Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 486 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:15 | |
![]() | Hehe, El G; lär dig att inte ta det på så stort allvar så behöver du inte äcklas. Livet suger. Livet på nätet suger värre. Om man bryr sig. | |
| -Nephelia- | 2009-12-28 20:15 | |
![]() | ..men ändå sitter du här Tanten M, på nätet, och försöker förklara hur du tänker, om och om igen? Du som ger blanka faen i? | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:15 | |
![]() | El Gronde är ju här för att odla. Kram :-) | |
| Satyra | 2009-12-28 20:17 | |
![]() | En liten undran bara ... om alla nu är så ointresserade av vad Betafolk gör/tänker/tycker, varför finns här ett forum överhuvudtaget och hur kommer det sig att en endaste en skriver i det dessutom? :-O ;-) | |
| El Gronde | 2009-12-28 20:17 | |
![]() | Tanten: Jag vill ta livet på stort allvar och det inkluderar alla delar av det. Inget skrämmer mig så mycket som att bli cynisk. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:17 | |
![]() | Jo men det e ju just det. Neph. Jag har lite tid kvart på min kvart... Snart e jag borta. Mina o era åsikter också ;) | |
| Satyra | 2009-12-28 20:18 | |
![]() | ... som ett eko på -Nephelia-, men jag skyller på att jag är gammal och därför långsam hehe. ;-) | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:18 | |
![]() | El G: Ledsen att säga det. Men det kanske e därför du blir sårad? | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:19 | |
![]() | Äh, man vill synas. Väcka någon slags reaktion hos andra människor. Ett basalt mänskligt behov som visserligen är mer givande att tillfredsställa IRL, men det funkar hyfsat bra på nätet också. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:20 | |
![]() | Det uppstår språkförbistring eftersom vissa saker inte ska tas som otrevligheter. Precis som när man säger något uppenbart ironiskt och någon äldre individ tror man menar allvar. Handlar om jargong. Varför slita sitt hår över hur folk beter sig när man ändå inte kommer få veta om personen är likadan i verkligheten eller inte. Många verkar bara sitta och göra massa kvalificerade antaganden om andra. Då är det väl bättre att filtrera bort det som stör, precis som man kan göra irl när någon tittar surt på en. Folk jag ser om morgonen brukar se ganska trumpna ut. Jag skiter i om de är sura för att de har bråttom till jobbet eller om de verkligen är genuina surkartar. | |
| Satyra | 2009-12-28 20:20 | |
![]() | "Klart man är sig själv. Men mediumet i sig har ju sina klara brister. Det är bara en del sidor av personligheten som kommer fram. " Är det inte så även i RL, Robbanov? I möten med andra människor, menar jag. Hur många låter man känna HELA ens personlighet (om man ens själv känner den, långt ifrån alla gör det ;-)) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:21 | |
![]() | Satyra, självklart är du inte nedlåtande. Jag var ironisk och larvade mig. Däremot är du en smula omodern som du säger ,) | |
| bove | 2009-12-28 20:21 | |
![]() | Det är nog där skillnaden ligger, mellan de som anser att människor de inte känner inte heller riktigt existerar och de som anser att man faktiskt kan bete sig normalt även mot människor man inte känner. | |
| El Gronde | 2009-12-28 20:24 | |
![]() | Tanten: Spelar ingen roll om det är jag eller någon annan som blir sårad, jag är känslodemokrat och går inte bara mina egna ärenden.:) Jag tycker folk skall bete sig hyfsat helt enkelt. De skall fråga sig om de skulle kunna säga samma sak till någons ansikte som de skriver i ett inlägg. Om inte - knip käft. De alltså, inte du... :) | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:29 | |
![]() | Jag e ingen cyniker Rob-vännen. Däremot e jag nog inte så stort behov av att synas. bove: människor man inte känner existerar, men betyder typ noll. Likasom att de som inte känner mig inte behöver lägga manken till att gilla mig. Det kvittar för mig. Nu har min kvart kilat iväg.... ses. | |
| Satyra | 2009-12-28 20:30 | |
![]() | El Gronde - känner som du. Den dagen jag slutar ta livet och innehållet i det på allvar kan jag lika gärna ge upp helt. DET betyder i sin tur INTE att man inte kan ha kul, vara tramsig också och ge sig hän. Tvärtom - tror man får ut mer av livet om man är den man är, vare sig det är viktigt för andra eller inte vad man säger/gör. Tror jag ska avsluta med att säga att jag inte ser ned på människor som inte tycker som jag - en diskussion uppstår ju just för att man INTE tycker lika, det är det som är tjusningen med det hela i mitt tycke. ;-) | |
| El Gronde | 2009-12-28 20:36 | |
![]() | Samtidigt får man vara realist och inse att många som söker "nätgemenskap", gör det för att kompensera för saker som saknas i deras liv. Kanske är vi ett urval människor som är lite aparta, har lite svårt att assimilera oss osv. Som bäddat för trubbel när vi försöker samsas här, med andra ord. :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:36 | |
![]() | Satyra, jag tror man får ut mer av att vara sig själv utanför datorn. I det verkliga livet. Lite beroende på vad man gör på internet i och för sig. Jag tror många innerst inne tycker att chattande är slöseri med värdefull tid och att det därför blir svårt att hålla nivån. | |
| -Nephelia- | 2009-12-28 20:40 | |
![]() | Även om jag inte tar åt mig av saker som sägs och görs på nätet, så kan andra göra det, och däri ligger det även i mitt ansvar, att försöka uppföra mig så att det finns minsta möjliga risk att jag är orsaken till att någon mår dåligt. Lite så tänker jag. Men det är jag det. | |
| Satyra | 2009-12-28 20:40 | |
![]() | Å andra sidan, Larvbrud, så är jag mer modern i datorvärldshantering än mina barn (visserligen är de stora, 26 och 18 år gamla) och har vistats väldigt frekvent i den här världen sedan våren -97 i alla fall. Jag var bla en av de 50 första som överhuvudtaget skrev dagbok på nätet i Sverige - innan de började att kallas för blogg och alla började skriva alltså. ;-) Men språkligt sätt har du säkert rätt, att det kan bli missförstånd för att man uttrycker sig olika i olika generationer. Bra att du inte uppfattat mig som nedlåtande. Vet dock att andra sagt så här, så därför började jag undra lite över det. Och nejdå, jag sliter inte mitt hår över hur folk beter sig - inte här eller i RL. Jag finner rent nöje i att diskutera helt enkelt! Har alltid varit sådan. Gillar smågnabbiga analyseranden om stort och smått i livet. :-) Mycket roligare än att stirra på TV:n eller göra något annat tidfördrivande. | |