Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 546 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nikonisten | 2010-01-28 17:32 | |
![]() | Håller med Satyra här, för är inte definitionen av "ragga" att få någon att förstå att man är intresserad? Oavsett om man vill "jaga" själv eller att motsatt part skall "jaga" en själv? Därför blir det ju du som raggar i det fallet. Ragga definieras i alla fall så i min begreppsvärld. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-28 17:34 | |
![]() | Nej, då har vi plötsligt en helt ny definition. Ragga som vi har diskuterat det har varit att vara den pådrivande parten. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-28 17:36 | |
![]() | nja, nej jag tror det handlar om subtila signaler. han förstår kanske inte alltid att han ska jaga henne utan att han vill HA henne:) men visst kan jag rent manipulativt bestämma mig för att nu ska han eller han börja jaga mig, för honom vill jag ha. | |
| Nikonisten | 2010-01-28 17:38 | |
![]() | Jag håller inte med dig. Om ragga är att driva på, då spelar det ju ingen roll vem som tar det första steget? För det första steget är ju bara en liten del av själva substansen av själva ragget, kärnan blir alltså viktigare än början och slut. Men det är min åsikt. | |
| Satyra | 2010-01-28 17:39 | |
![]() | Nej det är samma sak som jag ser det - vare sig du ska kunna få en man att förstå att han ska jaga dig eller om du mer direkt är den som jagar så måste du ju oavsett vara drivande, Sylvia. ;-) | |
| Satyra | 2010-01-28 17:40 | |
![]() | Och samma sak säger jag till dig ramsay - det är ju fortfarande du som då raggar - även om du via trolldom kan få honom att jaga dig! ;-) hehe | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-28 17:41 | |
![]() | nej nej för det första han förstår inte, han vill. han är drivande. bara för att du gillar att ragga behöver vi väl inte kalla allt intresse för raggning? hehe:) | |
| paffel93 | 2010-01-28 17:42 | |
![]() | Det är ju hur bra som helst! Det var så jag "fick till det" med min senaste tjej.. Jag gjorde inget alls för jag trodde hon var "out of my league". :) | |
| Nikonisten | 2010-01-28 17:43 | |
![]() | Du menar alltså att du får honom att veta att han vill ha dig? Oavsett tidigare intresse? För i tidigare inlägg fattade i alla fall jag det som DU fick HONOM att förstå något DU ville. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-28 17:45 | |
![]() | VILKET inlägg SYFTAR du på DÅ? | |
| Satyra | 2010-01-28 17:46 | |
![]() | ramsay - Jag kallar det för att ragga vare sig man får en man att TRO att han är den drivande eller inte. Om du manipulativt får en man att jaga, eftersom DU vill att han jagar, så är det ju du ändå som bestämt själva jaktens existens. Alltså är det du som raggat. ;-) Men jag ger mig, vill du kalla det något annat eller ser på det på annat vis, så är det helt ok för mig. :-) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-28 17:48 | |
![]() | detta: "men visst kan jag rent manipulativt bestämma mig för att nu ska han eller han börja jaga mig, för honom vill jag ha."? jag menar fortfarande att jag får honom att förstå att han vill ha mig. inget om vad jag vill, nej. | |
| mrperfect | 2010-01-28 17:48 | |
![]() | Jag blir sällan så rädd som då en tjej säger : Hej! Det betyder ju bara en sak...och ändå händer det dagligen , i snabbköpet till exempel .... Förresten hur gammal är en tjej ? | |
| Nikonisten | 2010-01-28 17:48 | |
![]() | Antingen är du väldigt självsäker eller väldigt manipulativ. | |
| Satyra | 2010-01-28 17:49 | |
![]() | ramsay - ehh - och varför skulle du vilja att någon jagar dig utan att du själv vill ha honom? Det ingår nog i någon annan sorts "spel" än det som divideras i den här tråden, tror jag. :-O ;-) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-28 17:49 | |
![]() | menar du att man bara kan bli raggad på om man innan "raggandet" inte uppfattade den som "raggar" som attraktiv? (jävla ord raggad/raggandet/raggar:) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-28 17:51 | |
![]() | "Antingen är du väldigt självsäker eller väldigt manipulativ." ja, lite av båda tror jag. satyra, du förstår mig inte alls. vilja bli raggad på av ngn som jag inte vill ha nej, urk! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-28 17:51 | |
![]() | Ja herregud, här vänds det på femöringar. | |
| Satyra | 2010-01-28 17:52 | |
![]() | Ja alltså - min grundinställning är ju i och för sig lika kaxig som din, ramsay, att det finns inga män som inte går att få intresserade av en och till det behöver man inte ens vara manipulativ ... , men det är en helt annan diskussion, anser jag. ;-) | |
| Nikonisten | 2010-01-28 17:52 | |
![]() | Du säger ju själv att du inte vill bli raggad på av någon du inte vill bli uppraggad av, alltså är det ju DU, när DU får personen att förstå att han/hon vill ha dig som utför själva raggandet. I alla fall enligt min definition. | |