Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:13 | |
![]() | Grundsnygg: Så var i integrationen har vi misslyckats då? Samtliga länder i Europa har misslyckats. Skall vi hitta några lyckade exempel får vi gå långt tillbaks i historien. Då pratar vi om assimileringspolitik och inte mångkulturell agenda. | |
| apbur | 2009-08-27 01:14 | |
![]() | Grundsnygg, mina föräldrar såg till att jag blev en sån fin människa att jag inte stenar oskyldiga när jag blir arg. Jag stenar bara skyldiga. | |
| caughtbock | 2009-08-27 01:15 | |
![]() | kochira: Så du menar att många inte alls har någon anledning att tycka illa om polisen, utan i själva verket bara härmar coola amerikanska rappare? | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:17 | |
![]() | apbur: som jag förstått det ser knappast ungdomarna i förorten polisen som oskyldiga. Helst skall man väl inte stena någon :). | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:20 | |
![]() | Vi får det samhälle som vi förtjänar, så länge vi uppskattar billig städhjälp och polska hantverkare så kommer vi att leva i ett samhälle som bubblar av missnöje. | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:21 | |
![]() | caughtblock Det är sättet man handlar på som jag framförallt har invändningar mot. Jag tycker illa om många politiker för det stenar jag inte dem, eller lägger bajs i deras brevlåda. Jag går och röstar istället, det är så en demokrati och civiliserat samhälle fungerar. Du förespråkar gatans parlament. | |
| caughtbock | 2009-08-27 01:27 | |
![]() | Och jag tycker att stenkastning och bajs i brevlådor är ett helt fantastiskt sätt att lösa problem på. :) Har aldrig röstat i hela mitt liv, varför ska jag göra det? Alla andra går ju och röstar, min röst spelar väl ingen roll? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:27 | |
![]() | Jag har full förståelse för att man kastar sten på brandkåren. Det beror nog inte på att man tycker illa om just den brandmannen som råkar vara närmast. Däremot så har man kanske ett behov att visa sitt missnöje över den verklighet som man lever i. | |
| caughtbock | 2009-08-27 01:32 | |
![]() | På brandkåren? Verkligen? | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:33 | |
![]() | caughtblock Visst får man uppmärksamhet genom våldsmetoder dock enbart negativ. Budskapet om man nu har något sådant når dock inte fram, istället kommer allt fokus hamna på själva våldet. Därför är det ett ganska meningslöst sätt att försöka bedriva förändring i samhället på. Dessutom skadar man folk både psykiskt och fysiskt. Ganska otryggt samhälle med andra ord. | |
| caughtbock | 2009-08-27 01:35 | |
![]() | kochira: Jag var inte allvarlig ;) Jag tror inte alls på våldsamma metoder. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:37 | |
![]() | Ibland kan våld vara den enda vägen. | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:40 | |
![]() | caughtblock men du försvarar de bakomliggande orsakerna till våldet. | |
| caughtbock | 2009-08-27 01:41 | |
![]() | Jag skulle nog vilja säga att våld är den sista utvägen. Vi fick faktiskt inte våra munnar bara för att äta, utan även för att kommunicera. Tro mig, jag kollade upp det med Gud. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:41 | |
![]() | Dom bakomliggande orsakerna till våld är sociala orättvisor. | |
| caughtbock | 2009-08-27 01:43 | |
![]() | "men du försvarar de bakomliggande orsakerna till våldet." Det tycker jag faktiskt inte att jag gör. Jag säger endast att jag förstår deras ilska och förakt mot polisen och att jag själv har en hel del åsikter om polisens metoder. | |
| kochira - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:43 | |
![]() | Grunsnygg: ganska missriktat våld dock | |
| caughtbock | 2009-08-27 01:44 | |
![]() | "Dom bakomliggande orsakerna till våld är sociala orättvisor." Så kan det vara, ja. Dock inte alltid. | |
| qla2 | 2009-08-27 01:45 | |
![]() | Crowded elevators smells diffrent for midgets | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-08-27 01:46 | |
![]() | Våld är alltid missriktat, men dock ibland förståligt. | |