Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 377 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SamiEmelie | 2009-10-01 20:05 | |
![]() | Tänkte bara höra åsikter :) | |
| micro113 | 2009-10-01 20:45 | |
![]() | Jag tror absolut ärlighet är viktigare än absolut trohet -- därför att absolut ärlighet ger valmöjlighet. Jag tror jag skulle kunna förlåta en enstaka otrohet efter tjugo års äktenskap -- men jag skulle aldrig kunna förlåta om det inte erkände direkt, eller ljögs om det -- eller om det pågått bakom min rygg. Förlåtelse in absurdum tror jag inte på -- jag lever med oförätter som jag valt att inte förlåta, och när jag hade kom fram till beslutet att jag inte behövde förlåta så kunde jag också leva vidare med ett lugn inom mig och inte låta mig störas av dem. Det är nog helt enkelt så att den rätta och sanna vägen är inte rätt och sann för alla :) | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-10-01 21:33 | |
![]() | Jag har aldrig behövt förlåta någon i hela mitt liv. Det låter helt sjukt när man läser vissa personliga berättelser här på betapet, men så är det. | |
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-10-01 21:55 | |
![]() | j_c det låter helt sjukt det Du sa...Har Du gått genom livet, hitills, utan att såra en enda människa....är Du Jesus eller? | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-10-01 22:02 | |
![]() | Du missförstod. Jag har säkert sårat flera. Ingen har sårat mig dock, så jag har aldrig behövt förlåta någon. | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-10-01 22:03 | |
![]() | Jag har iofs nästan aldrig bett om förlåtelse för någonting heller. Tror jag. Så ja, jag kanske är jesus. | |
| apbur | 2009-10-01 22:07 | |
![]() | Tror du du kan få anledning att behöva förlåta någon i framtiden eller har du helt enkelt bara garderat dig känslomässigt? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-01 22:07 | |
![]() | Jag tycker detdär med förlåtelse verkar till en del i allafall vara något överreklamerad. Och säkert en omöjlighet också i ibland... Viktigare tycker jag är att hela sig själv, se till att man inte hamnar i bitterhet ( bitterhet=instängd vrede, ilska som inte har fått synas och inte har blivit bekräftad - som Hellsten skriver... ) och sedan gå vidare i sitt liv... - Och sen - återigen - kanske kan det bli lättare att tackla vissa händelser om man kan hålla isär personen och dennes handlingar.... Man kanske kan ha ett hyfsad förhållningssätt till personen ( om inte annat så efteråt iaf...när man fått distans... ), men inte givet att alla dennes handlingar kan accepteras, eller förlåtas, eller whatever... | |
| sebgra | 2009-10-01 22:08 | |
![]() | Ett skämt att förlåta otrohet. Hur ska man kunna leva med att en annan har haft sin kuk i den man älskar. Nej tack. | |
| apbur | 2009-10-01 22:10 | |
![]() | Höhö, det har du nog redan. | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-10-01 22:17 | |
![]() | apbur: Den som lever får se. Möjligen det senare. Det känns som jag. | |
| micro113 | 2009-10-01 22:17 | |
![]() | sebgra De allra flesta får nog stå ut med den tanken i alla fall -- väldigt få kvinnor är oskuld när de träffar sin livspartner. | |
| apbur | 2009-10-01 22:19 | |
![]() | Aha, tråkigt jaap. På resurser. | |
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-10-01 22:20 | |
![]() | j_c aha Du med att Du aldrig gett förlåtelse, eller?...även det småskumt. | |
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-10-01 22:23 | |
![]() | ...orden blev lite fel, sorry..."menar" skulle jag skriva.. | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-10-01 22:28 | |
![]() | Jag har aldrig blivit utsatt för något brott eller en oförrätt av den typen man kan läsa om i tidningen eller höra om på lunchrasten. Så jag har vare sig känt ett behov av att förlåta någon - eller bestämma mig för att _inte_ förlåta någon. Jag tror helt enkelt inte att jag tar saker personligt. Det är av någon anledning väldigt få som försöker vara medvetet elaka mot mig, och jag förstår inte definitionen av ''kränkt'' (omedveten elakhet? för mig en motsägelse). I de gånger jag hamnat i konflikt så har jag bara antagit att någon av oss (oftast den andre) måste ha missförstått saken. | |
| micro113 | 2009-10-01 22:29 | |
![]() | jaap Jag avundas dig :) | |
| LYYN - Ej medlem längre | 2009-10-01 22:35 | |
![]() | jaap - du har fina egenskaper. :) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-01 22:36 | |
![]() | (oftast den andre) *fniss* detdär ska jag börja tillämpa. :P Skämt å sido, jo, dagens sanning, så är det ju ofta...i många situationer handlar det om missförstånd folk emellan... | |
| apbur | 2009-10-01 22:42 | |
![]() | Ja, alltså, visst kan man inte beskylla någon för att ha gjort fel om det inte var menat att vara elakt. Allt hamnar ju om syfte, men å andra sidan har man vad jag anser har man en skyldighet att inte vara en social bulldozer. Man kan ju inte i alla lägen skylla på att man inte tänkte efter innan osv. | |