Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 106

Forumkategorier

Användare Inlägg  
caughtbock2009-11-11 22:30
Antal inlägg: 7699

Jag håller faktiskt inte med varken ramsay eller bananen, men alla kan ju inte tycka lika. :)

SiriusMusta - Ej medlem längre2009-11-11 22:50
Antal inlägg: 3325

Lindex har inte ens herrkläder - de är ju ännu mer diskriminering.

Pingiskillen - Ej medlem längre2009-11-11 22:51
Antal inlägg: 947

Jaha, är det damkläder jag bär?

anneli72 - Ej medlem längre2009-11-11 22:52
Antal inlägg: 11612

Ja,bara det..

CroCop862009-11-11 23:04
Antal inlägg: 445

Fan, har iaf inte kännt igen mig i någons mer inlägg än åter igen Caughtbock!

Förresten, ja, man kan ju som smal vilja gå upp lite.
Åh, nu kommer säkert det många inte kommer gilla, meeen... Jag tycker jag ser bra ut, och många skulle säkert vilja ha min kropp, men sånt spelar ingen roll, det viktiga är hur man själv tycker och känner. Med andra ord hjälper det inte att det är "bättre" att vara smal än tjock!
Ärligt, går jag upp 500 gram så märks det på ett ställe, och det gillar jag... däääärav hade jag velat ha 2-3 kg till. Men hur som helst, trivs oavsett!

kermis2009-11-11 23:05
Antal inlägg: 1323

Oj, här har det hänt saker... Jag svarar ändå på det här...

Crocop86: "kermis:
Nej, jag tror inte det är så. Menar du att smala människor inte är medvetna om sin vikt?"

Nej. Jag menar att det finns en risk att den smala människan VILL bli ännu smalare. Därför tror jag att många som inte menar illa kan kommentera någon smals persons vikt.

Sen finns det självklart ingenting som ursäktar att man säger det på ett elakt sätt, som i de exempel du tog upp. I de fall det är överviktiga som säger elaka saker om att du är smal så kan du nog räkna med att alla är i gruppen "osäkra och/eller avundsjuka människor". Det är fortfarande ingen ursäkt utan sådant som är bra att påminna sig själv om, om man blir ledsen eller förbannad. Det funkar för mig i alla fall, jag kommer över det mycket snabbare då. :)

caughtbock2009-11-11 23:12

Det finns hur mycket som helst att säga om detta, men min poäng bevisades redan i första svaret av Emmylish. Jag tycker det var lite roligt.

apbur2009-11-11 23:21
Antal inlägg: 9699

fansterbanan, ingen kan äta vad de vill utan att det syns på vågen.
En överviktig person kan exempelvis inte leva på enbart vindruvor utan att det syns på vågen.

Du förstärker ju bara överviktigas offerroll när du bekräftar att det faktiskt är mer synd om dem när de får en kommentar om vikten än det är om en normalviktig.

Jag lägger absolut inget ansvar på individen för den kultur som skapats kring överviktiga och deras utseende.
Men när det normalviktiga idealet ska bekämpas med "big is beautiful" så tycker jag det är lite väl skitnödigt.

Enligt mig är det mest kloka att behålla ett sunt ideal istället för att vända upp och ned på det rådande idealet allt medan vårdköerna växer.

caughtbock2009-11-11 23:25

I hear you apbur.

brakise2009-11-11 23:28
Antal inlägg: 76

Ja, som någon sa, det står affärerna fritt att sälja vilka storlekar de vill. Gå till en annan affär i så fall och bojkotta den eller framför kritiken till affären. Det står även de allra flesta fritt att vara hur tjock eller smal som helst. Sånt går faktiskt att ågärda, jag menar, det är inte OMÖJLIGT. Lite - eller mycket (välj själv) kurage kan dock behövas.

storråda2009-11-11 23:41
Antal inlägg: 85

Jag skulle bara vilja återkoppla till ett inlägg tidigt i tråden... Att Lindex på senare tid helt klart hottat upp sig, å jag har faktiskt nyligen inhandlad både ett fint rosettskärp och en partyväska!! (Vilket kanske skall tilläggas godkändes med glada tillrop från min extremt modeintresserade vän) =)

insider11 - Ej medlem längre2009-11-12 08:59
Antal inlägg: 15

håller med apan, dessutom finns det plagg i kollektionen som är "stora" som i "löst sittande" och de passar nog de flesta oavsett om lappen säger "S" eller "M", om vi nu tänker på samma kollektion.

insider11 - Ej medlem längre2009-11-12 09:04

lol pingis!

egentligen borde man sälja kläder utan nummerlapp, passar det så passar det.
folk är lite fixerade vid storlek
Jag själv har lyckats köpa för stora jeans flera ggr bara för jag stirrar på storleksetiketten.

vulcan2009-11-12 09:12
Antal inlägg: 7666

Det här borde AB/Expressen kunna snitsa till några sjyssta rubriker på:

"Lindex vikthån: "Magra kunder inte viktiga för oss" "

"Troschocken på Lindex: Allt var för stort"

Och i den lite mer pseudoseriös stilen:

"Kränkningen mot de underviktiga i detaljhandeln: NY artikelserie"

insider11 - Ej medlem längre2009-11-12 09:13

skojar du?

Zmrzlina2009-11-12 09:49
Antal inlägg: 344

Hur kan macdonalds göra så små måltider som inte mättar? Jag känner mig DJUPT diskriminerad!

caughtbock2009-11-12 16:02

Vulcan :D

fansterbanan2009-11-12 17:34
Antal inlägg: 265

apbur

"ingen kan äta vad de vill utan att det syns på vågen"
jo det finns dom som kan det, ja.

"En överviktig person kan exempelvis inte leva på enbart vindruvor utan att det syns på vågen."

förstår inte riktigt hur detta skulle vara relaterat.

"Du förstärker ju bara överviktigas offerroll när du bekräftar att det faktiskt är mer synd om dem när de får en kommentar om vikten än det är om en normalviktig."

Ja självklart gör jag det. vi kan ju istället låtsas att det inte finns något samhällspåhittat skönhetsideal och så vips försvinner det. att påpeka det solklara hur en viktrelaterad kommentar i flesta fall känns mer hos en överviktig än en normalviktig person är inte att "förstärka någon offerroll".

Märkväl faktumet att jag i den här tråden inte vill påpeka hur "synd" det är om överviktiga mer än att skratta åt hur fruktansvärt INTE synd det är om normalviktiga. För att vända på steken är det faktiskt du och de andra, som argumenterar för hur slanka personer också borde kunna få gråta över sin vikt, som strävar efter att förstärka de underviktigas offerroll. för att använda ditt ´hänvisa till ditt egna vokabulär.

nettan232009-11-12 17:44
Antal inlägg: 4086

Alla är byggda olika XS behöver inte vara underviktig, likväl behöver inte L-XL vara överviktig!

Sedan så borde naturligtvis kläderna även finnas i XS och upp till XL

Skulle oxå tippa att de "vanligaste" storlekarna är M-L

Det e inte synd om ngn så länge man är nöjd själv, är man inte det, kan man ju hoppas på stöd istället för glåpord.

Men rent krasst så tror jag överviktiga har det "svårare" då det e vanligare att bli diskriminerad på jobb,klädmarknaden osv för att man e för stor snarare än för liten.

Maskulinist2009-11-12 17:46
Antal inlägg: 536

fansterbanan, du är mitt skönhetsideal. Sen verkar du klok också. Ville bara säga det.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?