på porrfilm öppet, inför sin partner, när mamma och andra alltid påtalat hur osunt det är med porr?

___Tania___2009-08-24 20:56

shinesia, vem duger inte?

Shinesia - Ej medlem längre2009-08-24 21:01

tania, om tex du o din kille är tillsammans o han vill gärna titta på porrfilm när du sover eller är bortrest eller var än du är. så tycker han nog att du inte ens duger till sexet..förstår du?!

nystan12009-08-24 21:09
Antal inlägg: 3414

Äh, så länge jag inte behöver se på skiten så bryr jag mig inte.

katalias - Ej medlem längre2009-08-24 21:10
Antal inlägg: 2032

Shinesia, tror du verkligen det? Missunnar du din snubbe att trösta sig med lite porr när du är bortrest? Jag förundras.

___Tania___2009-08-24 21:10

Åh, Maja, det finns osunda människor i varenda gathörn i stan. Du missade delen där jag skriver att jag förstår reaktionen där partnern bara gör det. Det ska väl finnas balans också. Du nämner dock analsex i samma mening som du påpekar osundhet. Det är väl bättre att förklara hur viktigt det är med hygien, än att säga att det är osunt. Sen behöver man ju inte gilla allt själv.

Tycker porr och älskog kan passa bra ihop, faktiskt. Det är lite skillnad på våld och porr, som någon skrev innan. Inget som görs utan fri vilja, är bra. Sen gillar ju många våldsinslag i sitt sexliv, och tycker de att det är härligt, så får de väl njuta på det sättet då. De behöver inte vara hjärnskadade för att de gillar det.

Man kan bli våldtagen utan våldsinslag, och det är ju våldtäkt. Sen finns det som ju drömmer om sånt sex också och gör lek av det.

Så, man gör det man vill, så länge man inte skadar andra.

Gillar man inte att partnern kollar på porr, så kan man ju välja att ställa ultimatum eller öppna sinnet. partnerskap handlar väl om kompromisser.

Jag skulle inte stå ut med att min karl satt och åt dagarna i ända. Balans, alltså.

___Tania___2009-08-24 21:14

Shinesia, jag tror faktiskt att killar som smygkollar på porr, gör det för att de tycker det är obehagligt med allt moraliserande.

Och, ja, om min kille verkligen gjorde det i smyg, då skulle jag faktiskt ta en titt på mig själv, till slut. Många glömmer att ta hand om sig själva när de träffat nån, och går in i slentrian. Är han så feg att han smygkollar på porr, så kanske det är lika uppjagande för honom att påpeka för frugan att hon blivit en fågelskrämma.

Shinesia - Ej medlem längre2009-08-24 21:14

katalias

Han kan klara utan porr..
o SEN vem har sagt att han inte får titta på porr??
sade bara: ENLIGT MIN ÅSIKT!
läs noga!

DennisPlz2009-08-24 21:15
Antal inlägg: 4031

...och kom ihåg, om partnern läser deckarromaner och/eller ser på mordmysterier på tv så betyder det att nån kommer förpassas till de sälla inom kort.

...eller så är det helt enkelt så att partners val av litteratur/film inte är någon bra indikator för att analysera förhållandets kvalitet.

___Tania___2009-08-24 21:15

OBS: syftar inte på att alla killar som smygkollar på porr, gör det av den anledningen.

Men, ni som tar så illa vid er, pratar ni aldrig med er partner??!

Miss_jk2009-08-24 21:17
Antal inlägg: 8941

Shinesia: Så om jag och min pojkvän gängar sex dagar och han passar på att kolla lite porr den sjunde dagen eftersom jag då är i Göteborg med jobbet, verkar inte jag duga som hans sexpartner då?

katalias - Ej medlem längre2009-08-24 21:17
Antal inlägg: 2032

Shinesia, jag läste noga. Du gjorde det inte.
"Tror du verkligen det" frågade jag. Det vill säga jag undrar om din åsikt verkligen är sådan att "...så tycker han nog att du inte ens duger till sexet.. ". Och "missunna" betyder inte förbjuda. Jag har alltså inte påstått att din snubbe inte FÅR titta på porr, men att du missunnar honom det genom din inställning.

___Tania___2009-08-24 21:17

Dennis, kort och koncist :)

Satt själv och undrade, får jag läste Stephen King jämt när jag var i tonåren, och inte ville jag bli mördare.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?